Gå til innhold

Leaving neverland (Michael Jackson)

NordicViking

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
På 4.3.2019 den 21.31, AnonymBruker skrev:

Vanligvis tar jeg siden til offeret i slike saker fram til det motsatte er bevist, siden de aller fleste ofte gjør det motsatte, men akkurat her velger jeg faktisk å tro på Michael Jackson. Han var åpenbart mye yngre mentalt enn han var fysisk, og jeg tror genuint at han trivdes så godt med barn fordi de var på samme alder mentalt. Hvis anklagene skulle vise seg å være sanne trekker jeg selvsagt dette tilbake, men jeg tror uansett at om de eventuelt skulle vært sanne så hadde han ikke vært tilregnelig. 

Anonymkode: 6516a...cdc

Hvorfor hadde han da kun ett og ett barn rundt seg over en periode? Ville han da ikke kunne være sammen med fler på engang? Det stusser jeg over, selv om jeg ikke vet helt hva jeg tror. 

Anonymkode: 65fcc...1c6

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Og med det legger jeg ut denne. ( Ingen faktabevis eller noe,  kun en som stiller kritiske sp.måltegn ved guttene i intervjuet til Oprah. ) 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du forsvarer to løgnere. En av dem sverget under ed at mj ikke har misbrukt de. Ikke før lenge etterpå kommer han «plutselig» på at han er blitt misbrukt. I samme slengen saksøker han mj estate for tullemillioner. 

Anonymkode: 5ba7d...a59

Wade Robson var 17, jeg gjentar, syttenår da han vitnet i rettssaken. Jeg tror ikke du klarer å forstå psykologien til ofre for seksuelt misbruk, og her snakker vi også om barn og tenåringer. Nå i voksen alder har han forstått hva han ble utsatt for som barn.

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Kelsi said:

Synes det er verd å nevne at mye av det som blir sagt i Leaving Neverland har blitt hentet fra en fiksjons-bok, som ble gitt ut for mange år siden. MJ saksøkte forfatteren og vant. Nevøen til MJ, Taj Jackson påpekte dette i et intervju ganske nylig. 

Nrk dekker Leaving Neverland minutt for minutt, men slik informasjon er tydeligvis ikke relevant. 

Denne boken? https://www.goodreads.com/book/show/1766838.Michael_Jackson_Was_My_Lover

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, BLOMSTERKVAST skrev:

Hvilken kanal skal dokumentaren sendes fra? Finn den ikke .

NRK2 står det. 22:50. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 timer siden, Kelsi skrev:

https://m.soundcloud.com/freespeechbroadcasting/2019-03-09-1-exclusive-interview-with-brandi-jackson

Intervju med niesen til MJ, Brandi Jackson som var sammen med Wade Robson i 7 år. 

Edit: har hørt på intervjuet og Brandi forteller blant annet at Robson-familien tok kontakt med MJs pårørende rett etter at han døde; for å forsøke å overta ansvaret for barna hans. 

Anbefaler alle å høre på dette intervjuet med Wade sin eks (som og er i familie med jackson). Intelligent dame som gir et bilde av en manipulerende person. Dette er jo hennes versjon, men hun virker veldig oppegående. Og nå skal jeg se dokumentaren. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har kun holdt meg til fakta og ikke filmatisering med kunstneriske friheter om temaet. De bøkene med bilder av barn kan kjøpes via Amazon.com lovlig. Noen av bildene fikk han av en fan. 

Anonymkode: 5ba7d...a59

Og da er det greit? Ikke noe mistenkelig å ha bilder av nakne gutter? 

Alle gaver han fikk ble gått igjennom av noen som jobbet for han. De sorterte ut det de trodde han ikke likte og det de trodde han likte. 

En person som ikke er pedofil ville ha syntes bildene var upassende og ekkelt og kastet bildene. 

Anonymkode: 65fcc...1c6

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, jeg er ingen MJ fan på min hals. Liker musikken og thats it... men denne dokumentaren er virkelig et makkverk! Det oser jo løgn av disse guttene lang vei. Robson spesielt. 

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Justsaying

Mulig jeg mistet et poeng i dokumentaren, men var det ikke sånn at James også ikke husket/skjønte at han var misbrukt før i 2014? 

Hvorfor danset moren hans av glede for at MJ var død i 2009 hvis hun ikke visste noe da? Moren hans var virkelig et skue i denne scifi-filmen. 

Etter å ha sett denne dokumentaren er jeg om mulig mer overbevist om at dette er ingenting annet enn noen som vil ha pr og kr!

Legger ekstra godt merke til hvordan Wade holder seg til munnen og klør seg på nesen veldig ofte.

Endret av Justsaying
La til siste setning
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Emmy_H

Hvorfor lot familien til MJ ham å ha nye gutter hvert år? Hvorfor lot foreldrene til disse guttene MJ å ha tilgang til barna sine i bytte mot fame? Her er det mange som har sviktet. 

Endret av Emmy_H
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Justsaying skrev:

Mulig jeg mistet et poeng i dokumentaren, men var det ikke sånn at James også ikke husket/skjønte at han var misbrukt før i 2014? 

Hvorfor danset moren hans av glede for at MJ var død i 2009 hvis hun ikke visste noe da? 

Fordi han fortalte henne at han var blitt misbrukt allerede før den andre rettssaken. Kanskje du ikke burde uttale deg så bastant om en dokumentar du ikke engang fulgte med på? 

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Etter å ha sett første episode så tror jeg på Michael Jackson.

Makan til enveiskommunikasjon som denne episoden er uten at den omtalte skal få uttale og forsvare seg!! 

Nei, dette trur jeg ikke noe på. De er ute etter mer penger og det håper jeg inderlig de ikke får.

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Justsaying skrev:

Det stemmer. Disse to mennene fant ut samtidig at de hadde blitt «misbrukt» og har begge gått til søksmål mot MJ estate med samme advokatfirma. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Marihønepøne skrev:

Fordi han fortalte henne at han var blitt misbrukt allerede før den andre rettssaken. Kanskje du ikke burde uttale deg så bastant om en dokumentar du ikke engang fulgte med på? 

Men han påstår jo at han ikke skjønte han ble «misbrukt» før han var voksen og fikk barn selv, rundt 2013. Hvordan kan han ha fortalt om misbruk i 2009, hvis han ifølge han selv ikke forstod at det skal ha skjedd noe før flere år senere?

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg så ti minutter, mer gadd jeg ikke. For meg er det noe som skurrer veldig med Robson. Jeg leste en del tekster og artikler henvist til av ulike folk på Facebook (som har hentet ting fra tiden rundt rettssaken osv), jeg tror ikke på disse gutta. 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Justsaying
5 timer siden, Marihønepøne skrev:

Da er det enten du som misforstår ellers så er jo hele dokumentaren enda mer basert på enda flere løgner for å oppnå erstatning på rett grunnlag. Eller kanskje du har uttalt deg bastant og/eller ikke fulgt med? Hvis han fortalte henne dette før MJ døde så må han jo ja visst at han ble misbrukt da, men likevel hevder han å ikke ha skjønt det før han så Wade uttale seg?

Endret av Justsaying
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alltid veldig skeptisk når det er store summer i bildet. Vanskelig å vite hva som er sant da. Men at det var merkelig at han omgikk unge gutter er fakta. Samtidig virket han som et ensomt barn selv mentalt og var vel derfor på bølgelengde med disse. Det er vel kun de involverte som vet hva som skjedde. Men igjen, store penger kan få mange til å si mye rart...

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Justsaying

James sier hos Oprah at han først når Wade sto frem på tv (og fortalte om sitt billionkrav) at han skjønte at han var misbrukt. Men likevel visste moren dette i 2009 da hun danser da Mj døde og hun hadde jublet fordi da kunne ikle MJ misbruke flere barn? It dont add up. 

Jeg forventet å bli litt i tvil av å se dokumentaren etter de helleoge overbevisningene her inne, men nå er keg enda mer sikker på at dette er løgner. 

Og intevjuet hos Oprah!! Hun samler altså hundrevis av overgrepsofre som tilskuere. Tenk scenarioet hvis det var to hundre politimenn, psykologer, etterforskere, skeptikere som satt i salen? Da ville nok løgnene blitt mer tydelige også, klart man føler seg «forstått» omringet av folk som har mest sannsynligvis inspirert bakhistorien deres med sine fortellinger. 

Nei, svada!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...