AnonymBruker Skrevet 4. mars 2019 #1 Skrevet 4. mars 2019 Sitter her helt tårevåt etter gynekolog besøket. Er 31 år gammel og aldri vært hos gynokolog. Grunnen til at jeg dro er fordi jeg ble gravid i januar men mistet fosteret ganske tidlig. Jeg var ca 4 uker på vei. Etter det har jeg kjent en klump i magen. Jeg syntes det var rart fordi magen var så hard og stor.. gravid var jeg jo ikke.. så fikk vite at det var en ganske stor cyste på venstre eggstokk idag... Venter på tid for å få tid på sykehuset for nærmere undersøkelse. Er det noen andre som har gjennomgått en operasjon av cyste? Er redd og lei meg. Har fryktelig lyst på barn og ender det opp i at de må fjerne alt så er det så forferdelig for meg at jeg ikke kan orker å leve lenger.. Anonymkode: 96f44...3bb 1
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2019 #2 Skrevet 4. mars 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Sitter her helt tårevåt etter gynekolog besøket. Er 31 år gammel og aldri vært hos gynokolog. Grunnen til at jeg dro er fordi jeg ble gravid i januar men mistet fosteret ganske tidlig. Jeg var ca 4 uker på vei. Etter det har jeg kjent en klump i magen. Jeg syntes det var rart fordi magen var så hard og stor.. gravid var jeg jo ikke.. så fikk vite at det var en ganske stor cyste på venstre eggstokk idag... Venter på tid for å få tid på sykehuset for nærmere undersøkelse. Er det noen andre som har gjennomgått en operasjon av cyste? Er redd og lei meg. Har fryktelig lyst på barn og ender det opp i at de må fjerne alt så er det så forferdelig for meg at jeg ikke kan orker å leve lenger.. Anonymkode: 96f44...3bb At jeg ikke orker å leve lenger *** Anonymkode: 96f44...3bb
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2019 #3 Skrevet 4. mars 2019 Å fjerne en cyste pleier ikke å gi noen senvirkninger. Og om det verste skulle skje så har du to eggstokker. Så dette går nok heeelt fint. Anonymkode: f9319...3cc 5
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2019 #4 Skrevet 4. mars 2019 Cyster er kjempevanlig. Jeg har 9 stykker på den venstre. Det er rutine for legene. Anonymkode: ab95e...b9a 4
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2019 #5 Skrevet 4. mars 2019 Du, dette går kjempefint! Forstår godt at det føles helt krise ut nå, men dette ordner seg. Fjernet selv en cyste på eggstokken (sjokoladecyste). Du får narkose, og våkner opp igjen og drar hjem samme dag. Regn med å være sykemeldt en ukes tid og sliten i to-tre uker, men dette går fint Det skal ikke redusere sjansene for å bli gravid med mindre de oppdager noe mer (og om de oppdager flere cyster mens de er der, så fjernes de også!), og jeg vet at mange med endometriose f.eks (som jeg har) blir gravide kjapt etter operasjon. Anonymkode: 420b5...b9a 2
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2019 #6 Skrevet 4. mars 2019 Min søster har fjernet en eggstokk pga cyste, og har fått beskjed om at hun ikke har fått redusert muligheten for å få barn senere. Ta vare på deg. Lykke til! Anonymkode: 0bc37...54b 3
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2019 #7 Skrevet 5. mars 2019 At du har en custe på en eggstokk betyr ikke at du skal fjerne alt i underlivet, eller bli steril. Cyster går enten tilbake av seg selv, sprekker eller blir punktert og fjernet. Enkelt og greit en bagatell av en hump på livets lange vei. Anonymkode: 4cb11...aaf 3
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2019 #8 Skrevet 5. mars 2019 Jeg har en cyste på nesten 5 centimeter som de ikke gidder å fjerne en gang "Dette er helt vanlig og ufarlig, og den forsvinner nok helt av seg selv", så gynekologen. Og skulle det bli problemer, slik at den/eggstokken må fjernes, så har jeg en til. Velger å ikke tenke skrekkscenarier før jeg må! Anonymkode: b3f79...d9a 4
Rotemor Skrevet 5. mars 2019 #9 Skrevet 5. mars 2019 (endret) Jeg har operert cyster tre ganger og har født fire barn etterpå. De må uansett ikke fjerne alt. Det kan du bare slå fra deg. Endret 5. mars 2019 av Rotemor 1
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2019 #10 Skrevet 6. mars 2019 På 5.3.2019 den 9.12, Rotemor skrev: Jeg har operert cyster tre ganger og har født fire barn etterpå. De må uansett ikke fjerne alt. Det kan du bare slå fra deg Det kan jo være eggstokk kreft noe jeg tror det er! Det er typisk at all dritt skjer meg så hvorfor ikke kreft i tillegg. Kan man bli gravid selvom man har eggstokk kreft? Var gravid for 2 mnd siden men det var en kjemisk graviditet.. så jeg lurer på om jeg burde prøve å bli gravid igjen nå itilfelle de må fjerne alt.. Anonymkode: 96f44...3bb
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2019 #11 Skrevet 6. mars 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Det kan jo være eggstokk kreft noe jeg tror det er! Det er typisk at all dritt skjer meg så hvorfor ikke kreft i tillegg. Kan man bli gravid selvom man har eggstokk kreft? Var gravid for 2 mnd siden men det var en kjemisk graviditet.. så jeg lurer på om jeg burde prøve å bli gravid igjen nå itilfelle de må fjerne alt.. Anonymkode: 96f44...3bb Ts, jeg svarer deg igjen. Du krisemaksimerer veldig her. Cyste på eggstokk er svært sjeldent kreft. Nå må du puste ut og roe deg ned, og vente til du er hos legen igjen med å la tankene spinne videre. Du kommer ingen vei med disse tankene, du ødelegger bare for deg selv. Anonymkode: 420b5...b9a 3
Rotemor Skrevet 6. mars 2019 #12 Skrevet 6. mars 2019 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det kan jo være eggstokk kreft noe jeg tror det er! Det er typisk at all dritt skjer meg så hvorfor ikke kreft i tillegg. Kan man bli gravid selvom man har eggstokk kreft? Var gravid for 2 mnd siden men det var en kjemisk graviditet.. så jeg lurer på om jeg burde prøve å bli gravid igjen nå itilfelle de må fjerne alt.. Anonymkode: 96f44...3bb Slik krisemaksimering gagner deg ikke. Du er for ung til at noe av det der er sannsynlig. 1
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2019 #13 Skrevet 6. mars 2019 På 4.3.2019 den 16.03, AnonymBruker skrev: At jeg ikke orker å leve lenger *** Anonymkode: 96f44...3bb Slapp av, har selv cyster (en sprakk også nylig), har hatt celleforandringer og konisert livmorhalsen. Lever i beste velgående og er kreftfri. Du kan få barn selv om du har cyster. Er ganske vanlig dette, du må roe deg ned og slappe av Anonymkode: 45e06...c6b 1
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2019 #14 Skrevet 6. mars 2019 Jeg hadde to på venstre på størrelse med en tennisball hver. Ble ikke oppdaget før jeg fikk en ovarietorsjon (tror jeg det heter). De ble operert bort. Det er veldig vanlig å ha cyster. Ofte sprekker de før de blir store, men noen ganger kan de gi plager som hos meg. Operasjonen er en enkel kikkhullsoperasjon, og du blir raskt bra. Om det er «en vanlig cyste» vil du fint kunne få barn. Anonymkode: 92502...638 1
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2019 #15 Skrevet 6. mars 2019 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Det kan jo være eggstokk kreft noe jeg tror det er! Det er typisk at all dritt skjer meg så hvorfor ikke kreft i tillegg. Kan man bli gravid selvom man har eggstokk kreft? Var gravid for 2 mnd siden men det var en kjemisk graviditet.. så jeg lurer på om jeg burde prøve å bli gravid igjen nå itilfelle de må fjerne alt.. Anonymkode: 96f44...3bb Eggstokk kreft er det siste noen her tenker på. Eggstokk kreft viser seg ikke som cyster, og sist men ikke minst, hadde legen hatt den minste bekymring for at du har en kreftdiagnose så hadde du vært operert nå. Det er pakkeforløp på kreftdiagnoser, alt skjer så raskt at du ikke får tid til å sette deg til på kvinneguiden å lage tråder. Så bekymringene dine og tankegangen din må du snu. Du ødelegger bare for deg selv med så negative tanker. Anonymkode: 4cb11...aaf 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå