AnonymBruker Skrevet 4. mars 2019 #1 Skrevet 4. mars 2019 Hva er en dårlig venn for deg? Hvordan kan man gjenkjenne disse menneskene? Alle er vi jo forskjellige med både gode og dårlige sider, men tenker mer på når mennesker bruker deg eller ikke oppfører seg som en god venn. Anonymkode: e9007...e5d
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2019 #2 Skrevet 4. mars 2019 En dårlig venn er en som viser hn ikke vil deg det beste.. og unner deg alt godt. Anonymkode: e2e44...8f7 1
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2019 #3 Skrevet 5. mars 2019 En venn som forventer at du skal stille opp når han/hun har det vanskelig men aldri stiller opp for deg. En venn som kommer med små stikk til alt du sier og åpenbart er sjalu/ikke vil deg vel. En venn som hele tiden bryter avtaler. En venn som forteller ting videre Anonymkode: ea4f2...91e 6
Gjest hind Skrevet 5. mars 2019 #4 Skrevet 5. mars 2019 En som bare vil ha og aldri gi. Det må være an slags balanse i det hele. Ikke dermed sagt at man bør føre millimeterregnskap over hvem som gir og tar mest, men hvis det blir for enveis mister jeg lysten på hele vennskapet. Jeg trenger venner som er der for meg når jeg trenger eller ønsker dem der, og som ikke bare viser seg når det er noe de vil ha. De som ikke kan holde på en hemmelighet eller ikke er lojale mot vennene sine står heller ikke høyt i kurs her. Sladrekjerringer er ikke velkomne i vennekretsen min.
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2019 #5 Skrevet 5. mars 2019 Jeg er enig med @hind Opplever at de jeg trodde var venner gradvis forsvinner mer og mer. Jeg vet ikke hva det kommer av. Fikk en følelse for et par år siden at noe var litt merkelig. Jeg opplevde en del vanskeligheter i livet (ble nedbemannet) og trodde jeg hadde venner rundt meg som ville være der når ting ble vanskelig. Jeg var vel den som, fram til da, som oftest stakk innom på en kaffe og en liten prat av og til. Og opplevde alltid å bli godt mottatt, det var alltid koselig. Så jeg tenkte at de kanskje ville komme innom meg i retur da når livet buttet litt. Men nei, det ble stille, veldig stille. Etterhvert ordnet livet seg og jeg fikk det bedre, jeg var tilbake i god gammel form. Og tenkte at nå ville kanskje noen komme innom meg på en prat i forbifarten, siden ting så lysere ut og jeg kunne dele noen gode nyheter. Det har ikke skjedd. Det skjer ikke. Så jeg fortsetter å være den som tar kontakt eller kommer innom, men ikke så ofte som før lenger, så jeg grubler: Siden de ikke kommer innom meg så kanskje de egentlig ikke liker mitt besøk heller..... eller kanskje vennskapene kun eksisterer i mitt hode.... Så jeg trekker meg tilbake og er ikke så ofte innom noen lenger. Er usikker på om jeg har noen venner egentlig. Anonymkode: 0a88b...eb3 1
Mamina Skrevet 5. mars 2019 #6 Skrevet 5. mars 2019 (endret) De som er 'care' er ikke venner. Gode venner er på en måte en familie som du velger deg selv, på godt og vondt. Endret 5. mars 2019 av Mamina
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2019 #7 Skrevet 5. mars 2019 Det det med folk som ikke stiller opp: det går ann å be om hjelp. ikke alle skjønner det når noen i ett vennskap trenger noe anderledes enn slik det alltid ha vært. Be om støtte... Anonymkode: e2e44...8f7 2
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2019 #8 Skrevet 5. mars 2019 En venn som ikke tåler om det skulle oppstå en krangel. En venn som bare går istedenfor å stå i konflikten og rydde opp. Anonymkode: 0ab43...71d
Gjest O.G. Skrevet 6. mars 2019 #9 Skrevet 6. mars 2019 (endret) En dårlig venninne for meg er når jeg bare hører fra henne når hun skal ha noe/syte over noe, mens når det foregår noe positivt så er det andre venninner som får være med på gleden. Endret 6. mars 2019 av O.G.
