Gå til innhold

Leaving neverland (Michael Jackson)

NordicViking

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, Paperwall skrev:

Tror du at det finnes én riktig måte å reagere på overgrep? Mennesker er forskjellige og vil også ha forskjellige reaksjoner. Hva med å slutte å uttale deg om ting du åpenbart ikke har snøring på?

Les deg opp på Wade sin historie og kom tilbake, så kan vi ha en saklig diskusjon når du kan forstå hva jeg refererer til. 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, Paperwall skrev:

Tror du at det finnes én riktig måte å reagere på overgrep? Mennesker er forskjellige og vil også ha forskjellige reaksjoner. Hva med å slutte å uttale deg om ting du åpenbart ikke har snøring på?

Wade er jo nesten et skoleeksempel på en som har opplevd overgrep spør du meg. Fornektelse, fornektelse, fornektelse og tilslutt sammenbrudd. 

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Indyy skrev:

Pedofile beskytter pedofile. Dette gjelder kirken, politiet, politikeren osv. At han ikke har blitt dømt kan skyldes mange ting sier jeg. 

Jaaa, for systemet i USA har alltid hatt glede av å beskytte afrikanske voldtektsmenn! :rolleyes:

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Sparks skrev:

At folk ikke klarer å legge to og to sammen når det gjelder Wade sin ''ærlighet'' etter å ha sett på tidslinjer som dette er helt vanvittig. Han bruker årevis på å leve av MJ relasjonen, hyller ham opp til skyene og sekundet han ikke lenger vinner på at han var MJ sin venn, BOOM, saksøker for masse penger og prøver å få et bokforlag til å publisere boken hans, altså! 

At folk ikke klarer å legge to og to sammen når det gjelder MJs overgrep er helt vanvittig. Etter å ha sett på tidslinjen der han har delt seng med prepubertale gutter i årevis. Kun gutter, og de ble byttet ut når de kom i puberteten.  Det vennskapet de guttene hadde med MJ hadde en vanvittig høy pris. 

Nå er det på tide at alle ofrene får oppreisning.

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Justsaying
1 minutt siden, Indyy skrev:

Wade er jo nesten et skoleeksempel på en som har opplevd overgrep spør du meg. Fornektelse, fornektelse, fornektelse og tilslutt sammenbrudd. 

Nettopp!! Skoleeksempel, innøvd og full av feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Sparks skrev:

Jaaa, for systemet i USA har alltid hatt glede av å beskytte afrikanske voldtektsmenn! :rolleyes:

Og popstjerner med milioner av penger

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Justsaying skrev:

Nettopp!! Skoleeksempel, innøvd og full av feil.

Er du ekspert?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Sparks skrev:

Les deg opp på Wade sin historie og kom tilbake, så kan vi ha en saklig diskusjon når du kan forstå hva jeg refererer til. 

Jeg trenger ikke å lese noe for å forstå at det du sier er feil. Det er du som bør lese deg opp om temaet hvis du tror at det finnes en riktig måte å reagere på overgrep. Det finnes ikke en fasit her, det finnes ikke en riktig eller feil måte å reagere i slike situasjoner. Å påstå noe slikt er latterlig.  

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CrimsonPetal
14 minutter siden, Fullrulle said:

Å ikke klare å se at MJ var en pedofil er hinsides min fatteevne. Det skal ikke så mye fagkompetanse til for å kunne krysse av sjekkpunkt etter sjekkpunkt på en stereotypisk overgriper i dette tilfellet. Dokumentaren satt til side, MJ klarer fint å fremstå som pedofil helt på egenhånd. 

Når det gjelder disse mennene så gjentar jeg som tidligere, overgrepsofre utsatt for det som disse mennene beskriver gjør ting som for oss andre virker ulogisk og rart. Sammenlignet med kvinner som blir boende hos menn som slår. Igjen, les dere litt opp på overgrep isteden for å finne grums på de som står frem! Dokumentaren her er SÅ viktig for å få brutt med mye fordommer og ikke minst skam blant menn som opplever overgrep! Det blir nesten likegyldig om de snakker sant eller ikke fordi det de beskriver er SÅ riktig når det gjelder hvordan en overgriper går frem, manipulerer og normaliserer et seksuelt forhold til barn! Jeg applauderer dokumentaren! 

Jeg blir så provosert av å lese så mye teite svar her at jeg nå skal prøve å la det ligge. Peace out.

Enig. Det er opplagt at en mann som tar livet av seg med hestedop, operer nesa, bor i et fantasiland og har unge guttebarn til sengs ikke har en stabil psyke. Det var bare noe som ikke stemte med den mannen. Den eneste grunnen til at han har sluppet unna er at han var en mega kjendis med penger og stort musikktalent. På samme måte som udyret Jimmy Saville i England.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Hummingbird2 skrev:

At folk ikke klarer å legge to og to sammen når det gjelder MJs overgrep er helt vanvittig. Etter å ha sett på tidslinjen der han har delt seng med prepubertale gutter i årevis. Kun gutter, og de ble byttet ut når de kom i puberteten.  Det vennskapet de guttene hadde med MJ hadde en vanvittig høy pris. 

Beklager, men jeg kan ikke ta en person som ser på Wade og James sine fantasi fortellinger seriøst, og som ser på en ufattelig ensidig, emosjonelt manipulerende dokumentar som nok grunnlag til å referere til en mann som pedofil. Cant do it!

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Hummingbird2 skrev:

Ja det er samme alder og alltid kun 1 av gangen. Lettere å manipulere. Når de vokser til ble de byttet ut med ny. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Justsaying
1 minutt siden, Indyy skrev:

Er du ekspert?

Er det kriteriet for å mene noe her? 

Kan du forklare hvorfor James sier han ikke visste han var blitt misbrukt før i 2013 mens han hadde fortalt moren det før 2009?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Paperwall skrev:

Jeg trenger ikke å lese noe for å forstå at det du sier er feil. Det er du som bør lese deg opp om temaet hvis du tror at det finnes en riktig måte å reagere på overgrep. Det finnes ikke en fasit her, det finnes ikke en riktig eller feil måte å reagere i slike situasjoner. Å påstå noe slikt er latterlig.  

Har aldri sagt at det finnes noe riktig måte å reagere på overgrep. Jeg refererer til personen som kommer med en anklage, hvis du vil ha en ordentlig diskusjon om temaet i denne tråden, så får du lese deg opp om han for så å skjønne hva det er jeg referer til. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Wade Robson opptrer som MJ, i 2007 ETTER å ha angivelig skulle ha blitt truet til å lyve om "overgrep". 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Sparks skrev:

Beklager, men jeg kan ikke ta en person som ser på Wade og James sine fantasi fortellinger seriøst, og som ser på en ufattelig ensidig, emosjonelt manipulerende dokumentar som nok grunnlag til å referere til en mann som pedofil. Cant do it!

Jeg beklager ikke at jeg ikke kan ta de som avfeier ofrene seriøst. Det er så mye som tyder på at han har drevet systematiske overgrep mot mange unge gutter. Istedenfor prøver de alt de kan å sverte ofrene, og så tvil om deres intensjoner.

Endret av Hummingbird2
  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Kelsi skrev:

Wade Robson opptrer som MJ, i 2007 ETTER å ha angivelig skulle ha blitt truet til å lyve om "overgrep". 

Og dette beviser hva? De har ikke lagt skjul på at de elsket han, og var nærmere han enn egne foreldre. Hvis du mener ofre for overgrep konsekvent kutter kontakten med overgriperen tar du veldig feil. Seksuelle overgrep mot barn er komplekst. De utføres som regel av personer barna er glade i og knyttet til. 

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
1 minutt siden, Justsaying skrev:

Kan du forklare hvorfor James sier han ikke visste han var blitt misbrukt før i 2013 mens han hadde fortalt moren det før 2009?

Kan de som tror på James også forklare hvorfor han i dokumentaren sier at ble invitert av MJ til thanksgiving i 1987 og tilbrakte dagen med ham, når det er fysisk umulig i og med at MJ var på verdensturné på den datoen? Finnes forresten tusen andre slike hull i fortellingen hans. 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Sparks skrev:

Jeg klarer heller ikke ta mennesker som forsvarer potensielle overgripere seriøst, som velger å lukke øyne og ører for ovegrep utført av kjente mennesker og påstår at alle ofre som endelig tør å snakke ut etter kampanjer som #metoo er løgnere som er ute etter penger. Jeg trenger ikke bevis for at han var en pedofil, for meg er det nok å vite at denne mannen var besatt og hadde et unaturlig forhold til smågutter. Mannen var åpenbart forstyrret, det er nok å se noen få videoklipp av ham på youtube for å forstå at han levde i sin egen verden. Det er også merkelig å lese alt det fansen sier for å forsvare ham, all logikken forsvinner, de opererer akkurat på samme måte som den prepuebertale fansen til Justen Bieber. Han var så snill, så naiv, mente ikke noe vondt. Hadde den vanlige mannen i gata opptrådt seg på samme måte vil reaksjonene vært annerledes.

Endret av Paperwall
  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Sparks skrev:

Hvis det ikke skal så mye fagkompetanse til, hvorfor ble han funnet frikjent i både 1993 OG 2005? I tillegg til at FBI overvåket han i 10 år og fant nada. For mennesker som automatisk tenker det mest grusomme og som tenker i skitne baner, så skjønner jeg godt hvorfor enkelte står fast ved at han var en voldtektsmann. Dere tenker, voksen mann omringet av mange små barn = han MÅ jo ha overgrepet seg på dem. Det kan jo absolutt ikke ha noe å gjøre med at han hadde en uskyldig kjærlighet for barn og var glad i å skape lek + moro for andre. Spesieeelt ikke med tanke på den triste barndommen som han hadde! Neida, du tenker automatisk at han utnyttet disse barna på det groveste. Jeg sier forresten ikke at alle overnattingene ikke var upassende (for det var de absolutt), men jeg sier bare at ingenting upassende skjedde. 

Du burde kanskje lese deg litt mer opp på overgrep, for Wade sin oppførsel tilsvarer ikke med hvordan typiske ofre reagerer. 

Så din påstand er at kun de som er dømt er pedofile? I såfall har vi svært få pedofile i samfunnet vårt og utrolig mange «løgnere».

Jeg kan mer enn nok, takk, til å kunne gjøre meg opp en mening om dette temaet. Du forstår tydligvis ikke hvor grovt en overgriper manipulerer og fucker opp psyken til et barn. Det blir helt bortkastet å diskutere med deg når alt du henger deg opp i er mennenes troverdighet. Som sagt er det egentlig ikke så relevant for MJ klarer å sverte seg selv helt på egenhånd. I tillegg er disse historiene viktige å fortelle fordi de på en veldig god måte beskriver hvordan et overgriper/offer forhold fungerer på generelt grunnlag. 

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Justsaying skrev:

Det jeg har fått med meg av saken de siste årene. Pluss jeg så dokumtaren i går. Min mening og oppfattelse så var MJ er pedofil. Ikke tvil i det hele tatt. Begynne å sverte ofrene og spekulere i oppførsel deres osv gjør ikke meg usikker i saken i det hele tatt. 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...