Gå til innhold

Alle på jobben min hater meg siden jeg baksnakker..

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. Startet i ny jobb for 4 måneder siden.De første 3 måneder gikk fint, men nå som jeg er blitt godt kjent begynner jeg å komme meg til rette. Jeg snakker for mye og kommer til å si ting høyt som jeg ikke skulle sagt, eller at jeg sturrer på vedkommende som jeg snakker om menes jeg snakker om den personen (her glemmer jeg meg). Så vardet en person med en lidelse, og jeg kom til å snakke om en annen jeg kjente med lignende lidels og jeg sa vel noe sånt som at det e rbare teit å ville kle seg ut som en kvinne...og shit, sie rjeg høy "det er jo en sånn transe her".Dette hørte han og jeg ba ho ene jeg snakka med om å ta han til side å si undskyld for oss begge sånn at det ikke ble noe mer styr ut av dette Dagen etter møter jeg på han i lunjsen og han bare ser ned, han var visst lei seg...alle andre hørte jo også hva vi snakket om, og jeg tenker jo alltid at folk ikke hører så godt så de hører det ikke når jeg visker i ørene på folk. Nå vurderer jeg å bare slutte siden det samme problem oppstår hele tiden! Jeg kan fint klare meg på et nytt sted en liten studn helt til at folk begynner å ikke like meg siden jeg snakker for mye om ting jeg ikke har noe med...

Så i dag snakket vi om empati ogsånt og da skikka ho ene dama rart på meg når jeg sa "ja, men det e rjo noen som bare er født uten det da", behøver ikke ha noe med oppvekt å gjøre, ho nermest himla med øyene på meg, jeg forsto det slik som om ho tenkte at ja du har ikke empati, men jeg har jo det!! 

hva skal jeg gjøre for å få folk til å like meg? skal jeg snakke med alle en og en og si at jeg liker dem eller hva ? 

Anonymkode: fa231...cc3

Videoannonse
Annonse
Gjest Kjærlighetsbarn98
Skrevet

Hvorfor snakker du om de andre? 

Skrevet

🙈🙉🙊

• Liker 5
Gjest dittogdatt
Skrevet

Jeg tror ikke det hjelper så mye å ta alle til side og si at du liker dem. Det er vel ikke det det handler om. Jeg tror det hjelper å tenke før du snakker og passe på hva du sier, sånn som de fleste andre gjør.

AnonymBruker
Skrevet

Omg slutt å legg deg oppi andres saker. Ferdig med saken. Har du ikke noe pent å si så hold kjeft. 

Anonymkode: 4b0ef...78c

• Liker 17
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, dittogdatt skrev:

Jeg tror ikke det hjelper så mye å ta alle til side og si at du liker dem. Det er vel ikke det det handler om. Jeg tror det hjelper å tenke før du snakker og passe på hva du sier, sånn som de fleste andre gjør.

Jeg lurer på hva jeg skal gjøre for å rydde opp i ting, om du forstår.

• Liker 2
Gjest ISeeYouCreep
Skrevet (endret)

.

Endret av Nasse Nøff ❤
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Omg slutt å legg deg oppi andres saker. Ferdig med saken. Har du ikke noe pent å si så hold kjeft. 

Anonymkode: 4b0ef...78c

Det er et problem at jeg ikke klarer å holde kjeft. Jeg har vel kanskje ikke så my eempati, men jeg vil ikke at folk skal vite det og noen ganger kjeder jeg meg litt og vil h det litt morro.

AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Det er et problem at jeg ikke klarer å holde kjeft. Jeg har vel kanskje ikke så my eempati, men jeg vil ikke at folk skal vite det og noen ganger kjeder jeg meg litt og vil h det litt morro.

Og det er sånn man får sparken. Er det morro da?

Anonymkode: b0c13...b49

• Liker 29
AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, Kjærlighetsbarn98 skrev:

Hvorfor snakker du om de andre? 

Ts: jeg snakket egentlig bare om ei jente her om dagen, som jeg hater! Jeg føler at jeg hadde rett til å snakke om henne siden så fort jeg snur meg ler hun av meg, hun har liksom problemer osv men hun er jo slem allikevel. Derfor ble jeg bare så sur når jeg så ho, siden må jeg treffe på henne hver dag, og jeg vil ikke ha henne der.

Så ble problemet det at det var ei annen dame som misforsto og ho trodde at det var ho jeg snakka om, men det vard et jo ikke. Det var en yngre jente jeg snakka om. Og blir jeg provosert så gjør jeg det, helt fram itl nå har jeg klart å holde meg, men blir så fort slik at jeg begynner å hate folk og da må jeg bare få det ut.

• Liker 1
Gjest dittogdatt
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ligg litt lavt en stund. Når du er på jobb så konsentrer deg om jobb, og ikke bli stående å «slarve». Det har lett for å bli mye dårlig stemnning av det. Det beste du kan gjøre er å vise endring, istedenfor å snakke det ihjel ved å prøve å forklare osv. Baksnakking på jobb er virkelig noe av det værste som finnes når det gjelder arbeidsmiljø, så du må bare kutte det ut. Etterhvert vil det nok bli glemt.

Gjest Nina1975
Skrevet

Tenk først og snakk etterpå. En veldig enkel og grei leveregel. 

Gjest Kjærlighetsbarn98
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ts: jeg snakket egentlig bare om ei jente her om dagen, som jeg hater! Jeg føler at jeg hadde rett til å snakke om henne siden så fort jeg snur meg ler hun av meg, hun har liksom problemer osv men hun er jo slem allikevel. Derfor ble jeg bare så sur når jeg så ho, siden må jeg treffe på henne hver dag, og jeg vil ikke ha henne der.

Så ble problemet det at det var ei annen dame som misforsto og ho trodde at det var ho jeg snakka om, men det vard et jo ikke. Det var en yngre jente jeg snakka om. Og blir jeg provosert så gjør jeg det, helt fram itl nå har jeg klart å holde meg, men blir så fort slik at jeg begynner å hate folk og da må jeg bare få det ut.

Jeg tenker at det ikke er ok at en person ler av deg. Har du mulighet til å si det direkte til personen uten å gå via andre? Om ikke det funker kan du snakke med sjefen🙂

AnonymBruker
Skrevet

Jøss, du virker som en skikkelig gledesspreder på jobb. 🙄

Anonymkode: 177e5...d34

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Begynn å oppføre deg 

Anonymkode: b4b0a...e3f

• Liker 7
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du skal snakke med alle om at du er egentlig snill osv. gjør du ting vondt værre. Hold munnen din og ikke snakk om dine kollegaer på jobb.

• Liker 12

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...