Gå til innhold

Leaving neverland (Michael Jackson)


NordicViking

Anbefalte innlegg

Foreslår at Dan Reed burde jobbe som dronefotograf fremover. Research er tydeligvis ikke hans sterkeste side. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, Kelsi said:

Foreslår at Dan Reed burde jobbe som dronefotograf fremover. Research er tydeligvis ikke hans sterkeste side. 

Haha! 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Vestlandlove skrev:

Jeg er ikke like sikker som noen andre her innen er så sikker på at MJ er skyldig i hva han ble anklaget for av de to mennene i filmen. Om de to snakker usant betyr heller ikke MJ har aldri gjort noe galt. Folk fra hele verden stiller spørsmål til troverdighet til de to. Det vanskelig å tro  at noen her inne sitter med svar folk rundt i verden lurer på.  Klart at det er mye om overgrep man ikke vet om. Samtidig er MJ like komplisert, levde et liv ingen andres liv kan samlingnes med, fra han var et små barn til han død. Å forsto MJ og hans adferd er heller ikke en enkelt jobb. Å være 'open-minded' er viktig. Det ligger mange andre ting rundt saken vi ikke forstår hvordan ting fungerer i den del av samfunnet , de ulike motiver til mange interessanter i den saken, ekstrem pengersum, berømelse..

Hvor mange rike og berømte mennesker har blitt beskyldt for å være pedofile? Hvor mange blir beskyldt for voldtekt eller andre seksuelle overgrep? Selv i disse #Metoo dager er det de færreste. Og det til tross for at det også kan gi både penger og berømmelse. 

Jeg har aldri hevdet å sitte på fasiten, eller vite, til tross for jeg har en formening om hva jeg tror. Men med x antall sider hvor det ganske bombastisk slås fast hvordan ting er og hva som er fakta, så har denne tråden godt av litt fokus på andre mulige forklaringer. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en voksen mann I nær familien som er veldig glad i barn. Han er den snilleste mann i verden. Han kan prate med hvilken som helst han møter tilfeldig. Han leker godt med dem. Flere mener at han vil være den perfekte barnehagen onkel. Jeg fortalte ham at ham måtte være litt forsiktig med barn som ikke er hans egen. Ting kan bli misforstått. Jeg husket det veldig godt at jeg minnet ham på det. Han sa at verden har blitt så syk.. Ja, desverre, sa jeg.. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Sol70 skrev:

Jeg vet ikke om det kunne bli lagt frem når Jordan Chandler ikke ville vitne i den saken.

Det kunne det. Rettsaken i 93 ble ikke noe av da ingen ville ha saken til retten, for det var ikke bevis. Noe politiet har alltid latet som de har hatt på MJ, men tydeligvis ikke har hatt. Bildene av underlivet kunne ikke legges frem som bevis da forklaringen ikke stemte. 

Denne heksejakten på MJ minner meg om The West Memphis three saken. Der politiet gikk hardt ut før rettsaken, og malte et bilde til media som overhodet ikke stemte med sannheten. Juryen ble overtalt før de i det hele tatt begynte rettsaken. Noe jeg tror politiet prøvde å gjøre mot MJ, heldigvis for han hadde han gode advokater og vitner for aktoratet som ikke hadde styr på løgnene. 

Anbefaler å se denne. Dette er etter rettsaken hvor advokaten til MJ går gjennom sakene. 

 Folk sprer igjen og igjen løgner om de to tidligere sakene, i tro om at det er sannhet. Hadde det vært så svart hvitt så hadde han blitt dømt. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Justsaying
10 minutter siden, strykebrett skrev:

Det kunne det. Rettsaken i 93 ble ikke noe av da ingen ville ha saken til retten, for det var ikke bevis. Noe politiet har alltid latet som de har hatt på MJ, men tydeligvis ikke har hatt. Bildene av underlivet kunne ikke legges frem som bevis da forklaringen ikke stemte. 

Denne heksejakten på MJ minner meg om The West Memphis three saken. Der politiet gikk hardt ut før rettsaken, og malte et bilde til media som overhodet ikke stemte med sannheten. Juryen ble overtalt før de i det hele tatt begynte rettsaken. Noe jeg tror politiet prøvde å gjøre mot MJ, heldigvis for han hadde han gode advokater og vitner for aktoratet som ikke hadde styr på løgnene. 

