AnonymBruker Skrevet 4. mars 2019 #1 Skrevet 4. mars 2019 Nå er jeg skikkelig frustrert, men jeg skal prøve å gjøre det kort.. Vi er 6-8 stk som omgås veldig ofte i forskjellige settinger, jenter og gutter, alle går godt overens selv om ikke alle er så close at de henger med hverandre to og to. Vi er alle rundt 30 årene +/-. Nå i helgen fant jeg tilfeldigvis ut at ei av disse hadde arrangert fest, og jeg var ikke invitert. Nå er hun riktignok en av de som jeg ikke henger så ofte med på tomannshånd, men jeg syns jo det var rart at jeg ikke var invitert med tanke på at alle de andre av oss, og kun de, var der. Måten jeg fant ut av festen på var at en av mine beste venner sendte meg snapper hele kvelden om hvor "sykt koselig" de hadde det. Hun visste innmari godt at jeg var den eneste som ikke var invitert. Hun vet også godt hva jeg føler for han ene kompisen vår, og de fleste snappene var selvfølgelig av han og henne. Jeg ble utrolig såret og sluttet å åpne snappene fra henne. Da begynte hun å sende snapper ifra telefonene til de andre på festen. Utelukkende selfier fra henne. Nesten som en statement, for å vise at de var der alle sammen. Sånn tolket i hvert fall jeg det. Når jeg lot være å åpne også disse snappene, la hun ut alle de samme bildene på Facebook og Instagram. Det var så mye aktivitet på SoMe fra denne festen at man kan lure på om hun i det hele tatt hadde tid til å kose seg.. Jeg møtte hun som arrangerte festen idag og alt var helt normalt mellom oss. Hvorfor jeg ikke var invitert måtte gudene vite, men det er ikke det som plager meg. Det som såret meg er oppførselen til min venninne, som virkelig måtte gni inn at jeg "gikk glipp" av noe.. Hun vet alt om hvordan jeg har slitt med utestengelse osv gjennom hele oppveksten, så jeg kjenner jeg er utrolig skuffet over at hun gikk above and beyond for å forsikre seg om at jeg fikk med meg dette.. Det du ikke vet har du ikke vondt av, er det vel noe som heter?? Heldigvis har jeg andre venner, for å si det sånn. Skal også sies at denne jenta har ellers en grunnleggende mangel på respekt for de rundt seg, og at dette fort ble dråpen for min del.. Holder voksne mennesker virkelig på sånn? Overreagerer jeg? Hvordan ville du reagert? Anonymkode: 5848a...1aa 2
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2019 #2 Skrevet 4. mars 2019 Har hatt det slik i årevis, de andre har mye sosialt samvær, men vi har alltid blitt utelatt, en kona til en i kameratgjengen har blitt selvutnevnt sjef og de som ikke er enige blir skvist ut Anonymkode: c14a6...cd0 4
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2019 #3 Skrevet 4. mars 2019 Noen mennesker er grunnleggende kjipe og de har en subtil måte å bedrive mobbing og trakkasering. Det er også vanskelig å ta dem på det uten å fremstå som den som lager dramaet fordi ondskapen ligger mellom linjene i det de sier og gjør og de står ikke å skriker til folk at de er idioter og vil skade dem. Oppførselen til hun "venninna" di er rimelig bedriten spesiellt når hun vet at du har slitt med utestengelse så holder hun på som hun gjør. Ikke spesielt empatisk. Folk som bevisst tråkker på såre punkter hos andre er bad news og enda verre er det at hun bruker andre i tillegg for å såre deg. De er mest sannsylig ikke klar over det en gang. Anonymkode: 84444...158 17
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2019 #4 Skrevet 4. mars 2019 Snakk med henne om det. Forklar følelsene dine på en rolig og saklig måte, slik du gjør her. Kanskje var hun bare utrolig korttenkt, og mente det ikke på den måten som du oppfattet det på? Anonymkode: e5475...d54 5
Gjest O.G. Skrevet 4. mars 2019 #5 Skrevet 4. mars 2019 (endret) Dette skjedd meg også nylig, og jeg sendte snap til vertinnen, den lød: Du, ...... kan umulig kose seg på festen din siden hun er på sosiale media hele tiden. Gi beskjed om at jeg er skitlei av å motta snap for i kveld. Jeg går og legger meg nå, snakkes over helgen. Endret 4. mars 2019 av O.G.
AnArv Skrevet 4. mars 2019 #6 Skrevet 4. mars 2019 4 minutter siden, AnonymBruker said: Snakk med henne om det. Forklar følelsene dine på en rolig og saklig måte, slik du gjør her. Kanskje var hun bare utrolig korttenkt, og mente det ikke på den måten som du oppfattet det på? Anonymkode: e5475...d54 Korttenkt?? Hvilken annen måte kan utallige meldinger via sosiale medier tolkes på? 2
Gjest O.G. Skrevet 4. mars 2019 #7 Skrevet 4. mars 2019 Jeg synes det er artig å få snapper fra venner når de er på fest, men blir det hvert femte minutt fra halv åtte tiden til jeg legger meg rundt halv tolv, så er det masse. Da har ikke folk tid til annet enn å være på SM og det er jo teit når man er sosial med venner.
