Gå til innhold

Hvilket ull er mykest og best?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Hvilket merke må jeg kjøpe for å få det aller beste og mykeste? Jeg er selv veldig kresen på ull som skal rett på huden.. Som voksen er jeg ikke fornøyd med feks bergans eller kari traa, til baby har jeg ikke vært fornøyd med ull fra devold eller cubus.

Hva er den desidert mykeste ulla til barn, dersom pris ikke er viktig? Tenker da på bodyer, stillongser og andre plagg som skal være innerst mot huden. Er det nøstebarn, lillelam, hust & claire, janus, joha, andre? 

Anonymkode: fbf32...f59

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Varierer jo hva folk er fornøyd med. Jeg bruker lillelam og joha på min. Nøstebarn synes jeg er unødvendig dyrt i forhold til kvalitet. 

Anonymkode: 4298c...dfe

AnonymBruker
Skrevet

Det tynne ullet til name It er mykt og deilig synes jeg😊  Ellers er vi glade i Janus. 

Anonymkode: 40a03...e26

Skrevet (endret)

Den jeg kan kjenne på med fingrene. SparKjøp har god myk ull.Lille Lam har alltid myk ull. 

Men må nesten kjenne på altså, og lese lappen inni tøyet, så jeg vet hvor mange % ull det faktisk er, og om det er verd prisen. 

Endret av Wonders
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Cashmere så klart 💗 obs mye varierende kvalitet på cashmere også. Dessuten veldig dyrt! 

Anonymkode: 8253d...3b2

• Liker 1
Skrevet (endret)

Joha, Nøstebarn og Lille Lam er jeg veldig fornøyd med. Er ikke fullt så begeistret for SparKjøp sitt som en over her anbefalte. Det er gjerne tykkere, stikker bittelitt mer om du er vár for sånt og er vel stort sett superwash tror jeg. Men prisen er veldig grei da, så til sitt bruk er det greit.  

Endret av netpuppy
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har erfart på meg selv at tynn bommull innerst og så ullundertøy utenpå er omtrent like bra som ull. Fryser aldri i det.

Anonymkode: 5f4d4...a70

AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei! Hvilket merke må jeg kjøpe for å få det aller beste og mykeste? Jeg er selv veldig kresen på ull som skal rett på huden.. Som voksen er jeg ikke fornøyd med feks bergans eller kari traa, til baby har jeg ikke vært fornøyd med ull fra devold eller cubus.

Hva er den desidert mykeste ulla til barn, dersom pris ikke er viktig? Tenker da på bodyer, stillongser og andre plagg som skal være innerst mot huden. Er det nøstebarn, lillelam, hust & claire, janus, joha, andre? 

Anonymkode: fbf32...f59

Velg da norske produkter fra Janus. Janus ull brukes jo til spesialprodukter for premature fordi den ulla er best. Finnland gir jo også babypakker til alle nyfødte der en ulldress fra Janus er inkludert nettopp på grunn av kvaliteten til Janus. 

Safa er også god, men tror ikke de har særlig med babyprodukter.  Sparkjøp og Coop Obs har Janus. 

Anonymkode: 2fead...718

AnonymBruker
Skrevet

Name it er ikke bra, bare klør, og nupper fort. Janus, Safa og polarn o pyret er bra. Ellers vil jeg anbefale Lanullva for tykkere ull. Kjempe bra ull, med pustende egenskaper og noe du har lenge.

Anonymkode: f716a...3fb

AnonymBruker
Skrevet

Stormberg.

Anonymkode: 75da3...8ab

Skrevet

Strømpebukser og tynne trøyer i merinoull her. Klør aldri men et tips er også å være flink til å smøre huden hver dag etter dusjen. Myk hud + myk ull blir bra 🙂 

AnonymBruker
Skrevet

Safa fra Sparkjøp, Joha og Reflex er jeg mest fornøyd med. Nøstebarn likte jeg ikke.

Anonymkode: 52916...250

Skrevet

Jeg kjøper stort sett ull som er iblandet silke. Den er ekstra myk og god synes jeg. Ellers så er lille lam og joha bra synes jeg.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hust & claire 😊

Anonymkode: a07fd...dca

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hust & claire! Særlig ullsilke eller ull-bambus-blandinger er fantaaastiske!

Anonymkode: c119d...548

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hust & Claire har noe flott og myk ull, liker spesielt de med bambus på innsiden. Ellers liker jeg godt Polarn O Pyret sin ull, strømpebuksene kjennes nesten som bomull (litt store i str). Wolland er fantastisk i både kvalitet og utseende. 

Joha liker jeg kun det som er ull/silkeblanding, og deler av Name IT er også mykt og godt (men de har litt ulik kvalitet og mykhet på ullklærne, så det er lurt å kjenne etter). Min erfaring er at både Janus, Reflex og billigere ull fra kjeder som f.eks. Cubus er grovere mot huden. Jeg kjøper likevel dette til de eldre barna og har det gjerne som skiftetøy e.l. 

Anonymkode: 0fd92...8df

AnonymBruker
Skrevet

Til barn som er ømfintlige så er det aller beste ulltøy som har et lag med bomull eller bambus på innsiden. Det finnes i flere ulike merker, også Cubus. For vært klø-barn, så var det ikke noe særlig forskjell på ulike merker, så derfor husker jeg ærlig talt ikke helt - så lenge det hadde bomull/bambus på innsiden. 

Men for andre barn kan det være annerledes :) Ull/silke blandinger, som jeg selv elsker, ble også for 'kløete' for vårt klø-barn. Så for en nyfødt eller baby som ikke kan si fra selv, og foreldrene selv har tendens til å være sensitive, så ville jeg vært på den sikre siden og valgt plagg som ikke har ull i direkte kontakt med huden, uansett hvor myk den måtte være for andre. 

Anonymkode: dcb2f...9f0

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ungen min klør av aaaalt og vrenger av seg klærne fortere enn jeg klarer få de på. Men ull som er blandet med silke pleier å gå. Samme med bambus. Eneste er at de klærne som jo er myke fordi de har bambus på innsiden og ull på utsiden, føler jeg ikke er like bra på kalde dager fordi bambus blir vått på en annen måte enn ull. Så når barnet skal leke ute lenge så vil jeg ikke ha bambus. For har prøvd det på selv,og det tåler ikke de kaldeste dagene der man svetter pga aktivitet, men trenger varmen fra klærne. Ull og silke gjør virkelig susen der. Nøstebarn bruker vi. 

Anonymkode: 562df...24a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har erfart på meg selv at tynn bommull innerst og så ullundertøy utenpå er omtrent like bra som ull. Fryser aldri i det.

Anonymkode: 5f4d4...a70

Går du rundt våt også?

Anonymkode: 6c5fc...76e

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...