Gjest Justsaying Skrevet 10. mars 2019 #661 Del Skrevet 10. mars 2019 1 minutt siden, Birdo skrev: Har det ikke blitt snakket endel om at moren til hun ene av de guttene var den som oppsøkte MJ? At hun iglet seg innpå han? Moren til han andre det. De stalket han vel nærmest. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
8Bal Skrevet 10. mars 2019 #662 Del Skrevet 10. mars 2019 1 minutt siden, Birdo skrev: Har det ikke blitt snakket endel om at moren til hun ene av de guttene var den som oppsøkte MJ? At hun iglet seg innpå han? Det eneste jeg vet er at mj ba moren å ta kontakt når de var i la? For han ville møtes igjen. Og det gjorde hun. Hun slet litt med å få tak i han da. Men det er jo ikke overraskende. Men han ringte henne opp, etter en beskjed fra hans sekretær. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sparks Skrevet 10. mars 2019 #663 Del Skrevet 10. mars 2019 6 minutter siden, Birdo skrev: Har det ikke blitt snakket endel om at moren til hun ene av de guttene var den som oppsøkte MJ? At hun iglet seg innpå han? Eksen til Wade som er i Jackson familien sa i podcasten som er blitt nevnt i denne tråden at moren hans ringte henne etter at Michael døde, og foreslo å ta over for omsorgen til barna hans! Hun ville gjøre alt for å holde fast ved minnet hans.. Så jeg tror at den tanken de desperat prøver å få frem i dokumentaren: at MJ var den som hele tiden oppsøkte dem og ville være en del av livet deres, er oppspinn. Jeg tror nok at foreldrene var mer enn glade for å være i hans nærvær, og var sikkert veldig ivrige etter å være rundt ham. Jeg sier ikke at MJ ikke var glad i dem, men tror nok at det var alt annet enn ensidig. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kelsi Skrevet 10. mars 2019 #664 Del Skrevet 10. mars 2019 Synes det er verd å nevne at mye av det som blir sagt i Leaving Neverland har blitt hentet fra en fiksjons-bok, som ble gitt ut for mange år siden. MJ saksøkte forfatteren og vant. Nevøen til MJ, Taj Jackson påpekte dette i et intervju ganske nylig. Nrk dekker Leaving Neverland minutt for minutt, men slik informasjon er tydeligvis ikke relevant. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2019 #665 Del Skrevet 10. mars 2019 At noen blir frikjent behøver ikke bety annet en at det finnes helt sikker bevis. Hvordan skal en bevise overgrep x antall år etter det skjedde? Anonymkode: d7333...c07 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2019 #666 Del Skrevet 10. mars 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: At noen blir frikjent behøver ikke bety annet en at det finnes helt sikker bevis. Hvordan skal en bevise overgrep x antall år etter det skjedde? Anonymkode: d7333...c07 Ikke* finnes sikkre bevis. Anonymkode: d7333...c07 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Justsaying Skrevet 10. mars 2019 #667 Del Skrevet 10. mars 2019 https://medium.com/@101/how-to-detect-lies-body-language-5a184e90337b Denne er interessant å ha i bakhodet når man ser dokumentaren Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2019 #668 Del Skrevet 10. mars 2019 1 time siden, Paperwall skrev: Hvordan kan du tenke det samme om meg? Det er ikke jeg som forsvarer en mann som etter all sannsynlighet har misbrukt barn og kaller folk som snakker om seksuelle overgrep for misunnelig og ute etter penger. Faktum er at denne mannen ikke hadde et normalt forhold til barn. Det er nettopp pga. folk som deg at vi trenger #metoo. Det er tabubelagt å snakke om seksuelle overgrep og spesielt for menn, nettopp derfor forstår jeg at det tok så lang tid før disse mennene turte å åpne seg opp. Du forsvarer to løgnere. En av dem sverget under ed at mj ikke har misbrukt de. Ikke før lenge etterpå kommer han «plutselig» på at han er blitt misbrukt. I samme slengen saksøker han mj estate for tullemillioner. Anonymkode: 5ba7d...a59 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
