Gå til innhold

P-ring

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har et spørsmål som jeg ikke finner svar på noe sted. 

Ønsker å forskyve min mens med et par dager.

Såvidt jeg forstår er det ok å ha ringen i mer enn 3 uker, men ikke mer enn 4, også ta den ringfri uken. Så det jeg spesifikt lurer på er:

Jeg skulle tatt ut ringen nå Torsdag 7/3, men ønsker å ha mens fri i helgen. Kan ikke utsette med å sette inn ny ring, fordi det gjorde jeg forrige måned. Så det jeg lurer på, er å ta ut ringen Lørdag 9/3 - altså to dager etter. Å ta min ringfrie periode på en uke. Så sette inn ny ring Lørdag 16. Slik jeg forstår det skal det være greit ihht denne informasjonen:

Men vil bare forsikre meg om at jeg vil være "sikret" hele perioden, og kan ha sex uten annen beskyttelse både i ringfri periode, etter osv?

Anonymkode: bc08b...4b2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ifølge det jeg husker fra hva jeg leste, så høres dette ut som noe du kan gjøre ja. 
Om du er usikker, snakk med de på apoteket, eller ring legen din. 

Skrevet

Dette ville jeg spurt fastlegen om, eller på apoteket. Om du gjør noe feil er jo konsekvensene i største fall svangerskap. Alternativet er å bruke kondom for å være sikker. :)

AnonymBruker
Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har et spørsmål som jeg ikke finner svar på noe sted. 

Ønsker å forskyve min mens med et par dager.

Såvidt jeg forstår er det ok å ha ringen i mer enn 3 uker, men ikke mer enn 4, også ta den ringfri uken. Så det jeg spesifikt lurer på er:

Jeg skulle tatt ut ringen nå Torsdag 7/3, men ønsker å ha mens fri i helgen. Kan ikke utsette med å sette inn ny ring, fordi det gjorde jeg forrige måned. Så det jeg lurer på, er å ta ut ringen Lørdag 9/3 - altså to dager etter. Å ta min ringfrie periode på en uke. Så sette inn ny ring Lørdag 16. Slik jeg forstår det skal det være greit ihht denne informasjonen:

Men vil bare forsikre meg om at jeg vil være "sikret" hele perioden, og kan ha sex uten annen beskyttelse både i ringfri periode, etter osv?

Anonymkode: bc08b...4b2

Det ville ikke jeg gjort. Jeg ble gravid med p-ring og da sa jordmor etterpå at det er "fort gjort" å bli gravid med....

Anonymkode: 5c68a...ed8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...