AnonymBruker Skrevet 4. mars 2019 #1 Skrevet 4. mars 2019 Bor i et rekkehustun der det detter inn med dørselgere døgnet rundt, som skal selge meg alt fra strøm og alarm til medlemskap hos veldedige situasjoner. Prøver å avvise de men de tar jo ikke et hint. Det verste er disse fra veldedige organisasjoner, for det er jo ikke så lett å komme med et godt argument for hvorfor man ikke skal hjelpe barna i Afrika... hvordan håndterer dere dørselgere? Anonymkode: 0443b...85f
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2019 #3 Skrevet 4. mars 2019 a) Ikke åpne døra når det ringer på. b) Si nei og lukk døra, med en gang du skjønner at det er snakk om salg, og ikke lisenskontrollør eller politi. Anonymkode: 4593b...a64 3
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2019 #4 Skrevet 4. mars 2019 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Bor i et rekkehustun der det detter inn med dørselgere døgnet rundt, som skal selge meg alt fra strøm og alarm til medlemskap hos veldedige situasjoner. Prøver å avvise de men de tar jo ikke et hint. Det verste er disse fra veldedige organisasjoner, for det er jo ikke så lett å komme med et godt argument for hvorfor man ikke skal hjelpe barna i Afrika... hvordan håndterer dere dørselgere? Anonymkode: 0443b...85f Tren deg på å si nei, vi er ikke interessert, og lukk døra. Ferdig arbeid. Får du ikke til en kontant avvisning, så skaff deg dørtelefon. Gjerne en der du på mobilen ser hvem som er utenfor, og kan kontant avvise personen uten å åpne. Ellers er samfunnet vårt blitt slik i dag at man ikke bør åpne ytterdøra for fremmede man ikke vet hvem er eller hvilke hensikter de har. Noe du også bør tenke over. Små barn skal heller aldri få åpne ytterdøra uten at voksne er sammen med dem. Anonymkode: 82a35...17a 5
solmåneogstjerner Skrevet 4. mars 2019 #5 Skrevet 4. mars 2019 Bare si nei og lukk døren. Du trenger heller ikke å åpne om du ikke vet hvem det er eller de ikke er invitert. Men slike selgere kommer bare igjen om du ikke åpner. Så da er det best å bare si nei takk, og lukke døren. 3
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2019 #6 Skrevet 5. mars 2019 Åpner aldri døra når det ringer/banker på. Alle som kommer til meg ringer før de kommer Anonymkode: f790f...5f0 2
SPOCA Skrevet 5. mars 2019 #7 Skrevet 5. mars 2019 Lukker ikke opp. Jeg ser i kikkehullet i døra, og låser ikke opp hvis jeg ikke kjenner dem. 2
Mokkilokki Skrevet 5. mars 2019 #8 Skrevet 5. mars 2019 Få lagt et skilt der det står: Selgere ikke velkomne, eller noe i den duren. 2
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2019 #9 Skrevet 5. mars 2019 2 timer siden, SPOCA skrev: Lukker ikke opp. Jeg ser i kikkehullet i døra, og låser ikke opp hvis jeg ikke kjenner dem. Det kan jo være noen som har blitt dårlige og trenger hjelp. Det har skjedd med meg. Jeg åpner alltid døren, unntatt når det er sigøynere som tigger. Er det noen som skal selge noe, får de et nei og døren lukkes. Anonymkode: 8e45e...8e6 3
SPOCA Skrevet 5. mars 2019 #10 Skrevet 5. mars 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Det kan jo være noen som har blitt dårlige og trenger hjelp. Det har skjedd med meg. Jeg åpner alltid døren, unntatt når det er sigøynere som tigger. Er det noen som skal selge noe, får de et nei og døren lukkes. Anonymkode: 8e45e...8e6 Bor i 4. etg, så sjansen for akkurat det for mitt vedkommende er svært liten. 1
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2019 #11 Skrevet 5. mars 2019 Sender ungene og ber de si at jeg ikke er hjemme. Sier "ikke interessert" med en gang de har presentert seg, om jeg må åpne selv, eller ungene glemmer seg. Sier nei igjen og igjen og lukker døra til slutt dersom de ikke tar hintet. Jeg blåser i om det er frekt, jeg har ikke bedt dem om å komme. Anonymkode: c97b7...de3
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2019 #12 Skrevet 5. mars 2019 Støtter forslaget om skilt. « dørselgere ikke velkommen» pluss at du øver inn en standaravvisnig om noen likevel prøver seg: nei takk. Jeg støtter aldri noen/ kjøper noe når du kommer på døra.» gjenta kun denne setningen som svar til alt og ikke si noe som helst annet. Lukk dør. Anonymkode: 106bb...197
Elán Skrevet 5. mars 2019 #13 Skrevet 5. mars 2019 Jeg har fjerna batteriet fra ringeklokka. Folk sender melding før de dukker opp her, så da åpner jeg. Har løpt ned 4 etasjer hver gang noen har ringt på, så viser det seg å være loddselgere, underskriftskampanje, bøssebærere, selgere, Jehovas vitner og diverse verv or organisasjoner. Orka til slutt ikke mer, så nappet ut batteriene. 2