Anbefaler å se denne. Dette er etter rettsaken hvor advokaten til MJ går gjennom sakene. 

 Folk sprer igjen og igjen løgner om de to tidligere sakene, i tro om at det er sannhet. Hadde det vært så svart hvitt så hadde han blitt dømt. 

Jeg har sett dokumentar om The West Menohis Three, Paradise Lost. Helt utrolig hvordan den virkelige gjerningsmannen slapp unna.

24 minutter siden, Vestlandlove skrev:

Har en voksen mann I nær familien som er veldig glad i barn. Han er den snilleste mann i verden. Han kan prate med hvilken som helst han møter tilfeldig. Han leker godt med dem. Flere mener at han vil være den perfekte barnehagen onkel. Jeg fortalte ham at ham måtte være litt forsiktig med barn som ikke er hans egen. Ting kan bli misforstått. Jeg husket det veldig godt at jeg minnet ham på det. Han sa at verden har blitt så syk.. Ja, desverre, sa jeg.. 

Jeg har også noen slike i livet mitt, hadde de vært millionærer hadde de også hatt et Neverland - og de hadde heller ikke misbrukt noen av den grunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

56 minutter siden, Justsaying skrev:

Jeg har opplevd traumebånd, overgrep og mye mye mer, så når jeg likevel føler at Wade og James har et snev av troverdighet så må det vel bety at selv om man har opplevd slike ting så må man ikke synes de er overbevisende. 

Uansett hvilken bakgrunn man har, overgrep eller ei, fagutdannet eller ikke, Mj-fan eller ikke, til syvende og sist så handler dette om fakta. Det hjelper ikke at noen ofre glemmer datoer etc og noen ofre fortrenger og knytter bånd mm - så lenge fakta ikke stemmer! For å sette dette på spissen: hvis det handlet om en drapssak så hadde man vel analysert fakta om drapsstedet og mistenkte først og fremst. 

Du hadde bestemt deg så fort du så dokumentaren at det var en løgn. Du sier det var mange hull og løgner. Løgnene du presenterte kom ikke før en stund etterpå. 

Du sier du ikke er en stor Jackson fan, da regner jeg med du ikke hadde så mye informasjon om Jacksons liv. Likevel påstod du at ganske så fort at dokumentaren er full av løgner. 

Gjentatte ganger har flere ulike folk sagt du må få deg mer kunnskap. Du sier saken ikke handler om overgrep. Men likevel presenterer du løgner og bevis på at de lyver, som er en normal reaksjon på overgrep. 

Opptil flere ganger har det vært snakk om egne erfaringer som du har svart på. Først nå forteller du at du er et offer selv. 

Det virker som motivet ditt handler om noe helt annet enn Jackson eller lyver. 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, Vestlandlove skrev:

Har en voksen mann I nær familien som er veldig glad i barn. Han er den snilleste mann i verden. Han kan prate med hvilken som helst han møter tilfeldig. Han leker godt med dem. Flere mener at han vil være den perfekte barnehagen onkel. Jeg fortalte ham at ham måtte være litt forsiktig med barn som ikke er hans egen. Ting kan bli misforstått. Jeg husket det veldig godt at jeg minnet ham på det. Han sa at verden har blitt så syk.. Ja, desverre, sa jeg.. 

Og poenget er at det er ofrene som står frem sin skyld? 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, strykebrett said:

Det kunne det. Rettsaken i 93 ble ikke noe av da ingen ville ha saken til retten, for det var ikke bevis. Noe politiet har alltid latet som de har hatt på MJ, men tydeligvis ikke har hatt. Bildene av underlivet kunne ikke legges frem som bevis da forklaringen ikke stemte. 

Så du mener at de kunne ha brukt forklaringen fra Jordan Chandler i 2003 selv om han ikke ville vitne. I tillegg mener du at Michael Jackson betalte Chandler-familien millioner av dollar fordi politiet ikke hadde bevis og tegningen var for dårlig.

Vet virkelig ikke hvilken verden du lever i.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Justsaying
5 minutter siden, Knut123 skrev:

Du hadde bestemt deg så fort du så dokumentaren at det var en løgn. Du sier det var mange hull og løgner. Løgnene du presenterte kom ikke før en stund etterpå. Så da er jeg bare veldig smart som så det før andre.

Du sier du ikke er en stor Jackson fan, da regner jeg med du ikke hadde så mye informasjon om Jacksons liv. Likevel påstod du at ganske så fort at dokumentaren er full av løgner. Trenger man å være fan for å være opplyst?

Gjentatte ganger har flere ulike folk sagt du må få deg mer kunnskap. Du sier saken ikke handler om overgrep. Men likevel presenterer du løgner og bevis på at de lyver, som er en normal reaksjon på overgrep. Det er ikke en _normal_ reaksjon, av alle ofrene jeg kjenner er det ingen som har slike faktafeil eller problemer med logistikken.

Opptil flere ganger har det vært snakk om egne erfaringer som du har svart på. Først nå forteller du at du er et offer selv. Og så? Har jeg opplysningsplikt?

Det virker som motivet ditt handler om noe helt annet enn Jackson eller lyver. 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du hadde bestemt deg så fort du så dokumentaren at det var en løgn. Du sier det var mange hull og løgner. Løgnene du presenterte kom ikke før en stund etterpå. Så da er jeg bare veldig smart som så det før andre.

Det er godt mulig du er "smart", det har ingenting med dette å gjøre. 

Du sier du ikke er en stor Jackson fan, da regner jeg med du ikke hadde så mye informasjon om Jacksons liv. Likevel påstod du at ganske så fort at dokumentaren er full av løgner. Trenger man å være fan for å være opplyst?

Ja, om detaljer. 

Gjentatte ganger har flere ulike folk sagt du må få deg mer kunnskap. Du sier saken ikke handler om overgrep. Men likevel presenterer du løgner og bevis på at de lyver, som er en normal reaksjon på overgrep. Det er ikke en _normal_ reaksjon, av alle ofrene jeg kjenner er det ingen som har slike faktafeil eller problemer med logistikken.

Åhja, så du har mange venner som har opplevd samme type overgrep? Sorry, lite sannsynlig. De fleste overgrep er incest og utarter seg ofte annerledes. 

Så rart at "alle" disse du kjenner går imot all forskning og kunnskap om traumer og senskader. 

Opptil flere ganger har det vært snakk om egne erfaringer som du har svart på. Først nå forteller du at du er et offer selv. Og så? Har jeg opplysningsplikt?

Hvorfor sa du ikke noe før? Eller bare passet deg seg nå, når en som kunne svare for deg godt, gikk imot deg? 

Det virker som motivet ditt handler om noe helt annet enn Jackson eller lyver. 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å kunne reise med fly må mann gjennom omfattende sikkehetskontroll, tannkrem som over 100ml blir konfiskert. Hvorfor blir det slik? Det er pga bit liten antall syk mennesker i verden som gjør at en så vanlig ting som reising blir unødvendig komplisert for alle, desverre.. 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Sol70 skrev:

Så du mener at de kunne ha brukt forklaringen fra Jordan Chandler i 2003 selv om han ikke ville vitne. I tillegg mener du at Michael Jackson betalte Chandler-familien millioner av dollar fordi politiet ikke hadde bevis og tegningen var for dårlig.

Vet virkelig ikke hvilken verden du lever i.

Man kan ikke betale 20 millioner, for å slippe fengsel som en pedofil overgriper. Sånn fungerer det ikke.

Se denne fra 22 min, han forklarer det bra og legger saken fra begge sider på bordet. Burde se hele.

 

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Helt enig med @strykebrett.
 

Og her er en grundig gjennomgang rundt dette med tegningen:

https://themichaeljacksonallegations.com/2016/12/26/did-jordan-chandlers-description-of-michael-jacksons-penis-match-the-photographs-taken-of-the-stars-genitalia-by-the-police/
 

"..the boy’s description did not match the photographs taken of Jackson’s genitalia. The claim that the photos matched the description spread through the media only later – particularly after an interview Sneddon gave to Vanity Fair’s Maureen Orth in September 1995 where he claimed the photographs matched Jordan’s description."
 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder pengene som ble betalt til Chandler-familien: Det som skurrer mest i denne saken, etter min mening, er at dersom MJ var skyldig, hvorfor tok de bare i mot pengene og gikk? Hadde det ikke vært viktigere å få han satt i fengsel? I USA er det ikke lov å betale noen ut av en kriminell sak, uansett om man er skyldig eller uskyldig;
 

"The fact is, however, the settlement resolved the civil proceedings, not the criminal."

"The Chandlers could have taken the settlement money AND testified against Michael Jackson in a criminal case. They eventually chose not to but it was not because they were forbidden to do so by the settlement. They could have done so, however after the Chandlers received their settlement money, which was their goal from the beginning, they were unwilling to co-operate with the authorities investigating the criminal proceedings and were unwilling to testify in a criminal court."

https://themichaeljacksonallegations.com/2016/12/26/the-settlement/

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, Justsaying said:

Ja han kan være ganske kynisk, men man trenger kynisme i en slik sammenheng. Det kommer til å riste litt for de som har hengt seg på Oprah og disse nå, veldig mange har begynt å dra link til Weinstein!! Helt vilt på kommentarfeltet til Oprah for tiden.

Håper at Taj kan komme med en ny dokumentar.. Liker Taj veldig godt. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

12 minutter siden, Vestlandlove said:

For å kunne reise med fly må mann gjennom omfattende sikkehetskontroll, tannkrem som over 100ml blir konfiskert. Hvorfor blir det slik? Det er pga bit liten antall syk mennesker i verden som gjør at en så vanlig ting som reising blir unødvendig komplisert for alle, desverre.. 

 

Dette var poenget mitt med eksampl av den nære familiemedlemm. Rart at de super smart og overlege ikke forstår det, isteden måtte snur ting og lage kvalm uansett. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Lillypad87 said:

Når det gjelder pengene som ble betalt til Chandler-familien: Det som skurrer mest i denne saken, etter min mening, er at dersom MJ var skyldig, hvorfor tok de bare i mot pengene og gikk? Hadde det ikke vært viktigere å få han satt i fengsel? I USA er det ikke lov å betale noen ut av en kriminell sak, uansett om man er skyldig eller uskyldig;
 

"The fact is, however, the settlement resolved the civil proceedings, not the criminal."

"The Chandlers could have taken the settlement money AND testified against Michael Jackson in a criminal case. They eventually chose not to but it was not because they were forbidden to do so by the settlement. They could have done so, however after the Chandlers received their settlement money, which was their goal from the beginning, they were unwilling to co-operate with the authorities investigating the criminal proceedings and were unwilling to testify in a criminal court."

https://themichaeljacksonallegations.com/2016/12/26/the-settlement

Håper at de millioner han fikk hjelper han virkelig å komme over det trauma han ble påført.. 

Vente litt, jeg har hørt noen sier, problemet som kan løses med penger er ikke et problem egentlig.. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Lillypad87

Jeg er dårlig på å finne kilder og forklare meg i en fei. Så takk for oppklaringen jeg ville frem til!   

---

Litt random, men jeg gikk gjennom de første sidene i tråden og ser jeg var hardt plantet på den motsatte siden før dokumentaren. Ble en del unlikes nå :ler:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når er det kun MJ og de som har vært på soverommet med han som virkelig vet hva som har skjedd. Å hardnakket påstå det ene eller andre når en ikke selv har vært der er meningsløs. Men nå har nå flere av de som har hatt alenetid med MJ sagt at de ble misbruk, såe.... 

Og hva er poenget med at han er dø? Skal de som har opplevd noe traumatisk ikke få lovt å pratet om det, nå når de endelig har fått bearbeidet det og turt å være åpen om det? Det tar i gjennomsnitt 17 år før overgrepsutsatte tørr å prate om det de har opplevd (om de noen ganger gjøre). Det er enda mer skambelagt for gutter. 

Wadw Robson er forøvrig en anerkjent koreograf den dag i dag, og har til smør på brødskiven. Klart hvil mange ha mer, men han er ikke blakk og trenger penger. Syns det høres høyt usannsynlig ut at disse mennene utsetter seg og sine familier for dette om det ikke er sant. Før kunne de med stolthet si at de kjente MJ, nå er de gutta som ble slikket i rumpa og gav oralsex til en voksen man. Tror det skal mye til for å tørre å i det hele tatt innrømmet dette. De var også inneforstått med at de kommer til å få mange mot seg. Mange som tror de kjenner MJ fordi de har hørt på musikken hans og fått et glimt av live. Men når sant skal sies så vet ikke de nærmere engang hva deres mann, kone eller bror holder på med bak lukkede vegger.

 

 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...