Gå til innhold

Hva kan man tjene som YouTuber? Går det på antall følgere, avspillinger eller hva?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva er det eksakt man tjener penger på? Er det reklameavspillingene før og i videoklippene? Antall avspillinger? Må man ha et visst antall følgere for å kunne tjene penger på YouTube? 

Anonymkode: 3955d...b6c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Reklameinntektene er det nok YT som får.

Hvis man har så, så mange views/følgere, så får man betaling av selve Youtube. Antar at jo mer populær du er, jo mer får du.

Også får man gjerne en del penger hvis man fremhever produkter, men det har ikke noe med Youtube å gjøre.

AnonymBruker
Skrevet

De får nok mest for promotering av produkter direkte i klippene (blir kontaktet av firmaer og får penger for å snakke varmt om proteinpulveret, den veganske tannkosten, treningstightsen eller hva det måtte være) 

Anonymkode: 0f4b2...2db

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, Tibbie skrev:

Reklameinntektene er det nok YT som får.

Hvis man har så, så mange views/følgere, så får man betaling av selve Youtube. Antar at jo mer populær du er, jo mer får du.

Også får man gjerne en del penger hvis man fremhever produkter, men det har ikke noe med Youtube å gjøre.

Jeg mener jeg har hørt at man får en liten del av reklameinntektene, at det er der pengene ligger. Da er det jo logisk at jo fler avspillinger man har jo mer tjener man. Man blir jo ikke ansatt av YT? 

Jeg vet man kan få superchat på livestreams også. Og produktpromotering går jo utenom igjen ja, det blir som for bloggere, at man får penger direkte fra sponsor.

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

De får nok mest for promotering av produkter direkte i klippene (blir kontaktet av firmaer og får penger for å snakke varmt om proteinpulveret, den veganske tannkosten, treningstightsen eller hva det måtte være) 

Anonymkode: 0f4b2...2db

Men feks. PewDiePie da, han promoterer jo ikke produkter? Ikke som jeg har sett i hvert fall. Han er jo millionær, hvis ikke milliardær nå. Og uansett så kunne han ikke tjent så mye på produktpromotering tenker jeg. 

AnonymBruker
Skrevet

Kan du ikke bare google "how to earn money on youtube" og se hva du finner da? Det står beskrivelser og oppskrifter over hele nettet, såvidt jeg kan se.

Anonymkode: 6bdb1...d8b

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Kan du ikke bare google "how to earn money on youtube" og se hva du finner da? Det står beskrivelser og oppskrifter over hele nettet, såvidt jeg kan se.

Anonymkode: 6bdb1...d8b

Det kan jeg selvfølgelig gjøre, men det kunne jo hende noen her hadde førstehåndsinformasjon eller noe da vet du :) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...