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2019 #10 Skrevet 6. mars 2019 Jeg har en dårlig venninne. Hun bryr seg tilsynelatande mye om meg og mitt, men skjønner etterhvert at hun egentlig vil jeg skal fortelle personlige ting som skjer fordi hun ikke liker å bli utelatt. Hun kan ringe og invitere til å finne på noe, for så å bruke hele den tiden vi er sammen til å snakke om seg og sine problemer. Hun krever å bli strøket medhårs og truet med å avslutte vennskapet vårt fremfor å si unnskyld i en diskusjon hvor jeg ble beskyldt for noe som ikke var sant. Anonymkode: 51270...3cb
Gjest O.G. Skrevet 6. mars 2019 #11 Skrevet 6. mars 2019 24 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har en dårlig venninne. Hun bryr seg tilsynelatande mye om meg og mitt, men skjønner etterhvert at hun egentlig vil jeg skal fortelle personlige ting som skjer fordi hun ikke liker å bli utelatt. Hun kan ringe og invitere til å finne på noe, for så å bruke hele den tiden vi er sammen til å snakke om seg og sine problemer. Hun krever å bli strøket medhårs og truet med å avslutte vennskapet vårt fremfor å si unnskyld i en diskusjon hvor jeg ble beskyldt for noe som ikke var sant. Anonymkode: 51270...3cb Du skulle kanskje bare latt henne avslutte vennskapet?
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2019 #12 Skrevet 6. mars 2019 Dårlige venner begynner å behandle deg nedlatende, er hånlige og gjør narr av deg. Dårlige venner behandler deg som om du er en belastning og bryter avtaler like før de skulle ha vært på møteplassen, gang på gang, uten et ord med varsel om at formen er dårlig i forkant. Dårlige venner er "gode" venner kun så lenge du er på et lavere nvå enn dem. Les: syk, arbeidsledig, feit, har trang økonomi og er singel. Dårlige venner forsøker seg på de kjærestene du får deg. Opplever du en forbedring på de områdene i livet tar det ikke lang tid før de plutselig heller vanker med andre som de kan se ned på i skjul. Har ei eksvenninne som elsket å se ned på andre og late som om hun var et godt menneske ved å være deres venner. Bak ryggen demmes var det alltid noe hun klaget på, og når jeg spurte hvorfor hun omgikk de dersom de var så vanskelige å omgå, så klarte hun ikke å gi noe godt svar enn å fortsette i samme stil. Det tragiske med det hele er at hun er helsearbeider. Sykt. Anonymkode: b6961...7c0 2
Gjest O.G. Skrevet 6. mars 2019 #13 Skrevet 6. mars 2019 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dårlige venner begynner å behandle deg nedlatende, er hånlige og gjør narr av deg. Dårlige venner behandler deg som om du er en belastning og bryter avtaler like før de skulle ha vært på møteplassen, gang på gang, uten et ord med varsel om at formen er dårlig i forkant. Dårlige venner er "gode" venner kun så lenge du er på et lavere nvå enn dem. Les: syk, arbeidsledig, feit, har trang økonomi og er singel. Dårlige venner forsøker seg på de kjærestene du får deg. Opplever du en forbedring på de områdene i livet tar det ikke lang tid før de plutselig heller vanker med andre som de kan se ned på i skjul. Har ei eksvenninne som elsket å se ned på andre og late som om hun var et godt menneske ved å være deres venner. Bak ryggen demmes var det alltid noe hun klaget på, og når jeg spurte hvorfor hun omgikk de dersom de var så vanskelige å omgå, så klarte hun ikke å gi noe godt svar enn å fortsette i samme stil. Det tragiske med det hele er at hun er helsearbeider. Sykt. Anonymkode: b6961...7c0 Nja, det du snakker om handler vel mer om båssetting enn å være en dårlig venn, sånn sett.
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2019 #14 Skrevet 6. mars 2019 8 minutter siden, O.G. said: Nja, det du snakker om handler vel mer om båssetting enn å være en dårlig venn, sånn sett. Er det opp til deg å avgjøre hva som er venn? Anonymkode: b6961...7c0 1
Gjest O.G. Skrevet 6. mars 2019 #15 Skrevet 6. mars 2019 38 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er det opp til deg å avgjøre hva som er venn? Anonymkode: b6961...7c0 Nei, men skrev jeg det?