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2019 #14 Skrevet 5. mars 2019 Etter jeg flyttet inn i blokkleiligheten jeg bor i nå(leieleilighet i 4. etasje uten porttelefon/kamera), fant jeg ut at ledningene til ringeklokka var kuttet. Tok tid før jeg fant ut av det, siden jeg ikke ante hvilken ringeknapp nede ved inngangen som var min. Nå er det ordnet med porttelefon og ny ringeklokke, men for å ringe på må du vite beboernes leilighetsnummer fra før, da det ikke står ved inngangen. Veldig privat og kjekt - helt til Posten skal levere ekspresspakke, eller nødetatene skal inn i bygget. Slipper dørselgere ihvetfall. Anonymkode: 5ff07...8d5 1
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2019 #15 Skrevet 6. mars 2019 Verste eksempelet på pågående selger her hos meg, kom fra en stor hjelpeorganisasjon. Han begynte med å slå på nettbrettet, hvor det var en klokke som telte den 1 minutt. Så påsto han at han kun skulle bruke det ene minuttet av min tid, og gå hvis jeg da ikke var interessert. Da det var 5 sekunder igjen, slo han av klokken og sveipet over til en "giver" side og begynte å skrive inn navnet mitt utifra dørskiltet mitt !! Jeg spurte hva pokker han holdt på med, og fikk til svar at han bare ville "hjelpe meg på vei mot å bli en god giver" ! Etter å ha gitt klart uttrykk for hvilken frekkhet dette var, og at jeg var fint i stand til å velge hvor jeg ønsket å være en "god giver", og at jeg syns han burde få seg en annen jobb, ble døren lukket og jeg sendte en ganske så sint mail til organisasjonens mailadresse. Utover det, er det forferdelig mange selgere, både på døren, i sentrum, på handlesentre. De må være en spesiell mennesketype, for mer pågåenhet og frekkhet skal man lete lenge etter. Ikke noe bra PR for organisasjonene de representerer. Anonymkode: 5543c...a85 2
Minya Skrevet 7. mars 2019 #16 Skrevet 7. mars 2019 Jeg vurderte lenge å sette opp skilt på døra om at dørselgere var fritt vilt og at det var jaktsesong året rundt på tomta vår, men så gav de seg lenge. Nå er Get tilbake igjen og presterte å spørre "hvorfor" da jeg sa vi ikke kjøper ved dørene. Hvorfor? Fordi jeg sier det. Hva er du, fem? 1
Million Skrevet 7. mars 2019 #17 Skrevet 7. mars 2019 Gudskjelov at dørselgere er sjeldent her om kring! Jeg hater dørsalg. Alarmer, abonnementer, Jehovas vitner som skal dele ut tidsskrift, internett....alt mulig. Jeg har som regel at jeg sier nei til alt. Nei, rett og slett. Eller jeg sier "Neitakk, jeg skal ikke ha noe. Jeg kjøper aldri på døren/telefonen". Så bare lukker jeg døren i fjeset på dem, selv om det føles litt uhøflig. Det har skjedd EN eneste gang i mitt liv at jeg har brutt min egen regel, og lot meg overtale til å inngå en avtale om ny internettleverandør da de kom på døra og skulle selge det. Angret som en hund i etterkant. Viste seg at det var 12 måneders binding. Det var et elendig abonnement, veldig ustabilt, det var stadig brudd og nedetid. Har aldri vært så ofte uten internett som det året jeg hadde det abonnementet! Så jeg fulgte med på datoen, og sa opp så fort det var mulig ifht bindingstiden, og skiftet tilbake til forrige internettleverandør. Endelig stabilt nett igjen! Etter den erfaringen har jeg ingen planer om å noengang overtales igjen til å si jatakk til noe som selges på dør eller telefon. 1
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2019 #18 Skrevet 7. mars 2019 Brøl "HVOR MANGE GANGER MÅ JEG SI DET? JEG SKAL IKKE HA!", sånn at naboene hører det. Anonymkode: 22a4f...760 1
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2020 #19 Skrevet 12. februar 2020 Her var det altså så mange uspiselige og frekke mennesker - tenk om det var slike mennesker dere ble møtt av når dere prøvde å gjøre jobben deres! Eller barna deres for den saks skyld. Skam dere, det finnes veldig mange måter og si ting på. Anonymkode: 76814...83a
Drizzt Skrevet 12. februar 2020 #20 Skrevet 12. februar 2020 (endret) På 4.3.2019 den 19.59, AnonymBruker skrev: Bor i et rekkehustun der det detter inn med dørselgere døgnet rundt, som skal selge meg alt fra strøm og alarm til medlemskap hos veldedige situasjoner. Prøver å avvise de men de tar jo ikke et hint. Det verste er disse fra veldedige organisasjoner, for det er jo ikke så lett å komme med et godt argument for hvorfor man ikke skal hjelpe barna i Afrika... hvordan håndterer dere dørselgere? Anonymkode: 0443b...85f Enten åpner du ikke døra, eller henger du en lapp at du ikke er interessert i å kjøpe noe solgt på døra. Endret 12. februar 2020 av Drizzt 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå