AnonymBruker Skrevet 4. mars 2019 #1 Skrevet 4. mars 2019 Hvilken dose står du på? Jeg står på 350 mg. Anonymkode: 5356e...8b8
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2019 #2 Skrevet 4. mars 2019 800mg 400mg morgen og 400mg kveld. Emosjonell ustabil personlighetsforstyrrelse. Anonymkode: b9856...9c7
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2019 #3 Skrevet 4. mars 2019 100 om morgenen og 100 om kvelden bipolar 2 Anonymkode: f8d63...009
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2019 #4 Skrevet 4. mars 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: 800mg 400mg morgen og 400mg kveld. Emosjonell ustabil personlighetsforstyrrelse. Anonymkode: b9856...9c7 Ok, tar du blodprøver ved jevne mellomrom for å sjekke dosen i blodet? Husker aldri hva sånne målinger kalles (måling av serumkonsentrasjon?, speilinger?) 😳 Jeg har samme diagnose som deg btw. Anonymkode: 5356e...8b8 1
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2019 #5 Skrevet 4. mars 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ok, tar du blodprøver ved jevne mellomrom for å sjekke dosen i blodet? Husker aldri hva sånne målinger kalles (måling av serumkonsentrasjon?, speilinger?) 😳 Jeg har samme diagnose som deg btw. Anonymkode: 5356e...8b8 Ja, tar blodprøver flere ganger i året. Det heter medisinspeil tror jeg. Anonymkode: b9856...9c7 1
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2019 #6 Skrevet 4. mars 2019 Bruker du flere medisiber for euf? Hvilke, dose? Anonymkode: b9856...9c7
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2019 #7 Skrevet 4. mars 2019 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Bruker du flere medisiber for euf? Hvilke, dose? Anonymkode: b9856...9c7 Nei, kun den. Står du på noe i tillegg? Anonymkode: 5356e...8b8
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2019 #8 Skrevet 4. mars 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei, kun den. Står du på noe i tillegg? Anonymkode: 5356e...8b8 Fluanxol, pga av angst og uro, Anonymkode: b9856...9c7
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2019 #9 Skrevet 4. mars 2019 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Fluanxol, pga av angst og uro, Anonymkode: b9856...9c7 Ok. Har legen din sagt noe om dosen du står på med Lamictal er veldig høy? Leser at vanlig dosering er mellom 100-400 mg, men dette gjelder kanskje for bipolar og ikke for borderline og at det er greit å øke så lenge blodprøvene med speiling tilsier det. Jeg har nettopp tatt ny speiling for å sjekke hvordan det ligger an, venter på svar av det. Anonymkode: 5356e...8b8
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2019 #10 Skrevet 4. mars 2019 200 morgen 200 kveld for eupf. Skal ta blodspeil neste uke fordi jeg har begynt på p-piller som kan påvirke opptak. Anonymkode: f3537...22a
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2019 #11 Skrevet 1. mai 2019 Drar opp denne igjen jeg. Fikk akkurat skrevet ut Lamictal pga borderline og bipolar 2. Det sto på esken at det var tyggetabletter så dum som et brød åpnet jeg pakningsvederlegget for å finne ut av hva tyggetabletter var for noe. Altså, nå tør jeg ikke ta dem 😱 Bivirkningslisten var jo vond som et langt år! Kan noen berolige meg med at huden i ansiktet mitt ikke kommer til å falle av? 😂 Har hatt pakken liggende på kjøkkenet en uke nå.... Det står også at jeg skal ta den på morgenen. Reagerte noen negativt på den? Jeg skal jo på jobb og er redd for å få en reaksjon der. Og tyggetablett... Skal den tygges eller kan jeg svelge den normalt? Sist men ikke minst: Innser etter å ha lest dette innlegget at jeg helt sikkert har behov for dem 😂 Håper noen kan hjelpe 🙈 Anonymkode: 860ca...90f
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2019 #13 Skrevet 1. mai 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Drar opp denne igjen jeg. Fikk akkurat skrevet ut Lamictal pga borderline og bipolar 2. Det sto på esken at det var tyggetabletter så dum som et brød åpnet jeg pakningsvederlegget for å finne ut av hva tyggetabletter var for noe. Altså, nå tør jeg ikke ta dem 😱 Bivirkningslisten var jo vond som et langt år! Kan noen berolige meg med at huden i ansiktet mitt ikke kommer til å falle av? 😂 Har hatt pakken liggende på kjøkkenet en uke nå.... Det står også at jeg skal ta den på morgenen. Reagerte noen negativt på den? Jeg skal jo på jobb og er redd for å få en reaksjon der. Og tyggetablett... Skal den tygges eller kan jeg svelge den normalt? Sist men ikke minst: Innser etter å ha lest dette innlegget at jeg helt sikkert har behov for dem 😂 Håper noen kan hjelpe 🙈 Anonymkode: 860ca...90f Jeg hadde faktisk ingen bivirkninger da jeg gikk på det. Tok 250 mg. Men for guds skyld; ikke tygg dem! Jeg prøvde en gang for å teste det, og det smaker helt grusomt. Anonymkode: cdb64...0c1
Camillapb Skrevet 1. mai 2019 #14 Skrevet 1. mai 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Drar opp denne igjen jeg. Fikk akkurat skrevet ut Lamictal pga borderline og bipolar 2. Det sto på esken at det var tyggetabletter så dum som et brød åpnet jeg pakningsvederlegget for å finne ut av hva tyggetabletter var for noe. Altså, nå tør jeg ikke ta dem 😱 Bivirkningslisten var jo vond som et langt år! Kan noen berolige meg med at huden i ansiktet mitt ikke kommer til å falle av? 😂 Har hatt pakken liggende på kjøkkenet en uke nå.... Det står også at jeg skal ta den på morgenen. Reagerte noen negativt på den? Jeg skal jo på jobb og er redd for å få en reaksjon der. Og tyggetablett... Skal den tygges eller kan jeg svelge den normalt? Sist men ikke minst: Innser etter å ha lest dette innlegget at jeg helt sikkert har behov for dem 😂 Håper noen kan hjelpe 🙈 Anonymkode: 860ca...90f 1. Huden din faller ikke av, ikke i fjeset eller noen andre plasser. 2. Merker aldri noe til at jeg har tatt pillene hverken morgen eller kveld. 3. De kan tygges, svelges med vann, uten vann, eller bare "suttes" på
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2019 #15 Skrevet 1. mai 2019 Takk for svar dere over ❤️ Så jeg kan svelge dem normalt? Sikkert tidenes aller dummeste spørsmål 🙈 Godt å lese at dere ikke har hatt noen bivirkninger. Legen sa at noen kunne få litt utslett, men når jeg leste pakningsvederlegget så ble jeg mildt sagt satt ut 🙈 Anonymkode: 860ca...90f
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2019 #16 Skrevet 1. mai 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk for svar dere over ❤️ Så jeg kan svelge dem normalt? Sikkert tidenes aller dummeste spørsmål 🙈 Godt å lese at dere ikke har hatt noen bivirkninger. Legen sa at noen kunne få litt utslett, men når jeg leste pakningsvederlegget så ble jeg mildt sagt satt ut 🙈 Anonymkode: 860ca...90f Bare å svelge dem, ja. Anonymkode: cdb64...0c1
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2019 #17 Skrevet 1. mai 2019 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk for svar dere over ❤️ Så jeg kan svelge dem normalt? Sikkert tidenes aller dummeste spørsmål 🙈 Godt å lese at dere ikke har hatt noen bivirkninger. Legen sa at noen kunne få litt utslett, men når jeg leste pakningsvederlegget så ble jeg mildt sagt satt ut 🙈 Anonymkode: 860ca...90f Hvis du får utslett så er opptrappingen for rask, og du må da trappe ned og trappe opp igjen saktere. Og selvfølgelig i samråd med lege. De har mye bivirkninger, men det har mye medisiner. Sjeldent man får alt,men samtisig veldig fint at du leser de og sånn sett kan varsle lege hvis du merker noe som er emdret. Det sagt så har jeg gått på p-piller som har mer bivirkninger.. Anonymkode: 9e249...d13
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2019 #18 Skrevet 1. mai 2019 Takk for svar igjen alle sammen ❤️ Da får jeg prøve dem i morgen Anonymkode: 860ca...90f 1
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2019 #19 Skrevet 2. mai 2019 Jeg trappet sakte opp, fikk plan av legen. Sliter mye med huden fra før, og det ble ikke verre. Opplevde trøtthet hver gang jeg økte dosen, så begynte økning på kvelden, istedenfor dagen, sånn at jeg kunne legge meg tidlig. Nå som jeg er på riktig dose merker jeg ingen trøtthet. Aner ikke om jeg trenger medisinen ennå da... men har riktig serumskonsentrasjon og ingen bivirkninger. Går på dps på utredning Anonymkode: 486a5...dbb
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2019 #20 Skrevet 3. mai 2019 Har gått på lamictal i over 14 år. Ikke hatt noen bivirkninger 😊. De kan svelges isteden for å tygges (anbefales da de smaker utrolig vondt). Mye bedre å gå på de enn å være syk ❤️ Anonymkode: 483ad...40d
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå