AnonymBruker Skrevet 4. mars 2019 #1 Del Skrevet 4. mars 2019 Jeg er en sånn person som lett blir bekymret og tenker det verste, så jeg håper noen kan roe meg ned og si at dette ikke høres ut som tarmkreft. Jeg oppdaget i går en lys rød stripe langs avføringen min. Jeg dyttet sammen noe papir til en slags pinne for å dytte borti, men lite/ikke noe farge smittet over, selv om fargen forsvant fra avføringen, så blodet må ha vært veldig tynt. I dag sjekket jeg avføringen nøye pga gårdsdagen, og fant da en liten rød blodflekk, sannsynligvis. Mindre blod i går enn i dag, og begge dager var det rødt, friskt blod. Fargen på avføringen var normal begge dager, men noe hard konsistens, spesielt i går. Relevant bakgrunnsinformasjon: Jeg hadde omgangssyken med diaré et par dager for rundt én uke siden, og har vært veldig treg i magen etter det. Har hatt hard avføring og har måttet presse mye. I dag kjente jeg en svak svie i analen ved avføringen. Er ellers dårlig på å huske å spise fiber og er ofte litt treg i magen, men har aldri sett blod før, derfor blir jeg bekymret. Er forresten 28 og har ingen tilfeller av tarmkreft i familien. Anonymkode: 04329...f2d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2019 #2 Del Skrevet 4. mars 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg er en sånn person som lett blir bekymret og tenker det verste, så jeg håper noen kan roe meg ned og si at dette ikke høres ut som tarmkreft. Jeg oppdaget i går en lys rød stripe langs avføringen min. Jeg dyttet sammen noe papir til en slags pinne for å dytte borti, men lite/ikke noe farge smittet over, selv om fargen forsvant fra avføringen, så blodet må ha vært veldig tynt. I dag sjekket jeg avføringen nøye pga gårdsdagen, og fant da en liten rød blodflekk, sannsynligvis. Mindre blod i går enn i dag, og begge dager var det rødt, friskt blod. Fargen på avføringen var normal begge dager, men noe hard konsistens, spesielt i går. Relevant bakgrunnsinformasjon: Jeg hadde omgangssyken med diaré et par dager for rundt én uke siden, og har vært veldig treg i magen etter det. Har hatt hard avføring og har måttet presse mye. I dag kjente jeg en svak svie i analen ved avføringen. Er ellers dårlig på å huske å spise fiber og er ofte litt treg i magen, men har aldri sett blod før, derfor blir jeg bekymret. Er forresten 28 og har ingen tilfeller av tarmkreft i familien. Anonymkode: 04329...f2d Sjekk deg hvis du er over 50, men dette er ganske sikkert en hemoroide. Anonymkode: 0e97d...a37 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2019 #3 Del Skrevet 4. mars 2019 Skjedde med meg også etter en runde med heftig diare i 1 uke i forkant. Var en rift i åpningen som ikke fikk gro og blødde. Jeg ville dratt til legen og sjekka det uansett. Er sikkert ikke noe alvorlig, men du kan få kremer og stikkpiller som hjelper såret å gro. Anonymkode: e6c96...eb6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2019 #4 Del Skrevet 4. mars 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Sjekk deg hvis du er over 50, men dette er ganske sikkert en hemoroide. Anonymkode: 0e97d...a37 Jeg skrev at jeg var 28 i HI. Er ikke hemoroider store, fæle greier? Det er snakk om svært lite blod her altså, det jeg kunne se i dag var mindre enn en vanndråpe. Det er bare det at jeg ser blod som bekymrer meg. Ts Anonymkode: 04329...f2d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2019 #5 Del Skrevet 4. mars 2019 Oppdatering: Var på do igjen nå fordi jeg ble så nervøs etter å ha skrevet her. Nå var det null blod, men det kjennes fortsatt littegrann sårt/sviende rett innenfor analåpningen. Er dette nødvendig å dra til lege med hvis det går over? Liker ikke å gå unødvendig til lege. Ts Anonymkode: 04329...f2d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå