Gå til innhold

Venninnekor i bryllup, hvilken sang?

Iris

Anbefalte innlegg

Vi er noen venninner som har bestemt oss for å synge en sang om kjærlighet i kirken til brudeparet.

Men vi klarer ikke å velge en egnet sang som vi kan synge sammen. Er det noen som har et tips om en forholdsvis enkel men fin sang om kjærlighet. Helst på norsk da.

Tar med stor takk imot alle tips!!

Iris

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva med "Mitt hjerte er ditt" ? Den er jo søt og romantisk og helt enkel. Og uten vulgære hentydninger om "fire kalde pils neri vannet" som kan støte presten icon_wink.gif

Jeg liker den sangen veldig godt.12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt hjerte er ditt...høres veldig fin ut, men jeg kjenner ikke denne teksten.

Hvem synger den og vet du hvor jeg kan få tak i teksten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en kassett fra 1992 av Maj Britt Andersen. Den heter Kjærtegn, og der synger hun den. Men jeg tror det er Alf Prøysen som har skrevet den.

Nå er det vel ikke lov å legge ut tekster her, men om jeg får epostadressa di , skal jeg sende den til deg.12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ville bare si at jeg ikke syns det er noe "vulgært" med fire pils i vannet. Det er en kjempefin sang. Det er jo ingen link mellom kristen tro og alkohol! Nærmest tvert i mot (vann til vin, osv.). Som en katolsk, italiensk bekjent sa da jeg prøvde å forklare den norske puritanisme med religion: "Religion?!?! Jamen.... Dere er da kristne? Ikke muslimer???"

Men det er sikkert lurt å sjekke med presten, lell. Vet aldri.icon_smile.gif12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære Polyanna

Jeg er helt enig med deg i at sangen er kjempefin, og slettes ikke vulgær icon_biggrin.gif

Allikevel har jeg sett her på sidene at noen prester ikke tillater Kjærlighetsvisa i kirken. Det var kun et lite forsøk på ironi..12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når vi deler alt med Jonas Fjeld

Noe mer med Jonas fjeld

Så gla i dæ med Åge Alexandersen

Kjærlighetsvisa

Det vakraste med cecilia vennersten

Noen tips

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...