icock Skrevet 10. mars 2019 #669 Del Skrevet 10. mars 2019 (endret) ... Endret 25. juli 2019 av icock 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Becka Skrevet 10. mars 2019 #670 Del Skrevet 10. mars 2019 1 time siden, 8Bal skrev: Dere som har Netflix ! Se dokumentaren «Bortført innen synsvidde» et godt eksempel på hvordan grooming fungerer! Samme som MJ ! Skremmende! Hvorfor trenger vi se det, når vi har skjønt hvordan grooming foregår alt. Er jo ikke det det går på. Bare fordi de 2 sitter å snakker hva MJ har gjort, så skal vi plutselig masse videoer om grooming slik at vi skal mer tro på dems historie? 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Becka Skrevet 10. mars 2019 #671 Del Skrevet 10. mars 2019 1 time siden, Justsaying skrev: Det fins tusenvis av filmer og dokumentarer om hva grooming er og hvordan overgrep skjer og alt det der!!! Poenget er vel at disse kan vel også ha sett alt slikt og lært hvordan dette foregår og kan spille den rollen. Ligger ikke alt på hvorvidt disse er troverdige? Hva taler for at de er troverdig? For det er sannelig MYE som taler for at de ikke er det. Svarte vel tålig det samme som du hadde svart gitt. Så ikke dette. Men så enig! 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Justsaying Skrevet 10. mars 2019 #672 Del Skrevet 10. mars 2019 Jeg har aldri trodd på konspirasjonsteoriene om at Michael Jackson lever, men aldri før har jeg ønsket så mye som nå at de var sanne! For en fryd det hadde vært om han nå dukket opp fra intet. Tenker det da hadde blitt to som ikke hadde klart å ha øyekontakt med Mj da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2019 #673 Del Skrevet 10. mars 2019 På 3.3.2019 den 15.18, AnonymBruker skrev: Jeg tror ikke at MJ var pedofil eller misbrukte disse barna seksuelt. Dersom det er snakk om misbruk, så er han like mye offer slik som dem. Jeg tror han var ung mentalt og var det folk kaller for naiv. Det er ingen hemmelighet at MJ ble mishandlet som barn av sin egen far. Slikt skader barn og noen sluttet faktisk å vokse mentalt. Det tror jeg har skjedd med han. Det at han i det hele tatt hadde foreldreretten til sine barn er et under. Hadde han vært en normal mann, så hadde han mistet foreldreretten på flekken. Fordi han var ikke moden og voksen nok til å ha ansvar for et lite barn og ihvertfall ikke 3. Det har vi fått bevis på i en annen dokumentar. For eksempel her ser du et eksempel på hvordan han var. Barnslig, umoden og absolutt ikke i stand til å ta vare på et lite barn. Den viser også hvor skadet mentalt denne mannen egentlig var. Hadde en normal person lagt ut denne videoen på facebook av seg selv, så hadde de fått barnevernet på døren. Jeg tror han aldri tenkte seksuelt rundt barn. Han så på dem som en venn, som jevngamle kompiser. Fordi dette er ikke et oppegående, voksent menneske. Dette er en mann som er psykisk skadet etter flere år med misbruk og omsorgssvikt, og senere et liv i rampelyset. Anonymkode: 5e2b8...4ff Seriøst? Han er da like mye som et offer som barna som eventuelt ble misbrukt? Du tuller? Ja, han var et offer som barn. Men ikke et offer som voksen. Du må ALDRI ALDRI forsvare seksuelt misbruk av et barn! Anonymkode: 65fcc...1c6 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Justsaying Skrevet 10. mars 2019 #674 Del Skrevet 10. mars 2019 1 minutt siden, Becka skrev: Svarte vel tålig det samme som du hadde svart gitt. Så ikke dette. Men så enig! Kloke hjerner Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2019 #675 Del Skrevet 10. mars 2019 To løgnere? Oppgi gjerne en realibel kilde for denne påstanden. MJ er et patetisk stakkarslig menneske, at han ikke ble dømt for sine handlinger- er synd. Anonymkode: 73341...0fe 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
8Bal Skrevet 10. mars 2019 #676 Del Skrevet 10. mars 2019 10 minutter siden, Becka skrev: Hvorfor trenger vi se det, når vi har skjønt hvordan grooming foregår alt. Er jo ikke det det går på. Bare fordi de 2 sitter å snakker hva MJ har gjort, så skal vi plutselig masse videoer om grooming slik at vi skal mer tro på dems historie? Du må ikke🤷🏻♀️ Men et forslag for de som syns det er interessant. Det er helt frivillig. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2019 #677 Del Skrevet 10. mars 2019 Og for dere som mener han ikke kan dømmes eller klandres fordi han ikke var ett «oppegående, voksent menneske», er helt sykt! Skal vi unnskylde alle pedofile for deres handlinger?? Av den grunn at de har hatt det vanskelig i oppveksten?? Jeg har faktisk ikke ord 😳 Anonymkode: 73341...0fe 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fame Skrevet 10. mars 2019 #678 Del Skrevet 10. mars 2019 Alt de sier. Bare bullshit 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Becka Skrevet 10. mars 2019 #679 Del Skrevet 10. mars 2019 Jeg er helt ferdig med dokumentaren. Det ble litt tårer noen steder. Litt fordi, dette er tøft. Uansett vei, så er det tøft å se. For rent objektivt sett, så er det trist, uansett hva som er sannheten. Det er familier involvert, på begge sider. Snakker guttene sant, så er det utrolig mange liv som vil bli berørt av både fans, venner og familie til MJ. Og selvfølgelig, er det helt grusomt for 2 små gutter å skulle måtte oppleve noe så forferdelig. Skulle det ikke være sant, så er det bare helt utrolig grusomt at 2 menn, kan ha evnen til å ville ødelegge en så god manns ære og rykte for alltid. Da jeg så Wade som liten....For en nydelig unge. Jeg fikk nesten tårer bare av å se ham med de store brune øynene som 5-åring, å skulle møte MJ. Slik han danset på scenen, helt i sin egen verden, fikk meg til å le. Måten MJ reagerte på er akkurat slik jeg selv var vant å "se" ham. Kunne sette meg helt inn i rollen over hvor utrolig stort dette må ha vært. Som en drøm. Noe jeg drømte om selv som 5,6,7,8,9,10-åring. Så etter ca 40 minutter ut i dokumentaren, BAM! Så slår det deg hva denne dokumentaren egentlig handler om. Og fytti.. Ikke behagelig å høre på, i det hele tatt. Flere pauser måtte jeg ta. Og utover i dokumentaren sliter jeg med å ta det inn over meg, at dette kan være sant. Jeg klarer ikke forstå helt at dette er fysisk mulig for et annet menneske å skulle gjøre, det de anklager ham for. Men vi vet jo at det skjer, stadig vekk. Vi vet jo at det finnes pedofile mennesker der ute. Og så slår det meg, kan jeg ha tatt feil? Kan jeg ha blitt så lurt selv? Ja, tanken slo meg, flere ganger... Så det viser kanskje da, hvor troverdig denne dokumentaren fremstår, på mange måter. Men så var det også flere ganger jeg ble skikkelig irritert, og tenkte, " Right! ". Denne såkalte "sermonien " til James, hvor han viste ringene, følte jeg lite troverdig. Jeg begynte etterhvert å føle at disse historiene var litt for," regissert", på et vis. At dette ble litt for mye " etter boka". Og når da folk her nevner grooming stadig vekk, og hvordan grooming foregår, så skal det liksom styrke dems troverdighet? Det er faktisk motsatt for meg. Sp,målet er også .. NÅR møttes disse 2, for første gang, sånn egentlig? Det er ganske vesentlig. For historiene er ganske like, kanskje litt for like. Men selvfølgelig med noen ulikheter, så ikke det skulle være for åpenbart, heller(?) Så er også sp.målet, er familien med på dette, om det er løgn, eller har de lyvd for familien også? Moren til Wade virker som den mest troverdige, synes jeg faktisk. Hun innrømmer også tildels at hun ble litt for oppslukt av den kontakten de fikk med MJ. Jeg tror familien var langt mer såret over at hun tok 2 av barna og dro. Lot eldste sønn og mann være igjen. ( Tenker på eldstesønnens intervju spesielt. ) Det er mye her som jeg må se mer på. For når MJ ikke kan være her å forsvare seg, så har man kun dems historie å se på, pluss fortiden. Det første jeg gjorde etter dokumentaren var å se tidligere intervjuer, lit klipp å slikt fra MJ, fordi jeg trengte å se han forklare sin uskyld igjen. Men det er kun det vi får, klipp fra fortiden. Det er ikke rettferdig. (Takk for at du gadd lese mine foreløpige synspunkter ) 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miss spjåk Skrevet 10. mars 2019 #680 Del Skrevet 10. mars 2019 13 timer siden, T-Rex skrev: Det er lett for oss i Norge å tenke sånn. Men det er svært vanskelig å få dømt en overgriper i retten, også i Norge. I USA er det bortimot umulig, om overgriperen har råd til gode advokater. Det er også sånn at det sosiale sikkerhetsnettet ikke akkurat er det samme i USA som i Norge. Det er derfor enda viktigere å sikre seg/sitt barn økonomisk der. Penger er sannsynligvis det eneste et offer for seksuelt misbruk kan få ut av en sak, og penger trengs for å kompensere for et inntektstap som oppstår når de psykiske ettervirkningene av overgrep manifesterer seg. Den psykiske smellen kommer, og det er vanskelig for ofrene å være i arbeid og opprettholde vanlig aktivitetsnivå. Og her er det en erstatning kommer inn i bildet. Nå er det godt mulig at foreldrene til MJs sengevenner er spesielt pengegriske personer, jeg ser absolutt ikke bort fra det. Samtidig er det langt fra urimelig at overgrepsofre får erstatning for fremtidig inntektstap. Mange gode poenger du kommer med her. Rettsystemet i usa er så forvrengt, det er forbeholdt de som har penger. Er du rik kan du ansette ikke bare en men flere advokater og da har du en stor fordel allerede der. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå