Gå til innhold

Baderomsfliser på vegg sprekker opp !!! Hjelp ?

Gjest Brunette89

Anbefalte innlegg

Gjest Brunette89

Vi eier en leilighet hvor badet i regi av borettslag  ble totaloppusset i 2003( med sluk rør og alt ) for ett par år siden begynte veggflisene å sprekke opp ! ( startet på motsatt side av dusj og vask ) sprekkene går nå på alle 4 vegger , både horisontalt og loddrett .... vi har kjøpt ny bolig og skal selge til høsten . Hva tenker dere om dette å hva burde vi gjøre ?? Ønsker absolutt ikke å pusse opp badet om vi ikke må ..... noen profesjonelle som kan gi råd ? 

E3AEB4A5-B37F-4E98-8317-B89D2E5FAA2E.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Kan det være selve huset som siger? Jeg ville kontaktet borettslaget + en takstmann for å vurdere hva som har skjedd.

Anonymkode: 1bd1d...11c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Brunette89
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Kan det være selve huset som siger? Jeg ville kontaktet borettslaget + en takstmann for å vurdere hva som har skjedd.

Ikke godt å si , er en 11 etg bygning. hadde vaktmester på befaring , han mente det kunne være bevegelser i grunnmur eller for mye lim bak flisene ...... siden det er så lenge siden tar ikke borettslaget på seg noe ansvar heller. Har sendt Mail til takstmann idag 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Akkurat nå, Brunette89 skrev:

Ikke godt å si , er en 11 etg bygning. hadde vaktmester på befaring , han mente det kunne være bevegelser i grunnmur eller for mye lim bak flisene ...... siden det er så lenge siden tar ikke borettslaget på seg noe ansvar heller. Har sendt Mail til takstmann idag 😊

Hvis skadene skyldes bevegelser i grunnmur, vet du om slikt dekkes av din eller borettslagets forsikring? Det ville jeg undersøkt om, + at jeg ville spurt naboer om de har samme problem.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Brunette89
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis skadene skyldes bevegelser i grunnmur, vet du om slikt dekkes av din eller borettslagets forsikring? Det ville jeg undersøkt om, + at jeg ville spurt naboer om de har samme problem.

Takk for tips, skal sjekke !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
15 minutter siden, Brunette89 skrev:

Takk for tips, skal sjekke !

Lykke til :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Ser ut som billigste sort med keramiske fliser. 

Noen ganger kan man skifte ut enkelte flis om man har tatt vare på noen flis fra den gang. Ellers må du nok pusse opp badet. 

Anonymkode: 38a0c...bff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Fukt bak kan få fliser til å sprekke.  Når vi kjøpte var der en flis med sprekk, sto i prospekt at det kan skyldes fukt. 

Anonymkode: 69b7c...3fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi! Det der burde dere tatt tak i straks flisene begynte å sprekke. Her går sprekken over flere fliser nedover, det er et skikkelig dårlig tegn. 

Dere må finne ut hva dette er før dere selger. Har dere uflaks må badet totalrenoveres. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Brunette89
På 5.3.2019 den 22.29, prt90 skrev:

Oi! Det der burde dere tatt tak i straks flisene begynte å sprekke. Her går sprekken over flere fliser nedover, det er et skikkelig dårlig tegn. 

Dere må finne ut hva dette er før dere selger. Har dere uflaks må badet totalrenoveres. 

Vi startet med en gang en lang og krevende prosess ved å få svar fra borettslaget på om dette er noe de kan hjelpe med mtp reklamasjon på oppussingen dems, det var det ikke . Deretter starta vi en lang prosess med help boligkjøper forsikring, om dette kunne dekkes av hun vi kjøpte leiligheten av, det var det heller ikke . Nå er takstmann bestilt ..... nervøs som f på dette badet altså... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Veldig spent på hva takstmann sier. Har samme problem her, men i helt ny leilighet. Reklamasjon godkjent, men det tar veldig lang tid før noe gjøres. I mellomtiden stresser jeg veldig med tanken på at flisene til stadighet blir fuktig pga dusjing. Ikke noe kjekt! 

Anonymkode: fb62d...a38

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Når badet er 16 år gammelt vil en ny kjøper uansett påberegne oppussing relativt snart. Bare skriv det i egenerklæringen, og så vil takstmann beskrive det i rapport. Ikke noe dere skal gjøre noe med eller som vil påvirke pris nevneverdig. 

Anonymkode: 51c2f...032

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Og kanskje sette inn dusjkabinett, slik at det ikke spruter vann på veggen.  Da haster det heller ikke så mye med oppussing.

Anonymkode: 50f7b...6ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Brunette89
På 10.3.2019 den 9.54, AnonymBruker skrev:

Veldig spent på hva takstmann sier. Har samme problem her, men i helt ny leilighet. Reklamasjon godkjent, men det tar veldig lang tid før noe gjøres. I mellomtiden stresser jeg veldig med tanken på at flisene til stadighet blir fuktig pga dusjing. Ikke noe kjekt! 

Anonymkode: fb62d...a38

Ringte takstmann idag. Han sier at i Og med at flisene på veggen har sprekt opp rundt hele badet er det mest sannsynlig bevegelser i blokka .... han ba oss snakke med styret å be de betale for en takstmann for oss . Så nå venter vi på det . 

Det er kjipt ! Leste at fliser kan sprekke om om betong under ikke har satt seg ordentlig . Skal vistnok vente minimum 3 mnd med å legge flis oppå ny betong . Lærer mye når man leter etter grunn 😂 vi har kjøpt ferdighus .. håper det samme ikke skjer der da vi skal legge en del ekstra på flis . 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...