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2019 #8 Skrevet 4. mars 2019 Det virker nesten som om hun som sendte så masse snapper med han fyren du har følelser for også liker han. Kanskje du ikke ble invitert for at hun skulle få han for seg selv eller noe, også trengte hun i tillegg å gni det inn i trynet ditt for at du skal bli lei deg og ikke gi henne konkurranse. Jeg har også opplevd å bli utestengt fra fester. Fordi min bestekompis fra barndommen fikk seg en dame som ikke tolererte jentevenner. Det er greit nok, har aldri hatt noen sånne følelser for han og respekterer forholdet deres. Men det var sårt å få vite at alle vennene mine gjennom 10-20 år ble invitert til en felles venn og jeg ble utestengt, pga en dame jeg aldri har gjort noe mot var sjalu på meg. Dette har nå skjedd flere ganger. Jeg blir kun invitert hvis de har sagt at de ikke kommer. Revurderte hvor nær den vennen som ikke inviterte meg var da.. Anonymkode: 578e4...e87 2
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2019 #9 Skrevet 4. mars 2019 31 minutter siden, O.G. skrev: Jeg synes det er artig å få snapper fra venner når de er på fest, men blir det hvert femte minutt fra halv åtte tiden til jeg legger meg rundt halv tolv, så er det masse. Da har ikke folk tid til annet enn å være på SM og det er jo teit når man er sosial med venner. Jeg syns også det er gøy med snapper fra fester som jeg har takket nei til, eller som det ikke er naturlig at jeg var invitert til. Men når liksom de fleste av de jeg omgås til daglig er der, og den eneste grunnen til at jeg ikke er der selv er for at jeg ikke ble invitert, da syns jeg snapterror er så stygg oppførsel at det er til å bli kvalm av.. Anonymkode: 5848a...1aa 3
Gjest O.G. Skrevet 5. mars 2019 #10 Skrevet 5. mars 2019 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg syns også det er gøy med snapper fra fester som jeg har takket nei til, eller som det ikke er naturlig at jeg var invitert til. Men når liksom de fleste av de jeg omgås til daglig er der, og den eneste grunnen til at jeg ikke er der selv er for at jeg ikke ble invitert, da syns jeg snapterror er så stygg oppførsel at det er til å bli kvalm av.. Anonymkode: 5848a...1aa Jeg bruker ikke automatisk å tro at det er noe ondt bak bare fordi jeg ikke ble invitert og folk på festen sender snapper til meg, det må være noe i snappene so får meg til å føle at det er tilfelle.
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2019 #11 Skrevet 5. mars 2019 Jeg syns venninnen sin oppførte seg dårlig, og jeg syns du kan si det til henne. Men når det gjelder invitasjon så er det et vanskelig område. Jeg er også del av en vennegjeng med 8-10 stk i varierende alder av begge kjønn, og inviterer stort sett alle for at ingen skal føle seg utenfor. Samtidig er det ofte jeg gjerne skulle utelatt to, fordi disse har en tendens til å dra ned stemningen, surmule eller bare sitte på mobilen. Noen i gjengen gir innimellom faen og dropper disse når vi andre blir invitert, men jeg har ikke fått meg til det enda. Sender dog ikke snap til dem når de ikke er der. Kan jo være du har noen sider som hun som holdt festen rett og slett ikke liker, og derfor valgte å ikke invitere deg neste gang. Det tenker jeg at du må akseptere, spesielt om dere aldri er noe særlig sammen ellers, men at venninnen din sender sin oppførsel trenger du ikke akseptere, og den kan du ta et oppgjør med. Anonymkode: 20a8f...d04
Gjest O.G. Skrevet 5. mars 2019 #12 Skrevet 5. mars 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg syns venninnen sin oppførte seg dårlig, og jeg syns du kan si det til henne. Men når det gjelder invitasjon så er det et vanskelig område. Jeg er også del av en vennegjeng med 8-10 stk i varierende alder av begge kjønn, og inviterer stort sett alle for at ingen skal føle seg utenfor. Samtidig er det ofte jeg gjerne skulle utelatt to, fordi disse har en tendens til å dra ned stemningen, surmule eller bare sitte på mobilen. Noen i gjengen gir innimellom faen og dropper disse når vi andre blir invitert, men jeg har ikke fått meg til det enda. Sender dog ikke snap til dem når de ikke er der. Kan jo være du har noen sider som hun som holdt festen rett og slett ikke liker, og derfor valgte å ikke invitere deg neste gang. Det tenker jeg at du må akseptere, spesielt om dere aldri er noe særlig sammen ellers, men at venninnen din sender sin oppførsel trenger du ikke akseptere, og den kan du ta et oppgjør med. Anonymkode: 20a8f...d04 Hva skal TS liksom si da? At hun ikke liker at venninnen sender snapper fra festene hun er på? Det kan hurtig bli til at hun fremstår som den sure dama som ikke unner folk noe gøy. Blir det for mye snapper så setter man da bare grensene da, med å svare noe sånt som "trivelig at du koser deg i kveld vennen, jeg legger meg snart, så vi får snakkes over helgen", for så å ikke åpne flere snapper den kvelden hvis det blir sendt mer.
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2019 #13 Skrevet 5. mars 2019 Virker nesten som om denne "venninnen" gjorde dette med vilje. Det finnes dessverre mange kvinner som drar med seg drittoppførselen fra ungdomsskolen videre inn i voksenlivet. Så lenge de har "makt", er de fornøyd. Anonymkode: 8607d...a92 1
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2019 #14 Skrevet 5. mars 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Virker nesten som om denne "venninnen" gjorde dette med vilje. Det finnes dessverre mange kvinner som drar med seg drittoppførselen fra ungdomsskolen videre inn i voksenlivet. Så lenge de har "makt", er de fornøyd. Anonymkode: 8607d...a92 Forresten så hadde jeg spurt henne om hvorfor du ikke ble bedt. Anonymkode: 8607d...a92
Mamina Skrevet 5. mars 2019 #15 Skrevet 5. mars 2019 (endret) Er det ikke mulig å slå av varslinger og la være å åpne snapper? Det er et ordtak som sier noe sånt som 'Om du ruller deg i møkka med grisen så blir du møkkete selv' eller noe i den duren, så jeg hadde ikke ofret det mennesket en tanke eller melding/snap/whatever etterpå! Hadde hevet meg over sånn smålig drittunge-oppførsel og bare ikke sagt noe til vedkommende i etterkant. Karma bites back til slutt, bare vent å se! Endret 6. mars 2019 av Mamina 4
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2019 #16 Skrevet 6. mars 2019 Kvinner har en tendens til å være stygge mot hverandre dessverre. Beste tips: hev deg over, ikke gidd å bruke tid på feil mennesker. Uansett hvem det er så bare kutt de ut, fjern de fra alle kanaler. Aller beste: kutt ut sosiale media. Ta tilbake livet ditt! Eneste man trenger er faktisk e-post, sms og mms. Beste jeg har gjort i livet er å fjerne sosiale media. Anonymkode: b3c51...9a6 4
Gjest Sansol Skrevet 6. mars 2019 #17 Skrevet 6. mars 2019 Hvorfor har dere sånne venner?? Greit å gjøre en og annen feil i et vennskap, men å være rett ut slem...? Dropp henne, livet er for kort for sånn drit. 24 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kvinner har en tendens til å være stygge mot hverandre dessverre. Beste tips: hev deg over, ikke gidd å bruke tid på feil mennesker. Uansett hvem det er så bare kutt de ut, fjern de fra alle kanaler. Aller beste: kutt ut sosiale media. Ta tilbake livet ditt! Eneste man trenger er faktisk e-post, sms og mms. Beste jeg har gjort i livet er å fjerne sosiale media. Anonymkode: b3c51...9a6 Støtter denne. Sosiale media er et forvrengt, nedbrytende bilde av virkeligheten.
Gjest O.G. Skrevet 6. mars 2019 #18 Skrevet 6. mars 2019 19 timer siden, AnonymBruker skrev: Virker nesten som om denne "venninnen" gjorde dette med vilje. Det finnes dessverre mange kvinner som drar med seg drittoppførselen fra ungdomsskolen videre inn i voksenlivet. Så lenge de har "makt", er de fornøyd. Anonymkode: 8607d...a92 Antageligvis var hun bare full 19 timer siden, AnonymBruker skrev: Forresten så hadde jeg spurt henne om hvorfor du ikke ble bedt. Anonymkode: 8607d...a92 Hjelpes.
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2019 #19 Skrevet 6. mars 2019 55 minutter siden, O.G. skrev: Antageligvis var hun bare full Skulle ønske hun kunne skylde på det, men hun var desverre edru😏 Har enda ikke snakket med henne, kjenner at dette var dråpen. Som et enkelttilfelle hadde jeg ikke brydd meg like mye tror jeg, men som sagt så mangler hun respekt for andre mennesker så det er jo ikke første gangen jeg har stusset over oppførselen hennes. Ts Anonymkode: 5848a...1aa
Gjest O.G. Skrevet 6. mars 2019 #20 Skrevet 6. mars 2019 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Skulle ønske hun kunne skylde på det, men hun var desverre edru😏 Har enda ikke snakket med henne, kjenner at dette var dråpen. Som et enkelttilfelle hadde jeg ikke brydd meg like mye tror jeg, men som sagt så mangler hun respekt for andre mennesker så det er jo ikke første gangen jeg har stusset over oppførselen hennes. Ts Anonymkode: 5848a...1aa Kanskje bare på tide å kutte henne ut.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå