Armonia Skrevet 14. april 2005 #1 Del Skrevet 14. april 2005 Har lyst til å male soverommet. Nå er det tapet der, lys beige farge, forsåvidt greit, men tapeten er stygg flere steder.. Har lyst på en fin farge, men trenger noen tips. Har netopp malt gang og kjøkken i Lys Toscana, så nå vil jeg ha en ny farge. Hvilken farge har dere på soverommet??? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 14. april 2005 #2 Del Skrevet 14. april 2005 Siden du skal male soverommet vil jeg anbefale deg en rolig farge. Blått er en fin farge til soverom fordi den virker beroligende og senker pulsen, den samme funksjonen har fiolett som også blir sett på som healende. Grønt er også en fin farge til soverom fordi den fungerer beroligende og avslappende og det samme med grått, men grått blir jo fort kjedelig. Samtidig er grått den fargen man kan kombinere mest farger med uten at det blir "kollisjon". Har du et spesielt møbel du gjærne vil fremheve, for eksempel sengen, fungerer grått perfekt fordi fargen ikke vil "stjele" fokuset bort møbelet. Andre triks for å skape en rolig atmosfære i soverommet er å kombinere veggfargen med nøtrale toner og holde seg unna mye tekstiler og tapet med sterke mønster. :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 14. april 2005 #3 Del Skrevet 14. april 2005 Vi har Skygge, en fin beige farge som hverken er for lys eller mørk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hel Skrevet 14. april 2005 #4 Del Skrevet 14. april 2005 Jeg har to røde vegger og to svarte. Deilig og mørkt der om natten. Det pleide å være helt rødt men malte to vegger svarte noen mnd. siden. Nå skal jeg flytte inn i ny leilighet til neste måned og er ikke sikker på hvilken farge jeg skal ha der. :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Acinom Skrevet 14. april 2005 #5 Del Skrevet 14. april 2005 Vi har blått soverom, bortimot mørkeblått. Nesten litt i dystreste laget, men jeg sover i hvertfall godt der :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sommerfugl Skrevet 14. april 2005 #6 Del Skrevet 14. april 2005 Jeg ville malt det grått eller hvitt. Liker lyse soverom. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 14. april 2005 #7 Del Skrevet 14. april 2005 Jeg ville malt det grått eller hvitt. Liker lyse soverom. Enig. Med skikkelige gardiner/persienner blir det uansett mørkt nok for soving. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 14. april 2005 #8 Del Skrevet 14. april 2005 Leiligheten vi flytter fra har lys, dus grønt soverom (fargen heter Lagune), rekkehuset vi flytter til på søndag har nesten hvitt soverom (fargen heter Chi). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 14. april 2005 #9 Del Skrevet 14. april 2005 Vi har en lys blåfarge og hvite lister. Synes det er veldig fint, og blått er en beroligende farge. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Midnattsol Skrevet 14. april 2005 #10 Del Skrevet 14. april 2005 Vi har en behagelig lys grønnfarge på soverommet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Armonia Skrevet 14. april 2005 Forfatter #11 Del Skrevet 14. april 2005 Takk for tips alle sammen Blått hadde vi i den forrige leiligheten vi bodde i, men jeg synes det blir så kaldt. Tror jeg har lyst på en grønnfarge, en lys en, som er varm... Noen som vet om en fin en? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasha Skrevet 14. april 2005 #12 Del Skrevet 14. april 2005 har hvitbeiset vegger på soverommet vårt.. veldig fint.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Midnattsol Skrevet 14. april 2005 #13 Del Skrevet 14. april 2005 Herer fargen på vårt soverom. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest synseren Skrevet 15. april 2005 #14 Del Skrevet 15. april 2005 Ville valgt lys farge. Trenger selv å male soverommet, merker av erfaring at du blir mest fornøyd med de lyse fargene over tid. Iallefall har jeg det sånn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 15. april 2005 #15 Del Skrevet 15. april 2005 Har lyst til å male soverommet. Nå er det tapet der, lys beige farge, forsåvidt greit, men tapeten er stygg flere steder.. Har lyst på en fin farge, men trenger noen tips. Har netopp malt gang og kjøkken i Lys Toscana, så nå vil jeg ha en ny farge. Hvilken farge har dere på soverommet??? En farve som heter DUNA Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Kaisa* Skrevet 20. april 2005 #16 Del Skrevet 20. april 2005 Matt sort! :rosasmil: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Betty Boop Skrevet 20. april 2005 #17 Del Skrevet 20. april 2005 Vi har en lysegul papirtapet med løv-mønster i en fin ferskennyanse. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest KATTAstrofe Skrevet 20. april 2005 #18 Del Skrevet 20. april 2005 Takk for tips alle sammen Blått hadde vi i den forrige leiligheten vi bodde i' date=' men jeg synes det blir så kaldt. Tror jeg har lyst på en grønnfarge, en lys en, som er varm... Noen som vet om en fin en?[/quote'] Lindegrønt. Jeg skal male mitt soverom til sommeren i denne fargen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Englepus Skrevet 20. april 2005 #19 Del Skrevet 20. april 2005 Vårt soverom er knallblått. Det er kjempefint til det hvite taket og listene. Er jeg glad i farger? Jepp! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kariannemor Skrevet 21. april 2005 #20 Del Skrevet 21. april 2005 Vi har en brun farge på soverommet som heter sjokolade brun, listene er malt i antikk-hvit, har lilla gardiner og tre persienner. Alle møblene på soverrommet er i syrebeiset furu.. Det ble et veldig rolig rom synes jeg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå