Gå til innhold

Leaving neverland (Michael Jackson)

NordicViking

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har ofte overnattingsgjester av nevøer, nieser og venners barn. Jeg har en stor seng og en stor TV på soverommet. Der sitter/ligger vi i pysjen og ser filmer og spiser junk hele dagen eller helgen. Dette har vi gjort i årevis. Og vi legger oss i samme seng for å sove, både gutter og jenter. 

Barna elsker det og det er en kamp å ligge nærmest meg. De maser alltid om når neste overnatting hos meg er. Men tanken på å misbruke disse barna gjør meg kvalm. Jeg blir til og med kvalm bare jeg skriver det i forbindelse med barna.

Det gjør meg ikke til pedofil. 

Anonymkode: 9ef6d...73a

Jeg skjønner hvor du vil hen. Jeg mener likevel saken er en annen når det er snakk om barn til relativt fremmede familier, og hvor det ikke er snakk om en helg, men en hel uke eller mer i forbindelse med turneer mens barnets foreldre blir sendt ut på sightseeing eller blir plassert i husrom lenger unna. Tenk deg dette foregå over mange år med stor utskiftning av barn. Etter hva jeg har lest brukte ikke mj så mye tid på sine egne nieser og nevøer. 

Anonymkode: f18cb...b00

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg tror han forgrep seg på disse guttene. Jeg har ikke sett dokumentaren, men det er rett og slett for mye som skurrer til at jeg kan tro på at det ikke skjedde noe galt der. Prøv å bytt ut superkjendisen MJ fra narrativet og putt inn en arbeidsledig mann som bor i en campingvogn liksom. Se hvordan det smaker. Det er så lett å bli blendet av penger og kjendiseri... 

Det er ikke normalen å ha tilfeldige barn som «bestevenner» og la den sove i senga di. Det er jo helt sykt at foreldrene tillot dette, og det provoserer meg faktisk mer enn hva MJ eventuelt gjorde. En voksen mann med masse penger vil at jeg skal la barnet mitt komme å bo hos han og sove i hans seng? NEI! 

Jeg blir også trist av alle som vil trekke fram at han hadde det vanskelig, aldri fikk muligheten til å være et barn og at det var det som gjorde han så annerledes (og opptatt av barn). Det er vel masse overgripere som har en trasig bakgrunn - det unnskylder ingenting!

Anonymkode: 9002d...0f9

• Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Igjen: dere kan ikke være mye metoo støttespillere når dere blankt nekter å høre på og stole på flere mennesker som kommer frem uavhengig av hverandre og betror seg. 

Anonymkode: af92b...536

Man skal ha bevis før man tror på noen om noe som helst. Man kan godt ha godvilje, men å uten tvil tro på noen skal man ikke gjøre uten klare bevis.

Metoo er en latterlig hashtag.. Jeg bruker den så godt jeg kan, når jeg er enig i noe noen har skrevet og da er svaret metoo.. 
Mange mange menn der ute som også kunne brukt metoo.. 

Vi har likestilling(vel, likeverd.. Menn og kvinner er IKKE like, har aldri vært det, vil aldri bli det, vi er biologisk sett forskjellige)
Vi har lik lønn utifra verdien på vårt arbeid... Alt for mange tror på folk som påstår voldtekt osv uten bevis.. 

Ingen bevis, ingen kriminell handling.. Og nei, man kan ikke ombestemme seg dagen etter.. Og jo, både kvinnen og mannen har et ansvar for hvor mye de drikker f.eks.. Man kan gjøre ting man vanligvis ikke ville gjort mens man er edru, og ikke alle husker hva som skjedde kvelden før om de drakk for mye.

Drikker man for mye uavhengig av kjønn og blir med noen hjem, og ikke husker det dagen etter.. Da er det IKKE EN VOLDTEKT! 
Bevis at det var det.. Håper virkelig for vedkommendes del at de ikke ble sett klengende på vedkommende de anklager dagen før.. 

Anonymkode: efe34...8d6

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

og putt inn en arbeidsledig mann som bor i en campingvogn liksom.

Gjelder ikke meg selv, men kjenner folk som gjør det..  Og beklager irritasjonen som følger, synes bare det er helt forkastelig å se ned på folk som gjør smarte valg.. 

Hva er galt med å bo i en campingvogn? Det er et hjem det.. Det er et hjem på lik linje med en leilighet eller hus bare at den er mobil.. Og enkelte bor også fast på et sted som til og med har postadresse.. 
Fy faen så dømmende mot mannen i gata det går an å være.. Du er utrolig...

Jeg ser enkelte omtaler det som husløs, men har ikke en campingvogn 4 vegger og tak? Åja, sa da har de hus over hodet.. 

De som bor i leilighet må vel også være husløse da, jeg er husløs men ikke leilighetsløs..  

https://www.nrk.no/finnmark/annbjorg-folger-drommen-_-og-bor-aret-rundt-i-en-campingvogn-1.13482540

Hun her er vel white trailer trash hun da, etter din mening? 

https://www.aftenposten.no/norge/i/g77oJ/Susanne-og-Stian-har-snart-spart-300000-pa-a-bo-i-campingvogn
https://www.tv2.no/a/10316438/

Kanskje tenke litt over hva du skriver før du skriver det? Det er ikke tabu å bo i campingvogn. Det er ingenting galt i å ikke betale 3-4 millioner for en leilighet og heller velge campingvogn til 250 000 og betale 3-4000,- i mnd for parkeringsplass m/wifi og tilgang til dusj og parkeringsplass. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Merkelig at Wade sin svigersøster drømte tilfeldigvis at han hadde fortalt om misbruket samtidig som han fortalte om det til psykologen sin for første gang. 

Og blir litt mye når de snakker om sine egne barn å at det på en måte var vendepunktet. 

Eller at moren jubler å danser fordi Mj er død. Jeg syns forsåvidt hele dokumentaren var spesiell. Jeg klarte dessverre ikke ta det alvorlig. Jeg ventet stadig på å få den «Mj er skyldig så det synger» men det skjedde aldri. 

Hvordan kan to mennesker i en alder av 40 huske så detaljert alt som skjedde? Og hvorfor nå etter hans død? Å hva med han Culkin? Kanskje på tide at han også innrømmer ett overgrep om det skjedde han også. 

Er så mange løse tråder. På den ene siden husker de alt detaljert å på den andre siden roter de med viktig fakta og tidslinjen det skjedde på.

Anonymkode: af61f...bea

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jada! De ble også avslørt som løgnere i ettertid🙄

Nei, jeg holder meg til fakta og ikke oppdiktet historie. 

Anonymkode: 9ef6d...73a

Nei, de er ikke avslørt som løgnere, men det er lite vits å prøve å forklare ting til folk som tror på alternative fakta og som nekter å ta innover seg at deres store idol var pedofil. Jeg har aldri hatt noe i mot Jackson, da han døde valgte jeg også å tro at han var uskyldig, men etter å ha lest veldige mange artikler og rapporter om sakene så er det ingen tvil, har ikke tall på hvor mange artikler, kilder og politirapporter og rapporter fra rettssaken jeg har lest, og jeg må konkludere med at de som tror han er uskyldig er blodfan og takler ikke å høre at deres store idol misbrukte barn, det er ikke mulig for oppegående mennesker å lukke øynene for all den infoen som ligger ute og fremdeles forsvare han. 

Anonymkode: 47ba6...f2d

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Man skal ha bevis før man tror på noen om noe som helst. Man kan godt ha godvilje, men å uten tvil tro på noen skal man ikke gjøre uten klare bevis.

Metoo er en latterlig hashtag.. Jeg bruker den så godt jeg kan, når jeg er enig i noe noen har skrevet og da er svaret metoo.. 
Mange mange menn der ute som også kunne brukt metoo.. 

Vi har likestilling(vel, likeverd.. Menn og kvinner er IKKE like, har aldri vært det, vil aldri bli det, vi er biologisk sett forskjellige)
Vi har lik lønn utifra verdien på vårt arbeid... Alt for mange tror på folk som påstår voldtekt osv uten bevis.. 

Ingen bevis, ingen kriminell handling.. Og nei, man kan ikke ombestemme seg dagen etter.. Og jo, både kvinnen og mannen har et ansvar for hvor mye de drikker f.eks.. Man kan gjøre ting man vanligvis ikke ville gjort mens man er edru, og ikke alle husker hva som skjedde kvelden før om de drakk for mye.

Drikker man for mye uavhengig av kjønn og blir med noen hjem, og ikke husker det dagen etter.. Da er det IKKE EN VOLDTEKT! 
Bevis at det var det.. Håper virkelig for vedkommendes del at de ikke ble sett klengende på vedkommende de anklager dagen før.. 

Her viser du jo at du åpenlyst ikke kan lovverket en gang. Om du drikker så mye at du blacker ut og noen har hatt sex med deg samtidig som du var slukket ut, så er det absolutt voldtekt. Selv om man ikke kan bevise noe kan det fortsatt være en kriminell handling som har skjedd. 

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg tror ikke på det de sier i filmen, og jeg har ikke skiftet mening. 

Anonymkode: cef14...ded

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg tror ikke på noe av det de sier i denne filmen. Grunnen til det er at filmen ble klippet etter å ha blitt vist første gang, etter at mange påpekte faktafeil. Hvis filmen bare hadde handlet om Safechuck hadde jeg vært litt mer i tvil, men Wade Robson eier ikke troverdighet og har blitt tatt i mange løgner. 
Jeg var nøytral til skyldspørsmålet tidligere, nå heller jeg mye mer mot at MJ er uskyldig. 

Anonymkode: 99634...48b

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

«Ta fra et gjennomsnittsmenneske livsløgnen». 

- jeg synes det beste med dokumentaren er at guttene får frem sin egen skam og sin egen opplevelse av ansvar, og at seksuelle overgrep mot barn er ikke bare de overgrep som skjer i mørket med bruk av tvang. Disse barna anså seg selv som kjærestene til en voksen. De var i et kjærlighetsforhold. Det «ville selv» være med på det som foregikk. Det er vanskelig for mange å forstå. Denne åpenheten synes jeg bør hylles, fordi det er ekstremt tabu å snakke om idag. Jeg synes intervjuet med mødrene og andre søsken også viser hvordan man virkelig ønsker å tro så inderlig bare på det som er positivt og fint. Og lukke øynene for det vonde. De lot barna sine sove i samme seng som en pedofilanklaget mann. Hvor mange foreldre her ville gjort det samme? Ingen,  vil jeg tro. Men denne blinde og ukritiske åpenheten mot Michael var nettopp det som gjorde at han fikk fortsette år etter år med overgrepene sine. 

Nettopp. De var utrolig ærlige og åpne og snakket om ting som har vært veldig tabu, og spesielt for unge menn. Det er nok ikke enkelt å sitte og fortelle at de var med på det, at de var forelsket og lot MJ utføre blowjob på dem og lot han stikke fingeren opp i anusen deres og snudde seg til slik at han kunne stirre på baken deres mens han onanerte. Og hvordan tror fansen hans her inne at det hadde vært for et barn og en tenåring å fortelle om slike ting? Utrolig tabubelagt. Det er ingen som vil ha berømmelse pga. slike ting som dette, dessuten var Wade allerede en suksessfull koreograf før han kom ut med dette, og dessuten er det andre som forteller om det samme og de har trukket inn familien deres, deres foreldre, søsken, ektefeller og EGNE barn, og vil alltid bli assosiert med overgrepshistorien. Dette gjør de for andre som har vært i samme situasjon, som sliter med skam og andre vonde følelser, som sliter i livet og som kanskje vurderer å ta sitt eget liv skal få håp og se at det finnes en utvei. Det finnes håp, man trenger ikke å leve på en livsløgn, å fortelle om vonde erfaringer og få støtte er det som hjelper. DET er hva denne dokumentaren handler om. 

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

... Men denne blinde og ukritiske åpenheten mot Michael var nettopp det som gjorde at han fikk fortsette år etter år med overgrepene sine. 

Det er nettopp på grunn av mennesker som dette at MJ kunne fortsette å utføre overgrep, på grunn av naive folk som mente han var så god og snill, sjenert, misforstått og som ble utsatt for heksejakt på grunn av penger og at han bare ville bare "spre kjærlighet." De stolte fullt og helt på ham og trodde at han var den personen han fremstilte seg selv som og derfor kunne han fortsette med de grufulle handlingene. 

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har ikke tidligere tatt stilling til skyldspørsmål, men etter å ha observert dette sirkuset heller jeg mer og mer mot at disse mennene lyver. 

Anonymkode: 81b97...71b

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
2 hours ago, AnonymBruker said:

Merkelig at Wade sin svigersøster drømte tilfeldigvis at han hadde fortalt om misbruket samtidig som han fortalte om det til psykologen sin for første gang. 

Og blir litt mye når de snakker om sine egne barn å at det på en måte var vendepunktet. 

Eller at moren jubler å danser fordi Mj er død. Jeg syns forsåvidt hele dokumentaren var spesiell. Jeg klarte dessverre ikke ta det alvorlig. Jeg ventet stadig på å få den «Mj er skyldig så det synger» men det skjedde aldri. 

Hvordan kan to mennesker i en alder av 40 huske så detaljert alt som skjedde? Og hvorfor nå etter hans død? Å hva med han Culkin? Kanskje på tide at han også innrømmer ett overgrep om det skjedde han også. 

Er så mange løse tråder. På den ene siden husker de alt detaljert å på den andre siden roter de med viktig fakta og tidslinjen det skjedde på.

Anonymkode: af61f...bea

Hvem sier at Culkin opplevde misbruk? Tror neppe at det er slik at pedofile forgriper seg på absolutt alle innenfor kretsen sin. I tillegg er det lettere å blackmaile og presse fattige familier, enn de som allerede har godt med penger. Jeg har selv opplevd overgrep i en alder av 12. Jeg er 28 nå og jeg har fremdeles ikke sagt det til noen. Delvis pga det tok mange mange år før jeg skjønte at det ikke var riktig, men også fordi jeg tidligere har benektet det når to i familien min har spurt om noe skjedde rundt den tiden. Jeg har ingen problemer med å skjønne de to mennene i dokumentaren.

Anonymkode: 884b4...449

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg lurer på om noen endret sin mening angående MJ etter å ha sett denne dokumentaren? Det har vært mye spekulasjoner lenge og mange har fortalt om sine suspekte opplevelser med denne mannen. 

(Jeg skjønner ikke hvorfor den andre tråden ble fjernet, denne dokumentaren har vært vist på TV, både på NRK og Netflix, så denne tråden skal ikke plasseres under "rampelys" da denne tråden ikke handler om kjendiser, men om denne spesfikke dokumentaren om overgrep, så vennligst ikke flytt denne tråden til et underforumet der den ikke tilhører).

Anonymkode: f575b...719

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Har ikke sett den, og kommer ikke til å se den.

Musikken hans er her for alltid, han selv er borte (så altfor tidlig). RIP! 

Anonymkode: b988c...de9

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nei, jeg lar ikke et slikt propaganda-sirkus påvirke hva jeg skal mene.

Anonymkode: 9be84...77c

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

han hadde bra musikk, men at han sleit psykisk og at han var pedofil tenker jeg er ganske sannsynlig. Har ikke sett dokumentaren enda

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...