Gjest Kjærlighetsbarn98 Skrevet 6. mars 2019 #16 Skrevet 6. mars 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Dårlige venner begynner å behandle deg nedlatende, er hånlige og gjør narr av deg. Dårlige venner behandler deg som om du er en belastning og bryter avtaler like før de skulle ha vært på møteplassen, gang på gang, uten et ord med varsel om at formen er dårlig i forkant. Dårlige venner er "gode" venner kun så lenge du er på et lavere nvå enn dem. Les: syk, arbeidsledig, feit, har trang økonomi og er singel. Dårlige venner forsøker seg på de kjærestene du får deg. Opplever du en forbedring på de områdene i livet tar det ikke lang tid før de plutselig heller vanker med andre som de kan se ned på i skjul. Har ei eksvenninne som elsket å se ned på andre og late som om hun var et godt menneske ved å være deres venner. Bak ryggen demmes var det alltid noe hun klaget på, og når jeg spurte hvorfor hun omgikk de dersom de var så vanskelige å omgå, så klarte hun ikke å gi noe godt svar enn å fortsette i samme stil. Det tragiske med det hele er at hun er helsearbeider. Sykt. Anonymkode: b6961...7c0 Dette har jeg opplevd med ei venninne, og det lå alvorlige grunner bak som hun ikke klarte å snakke om. Da vi først fikk vite, ga alt mening og vi forstod alt.
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2019 #17 Skrevet 9. mars 2019 På 6.3.2019 den 13.22, AnonymBruker skrev: Har ei eksvenninne som elsket å se ned på andre og late som om hun var et godt menneske ved å være deres venner. Bak ryggen demmes var det alltid noe hun klaget på, og når jeg spurte hvorfor hun omgikk de dersom de var så vanskelige å omgå, så klarte hun ikke å gi noe godt svar enn å fortsette i samme stil. Det tragiske med det hele er at hun er helsearbeider. Sykt. Anonymkode: b6961...7c0 Hvorfor blander du inn her at hun jobber som helsearbeider? At hun ifølge deg var en dårlig venninne som snakket ned andre hun kjente har vel ingenting med jobben hennes å gjøre? Er faktisk mange mennesker som klarer utmerket å skille mellom jobb og privatliv, så for alt du vet er din eksvenninne flink og dyktig i jobben sin.. Skjønner at du ikke har mye til overs for din eksvenninne, men husk på at folk ofte kan oppføre seg ulikt i forhold til hvem de omgås, så andre kan ha en helt annen oppfatning av henne enn det du har, og igjen så kan hun passe utmerket til sin jobb i helsevesenet. Synes faktisk du virker ganske så forutinntatt og dømmende, basert på innlegget ditt.. Anonymkode: 37587...7c3
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2019 #18 Skrevet 9. mars 2019 8 minutter siden, AnonymBruker said: Hvorfor blander du inn her at hun jobber som helsearbeider? At hun ifølge deg var en dårlig venninne som snakket ned andre hun kjente har vel ingenting med jobben hennes å gjøre? Er faktisk mange mennesker som klarer utmerket å skille mellom jobb og privatliv, så for alt du vet er din eksvenninne flink og dyktig i jobben sin.. Skjønner at du ikke har mye til overs for din eksvenninne, men husk på at folk ofte kan oppføre seg ulikt i forhold til hvem de omgås, så andre kan ha en helt annen oppfatning av henne enn det du har, og igjen så kan hun passe utmerket til sin jobb i helsevesenet. Synes faktisk du virker ganske så forutinntatt og dømmende, basert på innlegget ditt.. Anonymkode: 37587...7c3 Ford hun som helsearbeider burde vite bedre enn å snakke ned og oppføre seg dritt mot de som har diagnoser. Hun er en drittkjerring. Rett og slett. Anonymkode: b6961...7c0 1
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2019 #19 Skrevet 10. mars 2019 Er du heldig har du ingen nære venner, da slipper man mye drama og problemer. Er over 40 selv, har mye bekjentskap. Men ingen nære venner lenger, synes det er befriende å ikke ha noen å ta hensyn til. Kvinner er nok de som er mest avhengig av "venner", da de trenger mye bekreftelse pga sin usikkerhet. Anonymkode: ba99c...439 1
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2019 #20 Skrevet 10. mars 2019 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Ford hun som helsearbeider burde vite bedre enn å snakke ned og oppføre seg dritt mot de som har diagnoser. Hun er en drittkjerring. Rett og slett. Anonymkode: b6961...7c0 Vel, du går jo i akkurat samme fella selv og snakker dritt om andre selv også nå da.. Hvordan en person er privat sier ikke nødvendigvis så mye om hvordan de er på jobb, så hun kan sikkert være en "drittkjerring" privat, men profesjonell og flink på jobb. Ting har som regel flere nyanser enn svart/hvitt.. Anonymkode: 37587...7c3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå