Gå til innhold

hvordan samarbeide med bf

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det ble slutt mellom meg og barnefaren for noen måneder siden. Etter 4 år med krangling, vold og utroskap, har jeg ikke sett han eller hørt fra han. Uten om når jeg ringer for å spørre om han skal møte barnet. 

Jeg vil ha så lite kontakt med han som mulig og bare bearbeide alt som har skjedd under forholdet vårt. Men jeg er veldig usikker på hvordan jeg skal klare å samarbeide med han. Er det jeg som skal skal ringe om ungen? eller skal jeg overlate det til han? vi har ikke snakket om når han vil møte sønnen vår. sist jeg spurte sa han at han kunne møte han på onsdager, men at jeg måtte kjøre han til den byen barnefaren bor i. det er 30 min kjøre tid fra meg til bf. 

hvordan gjør dere det? er det en av dere som tar mest ansvaret og må gjøre alt? 

Anonymkode: bc78c...919

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

I utgangspunktet er det samværsforeldren som skal hente og bringe, men man har alt å vinne på å være fleksibel.

30 min er ikke særlig reisetid for noen av dere -

Anonymkode: 7722a...b97

AnonymBruker
Skrevet

Hvem utførte volden? Bor barnet med den som utøver vold eller er forelderen som utøver vold samværsforelder? Hva er det med foreldre som ikke forstår at barn må beskyttes fra vold? Foreldre skiller seg for å komme seg bort fra volden og ønsker ikke kontakt med eksen, men barna skal absolutt være sammen med den som mor/ far flykter fra..??? 

Anonymkode: 21025...a0e

• Liker 2
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvem utførte volden? Bor barnet med den som utøver vold eller er forelderen som utøver vold samværsforelder? Hva er det med foreldre som ikke forstår at barn må beskyttes fra vold? Foreldre skiller seg for å komme seg bort fra volden og ønsker ikke kontakt med eksen, men barna skal absolutt være sammen med den som mor/ far flykter fra..??? 

Anonymkode: 21025...a0e

Det er bf som har gjort dumme ting og er på denne måten. Han var sånn mot meg vil ikke si at han komme til å være sånn mot sønnen vår. Han er utrolig snill og kjærlig mot ungen vår, så jeg tviler at han kommer til å gjøre noe sånt.  

Blir allerede sett og stemplet som en dårlig mamma fra familien til bf ut ifra ting han har sagt om meg til dem, som ikke er sant. Jeg vil selvfølgelig ikke gjøre situasjonen verre, ved å ikke la han møte ungen sin

-Ts

AnonymBruker
Skrevet

Hei. Jeg synes det høres ut som at du har gjort en del for at barnet skulle beholde kontakten med faren. Men har dere ikke vært til mekling, de fleste ville enes der om en samværsavtale. 

Jeg ville nok lagt ansvaret mer over på faren her, i stedet for at du må ringe han og han da tror han kan diktere. 

Det er ikke noe rett eller galt i forhold til hvem som bringer barnet til/fra samvær, det kommer an på hva dere blir enige om/avtaler. Det er likevel vanlig at samværsforelderen tar mye av dette. 

Anonymkode: 7562c...d56

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...