Gå til innhold

Antikk som har verdi vs antikk uten verdi

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Dette er sikkert ikke rette forumet for den her slags snakk. Men jeg forstår ikke helt hvorfor enkelte gjenstander har så ekstrem liten verdi vs ting som har høy verdi. Hvorfor stygge gamle vaser, fat, skulpturer eller tomme lakkbokser er høyt ettertraktet, det fatter jeg ikke. Mens koselige og stilige gamle radioer eller kaffekvern er verdt ingenting,selv oppussa. Er det bare gamle vestkant fruer som samler på slikt?

Var på antikk butikk i dag for første gang. Så jeg bare lurer litt 😛

Anonymkode: e954c...8e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Supply and demand.

Gamle radioer er fine de, spesielt de som er laget som et møbel. Men da alt har gått over til dab og de ikke lenger mottar signaler så sier det jo seg selv at dens verdi faller. Hva skal man med en radio uten radionettet liksom?

Gamle vaser er ikke verdt noe med mindre det har et navn eller fra en spesiell tidsalder. Søholm, Michael Andersen osv er f. eks. forskjellige navn innen keramikk som får grei pris for sine ting. Også er det enkelte ting som er så retro og trendy at folk ikke kan få nok av det. 

Sånn...er det bare?

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutter siden, Emmelise skrev:

Supply and demand.

Gamle radioer er fine de, spesielt de som er laget som et møbel. Men da alt har gått over til dab og de ikke lenger mottar signaler så sier det jo seg selv at dens verdi faller. Hva skal man med en radio uten radionettet liksom?

Gamle vaser er ikke verdt noe med mindre det har et navn eller fra en spesiell tidsalder. Søholm, Michael Andersen osv er f. eks. forskjellige navn innen keramikk som får grei pris for sine ting. Også er det enkelte ting som er så retro og trendy at folk ikke kan få nok av det. 

Sånn...er det bare?

Var flere vaser der til tusenvis av kr. Var vel spesielle folk som hadde laget dem, men de var stygge og simple for mine øyne i allefall. Om man kjøper en hjemmelaget radio fra krigen, så burde den vel ikke brukes for mye uansett. Tenker bare på all den tid det tok å sette den sammen og gjøre den pen kontra en av de der enkle vasene. Men men, det er vel bare slik ja.

Anonymkode: e954c...8e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kähler vaser går gjerne til flere tusen uten at jeg forstår hvorfor. 

Eller den retro futuristiske skålen en dame i danmark hadde på stuebordet sitt de siste 40 åra som viste seg å være laget av Picasso selv og verdt over 200 000 kr. Surprise liksom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Emmelise skrev:

Men da alt har gått over til dab og de ikke lenger mottar signaler så sier det jo seg selv at dens verdi faller. Hva skal man med en radio uten radionettet liksom?

Det er bare norsk radio (unntatt privatstasjoner på FM) som har gått over på DAB. Fremdeles tar gamle radioer imot sendinger fra utlandet, samt NRK i Finnmark og Longyearbyen.  Men det fins færre stasjoner nå enn før, det må sies.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ting som er litt sjeldent og ettertraktet (og fungerer) pleier å prises høyere. 

Anonymkode: 4818c...d77

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...