Gå til innhold

Be om mer i lønn?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har nylig begynt som dagmamma for en familie med tre barn. Jeg fikk beskjed om at det 6 timers dager så jeg sa at jeg kunne gjøre jobben for 11.000 kr i måneden. Det er jo en veldig lav pris med tanke på at de får 15.000 kr i bare kontantstøtte. Men nå er det hver dag blitt til at jeg har jobbet 8 timer istedet noe som ikke bare avtalen. Det går fint at jeg jobber 8 timer per dag men bør jeg ikke kunne be om litt mer i lønn da? Å vise til at prisen jeg først ga var med bakgrunn i at jeg jobbet 6 timer per dag,mens nå jobber jeg to timer ekstra hver dag. Å hvor mye kan jeg be om?

Anonymkode: 3db6a...bd7

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kontantstøtten (hele) pluss maxpris barnehage.

de skal ikke tjene på å bruke dagmamma fremfor bhg. Det er standard her i området i alle fall. Synes du tar altfor lite i utgangspunktet, og når du atpåtid jobber mer enn avtalt må du opp i lønn👍🏻

Anonymkode: 749ab...0df

• Liker 6
Skrevet
6 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg har nylig begynt som dagmamma for en familie med tre barn. Jeg fikk beskjed om at det 6 timers dager så jeg sa at jeg kunne gjøre jobben for 11.000 kr i måneden. Det er jo en veldig lav pris med tanke på at de får 15.000 kr i bare kontantstøtte. Men nå er det hver dag blitt til at jeg har jobbet 8 timer istedet noe som ikke bare avtalen. Det går fint at jeg jobber 8 timer per dag men bør jeg ikke kunne be om litt mer i lønn da? Å vise til at prisen jeg først ga var med bakgrunn i at jeg jobbet 6 timer per dag,mens nå jobber jeg to timer ekstra hver dag. Å hvor mye kan jeg be om?

Du kan minst be om 15 000, da det blir omtrent samme timepris som dere avtalte med 6 timer. Men passer du tre barn en full arbeidsuke, så syns jeg egentlig det er altfor lite. 

Jobber du hvitt? Jeg ville heller bedt om mer penger og jobbet hvitt enn å jobbe svart. Si f.eks 24 000 + matpenger.

• Liker 1
Skrevet

Hvorfor syns du i utgangspunktet det var ok at foreldrene skulle gå 4000kr i pluss hver mnd, ved å ansette deg for kontantstøtten? 

AnonymBruker
Skrevet

Passer du alle 3? Hvilken alder er de? Det vanlige her er vel 16000 for 2 barn så ville iallfall krevd 15000.

Anonymkode: c13e9...f21

AnonymBruker
Skrevet
15 minutter siden, Nerine_ skrev:

Hvorfor syns du i utgangspunktet det var ok at foreldrene skulle gå 4000kr i pluss hver mnd, ved å ansette deg for kontantstøtten? 

Var ikke klar over at den var så høy. Mor påstår også at hun ikke får kontantstøtte pga hun har vært student de siste årene men det er vel bare tull? Mener jeg fikk kontantstøtte selv om jeg var student.

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Passer du alle 3? Hvilken alder er de? Det vanlige her er vel 16000 for 2 barn så ville iallfall krevd 15000.

Anonymkode: c13e9...f21

To på 1 år og en på 4 år. Passer alle tre ja.

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Var ikke klar over at den var så høy. Mor påstår også at hun ikke får kontantstøtte pga hun har vært student de siste årene men det er vel bare tull? Mener jeg fikk kontantstøtte selv om jeg var student.

Kontantstøtte får vel alle med barn mellom 1-2år(?), så lenge de ikke har/har redusert plass i bhg. 

AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, Nerine_ skrev:

Kontantstøtte får vel alle med barn mellom 1-2år(?), så lenge de ikke har/har redusert plass i bhg. 

Ja var det jeg også mente. Men de er ikke norske så kan være at de bare har misforstått reglene.

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja var det jeg også mente. Men de er ikke norske så kan være at de bare har misforstått reglene.

Du bør kreve minst hele beløpet! Ellers så hadde jeg sluttet, ikke la de utnytte deg. 

AnonymBruker
Skrevet

Hun får ikke kontantstøtte for 4-åringen da. Men du kan fint be om 15000. Hun får

konrantstøtte for ettåringene, og hun sparer 3500 i mnd på å ikke ha fireåringen i bhg. Så jeg ville bedt om kontantstøtte+ bhgpris for fireåringen.

Anonymkode: 2f769...b2c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...