AnonymBruker Skrevet 4. mars 2019 #1 Skrevet 4. mars 2019 Vet at dere ikke kan gi et klart svar på dette, men kom gjerne med deres synspunkter. Har vært på jobbintervju og blitt innstilt som nr 1, og er nå innkalt til møte for å ta en prat. Regner med at de da skal gi meg et jobbtilbud, og det blir vel da snakk om blant annet lønn. Jeg skal jobbe innen samme bransje som jeg allerede jobber i, men stillingen er en helt annen. Per i dag tjener jeg 510 000. Er lite lysten på å gå ned i lønn, men skal sies at jeg har såpass lyst på jobben at jeg kunne godta å gå litt ned dersom det var det de kunne tilby. Men jeg vet at personen som fratrer stillingen nå tjener langt over min lønn per i dag. Men personen har også vært i denne stillingen i mange år og er en god del eldre enn meg. Men jeg tenker da at det ikke vil være urimelig av meg å kunne forvente samme (eller til og med litt høyere) lønn enn det jeg har per i dag? Stillingen innebærer også en god del ansvar. Jeg har aldri forhandlet om lønn før. Kommer arbeidsgiver med forslag til lønn først, og så kan jeg svare på dette? Eller er det omvendt, hvor de spør meg om forventninger til lønn først? Anonymkode: 27aec...b20
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2019 #2 Skrevet 4. mars 2019 Så overskriften min nå. Kreve blir litt feil ord her. Spørsmålet er vel heller hva jeg kan forvente å få i lønn? Og hvis de spør meg hva jeg forventer å få, hva vil det være rimelig av meg å svare? Tenker det kanskje er bedre å legge seg litt over, enn å si et for lavt beløp? Kan jeg for eksempel si 530 000 uten å virke ufin? Anonymkode: 27aec...b20
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2019 #3 Skrevet 4. mars 2019 I og med at du vet ca. hva den som slutter har i lønn ville jeg nok bedt dem komme med et tilbud så du ikke risikerer å «underpriset» deg selv. Anonymkode: 96d85...748 3
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2019 #4 Skrevet 5. mars 2019 19 timer siden, AnonymBruker skrev: I og med at du vet ca. hva den som slutter har i lønn ville jeg nok bedt dem komme med et tilbud så du ikke risikerer å «underpriset» deg selv. Anonymkode: 96d85...748 Ja, dette var et godt tips. Takk for det! Anonymkode: 27aec...b20
_popcorn_ Skrevet 5. mars 2019 #5 Skrevet 5. mars 2019 Uten å vite hverken bransje, utdanning, ansiennitet, område eller noe, så er det ganske vanskelig si hva du bør kunne forvente av lønn... Sjekk lønnstatisikk hos fagforening i forhold til bransje, utdanning og ansiennitet, så får du bedre inntrykk av hva du kan forvente, slik at du hverken underpriser eller overpriser deg. 2
Gjest Dævendøtte Skrevet 5. mars 2019 #6 Skrevet 5. mars 2019 20 timer siden, AnonymBruker skrev: Vet at dere ikke kan gi et klart svar på dette, men kom gjerne med deres synspunkter. Har vært på jobbintervju og blitt innstilt som nr 1, og er nå innkalt til møte for å ta en prat. Regner med at de da skal gi meg et jobbtilbud, og det blir vel da snakk om blant annet lønn. Jeg skal jobbe innen samme bransje som jeg allerede jobber i, men stillingen er en helt annen. Per i dag tjener jeg 510 000. Er lite lysten på å gå ned i lønn, men skal sies at jeg har såpass lyst på jobben at jeg kunne godta å gå litt ned dersom det var det de kunne tilby. Men jeg vet at personen som fratrer stillingen nå tjener langt over min lønn per i dag. Men personen har også vært i denne stillingen i mange år og er en god del eldre enn meg. Men jeg tenker da at det ikke vil være urimelig av meg å kunne forvente samme (eller til og med litt høyere) lønn enn det jeg har per i dag? Stillingen innebærer også en god del ansvar. Jeg har aldri forhandlet om lønn før. Kommer arbeidsgiver med forslag til lønn først, og så kan jeg svare på dette? Eller er det omvendt, hvor de spør meg om forventninger til lønn først? Anonymkode: 27aec...b20 Ville først fått de til å komme med et tilbud. Spør de deg, ville jeg sagt at jeg i hvert fall ikke ønsker å gå ned i lønn og sagt hva jeg tjener nå.
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2019 #7 Skrevet 5. mars 2019 Jeg synes lønnsforhandlinger er ubehagelig, og det beste tipset jeg har fått er å ikke underprise meg selv. Er det i det offentlige, kan du sjekke på nett hvilken lønn stillingskoden pleier ligge på. Anonymkode: c2127...a22
Mann1979 Skrevet 5. mars 2019 #8 Skrevet 5. mars 2019 Jeg ville sagt at jeg ikke ønsket mindre enn jeg hadde i dag også ville jeg sagt at jeg tjente 540.000 kr per i dag. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå