Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Noen her som har 50-50 samværsordning med barn, og vil fortelle litt om hvordan det er? For dere som foreldre, men ikke minst hvordan barna har det? 

Anonymkode: c3bf1...248

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
45 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei! Noen her som har 50-50 samværsordning med barn, og vil fortelle litt om hvordan det er? For dere som foreldre, men ikke minst hvordan barna har det? 

Hvordan barna har det, er det nok bare barna som kan fortelle deg. Foreldrene som er skilt liker gjerne å "mykne" eller "rettferdiggjøre" dette med skilsmisse og samlivsbrudd og forteller at alt er bare positivt... muligens for foreldre, men ikke fro barna.

Anonymkode: ed675...3be

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Vi har 50-50. Det fungerer greit, men jeg HATER å se barna mine så lite. Ungene takler det greit og har det bra (sier de, og det virker sånn også), men selvfølgelig ville de helst sluppet å flytte fram og tilbake. De ønsker å være med begge foreldrene, og ønsker ikke å velge  bort tid med en av oss, men de to yngste gir likevel uttrykk for at de egentlig ønsker mer tid hos meg når de ikke blir spurt direkte om det. Noe faren overhodet ikke vil høre på, så ja... Det er ikke lett. Så lenge han nekter blir det ingen endring. Sånn er dette livet.

Anonymkode: 00974...597

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi har 50-50. Det fungerer greit, men jeg HATER å se barna mine så lite. Ungene takler det greit og har det bra (sier de, og det virker sånn også), men selvfølgelig ville de helst sluppet å flytte fram og tilbake. De ønsker å være med begge foreldrene, og ønsker ikke å velge  bort tid med en av oss, men de to yngste gir likevel uttrykk for at de egentlig ønsker mer tid hos meg når de ikke blir spurt direkte om det. Noe faren overhodet ikke vil høre på, så ja... Det er ikke lett. Så lenge han nekter blir det ingen endring. Sånn er dette livet.

Anonymkode: 00974...597

Høres ikke så greit ut.. 

AnonymBruker
Skrevet

Eneste fordelen med 50 50 er at du kan sove ut og slappe av de ukene du ikke har barna.

Anonymkode: 51857...628

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Eneste fordelen med 50 50 er at du kan sove ut og slappe av de ukene du ikke har barna.

Anonymkode: 51857...628

Mens andre jobber og sliter masse i barnefri-ukene, for å få bedre tid til barna når de endelig er der hos deg.

Anonymkode: f4eb2...713

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er blitt vant med det nå men allikevel er det tomt og vemodig når de drar. Til gjengjeld er jeg veldig glad når de kommer hjem igjen. Mine er veldig store barn så egentlig skulle man tro de ville valgt anderledes nå men de drar pliktoppfyllende frem og tilbake. Utfordringen er å følge opp skole og fritids. Nå har jeg også to som skal øvekjøre bil og siden far aldri kjører med de faller alt på meg og det er vanskelig å få tid til å kjøre med begge når de er her 50/50. 

Anonymkode: 3cddf...97f

AnonymBruker
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Mens andre jobber og sliter masse i barnefri-ukene, for å få bedre tid til barna når de endelig er der hos deg.

Anonymkode: f4eb2...713

Hørest ut som svigermora mi. "Bare de som går på veggen av utmattelse er bra nok" Jeg har ikke 50/50 men er omtrent alenemor i et forhold. vurderer 50/50 bare for å faktisk få ha litt liv igjen og for å kunne greie en jobb.

Anonymkode: 1617e...37c

AnonymBruker
Skrevet

En ting er at en selv savner barna. Det må en nesten bare tåle. 

Men hva med barna? Går ikke de rundt og savner den ene forelderen hele tiden? Hvordan påvirker dette barna i lengden?

(Dog har jeg sett en studie som viser at barn med delt bosted klarer seg bedre enn barn som bor hos den ene forelderen.) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...