Gå til innhold

Ermer Ingen Dikkedarer-genser

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei,

Jeg er forholdsvis ny med strikking, men det hindrer meg ikke i å starte på prosjekter som jeg ikke er kvalifisert for ...

Jeg strikker Ingen Dikkedarer-genser. Er ferdig med bolen, og skal nå starte med ermene. Jeg har fått maskene inn på strømpepinner, men jeg har jo ikke tråd å strikke med! Hvordan begynner jeg med ny tråd fra garn her?

Anonymkode: c45b8...57c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du begynner med ny tråd, og lar endene henge på vrangen. La endene være så lange at du kan tre dem i nål for å feste dem når genseren er ferdig

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir på samme måte som når man går over til nytt garnnøste fordi det forrige er oppbrukt. Ikke noe mer hokus pokus enn det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du bare begynner med et nytt nøste? La det være en passende 'hale', som du syr fast etterpå, når genseren er ferdig. Nå vet jeg ikke om det skal felles masker under ermene på denne? I så fall lar du det være nok ende til å maske igjen åpning, så slipper du å ta en ny tråd til dette :)

Ofte blir det uansett gjerne et par masker som strekker seg litt, og blir litt løse under ermene, når alt strikkes i ett. Da er det fint å pynte litt på det i etterkant - og slå to fluer i en smekk, med å maske over der med trådenden som festes :)

Anonymkode: f8063...ff2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tusen takk for svar og gode råd! :) Jeg har i grunn ingen løse tråder i arbeidet fra før, da jeg "skjøter" trådene når jeg må skifte til nytt nøste. Men da er det bare å sette i gang! :)

Anonymkode: c45b8...57c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...