AnonymBruker Skrevet 4. mars 2019 #1 Skrevet 4. mars 2019 Heisann Jeg har en venninne som har gått mer og mer over til et bekjentskap. Etter min oppfatning så virker det ikke som hun er interessert lenger å ha et vennskap eller bryr seg om å ta vare på det. Vi har kjent hverandre siden 16 års alderen og er nå i slutten av 20 årene. De siste par årene er det jeg som har jobbet for at det skal vare. Spesielt fjoråret og i år er det jeg som kun tar initiativ til å møtes. Jeg inviterer på alt, men blir kun avist tilbake. Ringer meg det gjør hun, men det blir med det. Jeg har prøvd å tatt det opp før at jeg synes det blir lite kontakt, men da ble hun sint. Hun tar ofte kontakt når hun er i dårlige perioder for å prate, men å finne på noe det vil hun ikke utenom en kaffe en sjelden gang. Har hun medgang hører jeg lite å ingenting fra hun. Dette er et mønster som går igjen. Hun drar ute med andre, finner på ting med andre så jeg begynner å bli lei dette nå.. Når sant skal sies så stilte jeg opp for hun når hun hadde det vanskelig. Jeg føler at jeg blir tatt forgitt, å jeg går hjemme å er uføretrygdet mens hun er i jobb. Jeg tenker at et vennskap skal gå begge veier? Hva ville dere gjort i e i slik setting? Anonymkode: 08782...bde
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2019 #2 Skrevet 4. mars 2019 Ikke nok med det så har det seg ofte slik at ringer hun så skal det også være på hennes premisser. Tar jeg feks ikke telefonen med en gang, så ringer hun tilbake først dagen etter eller når det passer for hun. Aldri når jeg ringer opp igjen... Anonymkode: 08782...bde
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2019 #3 Skrevet 4. mars 2019 da ville jeg tatt hintet og gått videre.. Avogtil er det dessverre sånn at venner vokser ifra hverandre og det er ikke sikkert hun vet hvordan hun skal formidle det, og lar det heller renne ut. Anonymkode: f097b...670 3
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2019 #4 Skrevet 4. mars 2019 Kan du ikke heller bare akseptere at hun er som hun er, og at slik er deres vennskap, og være glad for den kontakten dere har? Du kan finne deg andre venner og ha andre vennskap med dem. Ikke alle mennesker er like, og få har de samme ønskene som deg. Anonymkode: 0e798...6c8 7
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2019 #5 Skrevet 4. mars 2019 Vær direkte med henne. Hun er bare egoistisk og tror nok at du ikke legger merke til at hun bruker deg som klagemur, og andre for å ha det gøy osv. Bare press henne. "Hvorfor i helvete ringer du meg kun når du har det dårlig, der jeg liksom skal sitte å høre på dritten din når det passer deg, mens du ditcher meg for andre personer når du har det bra?? Akkurat hvorfor bør jeg beholde deg som venninnne når du behandler meg som et levende søppelspann?" Anonymkode: 88cb5...172 1
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2019 #6 Skrevet 4. mars 2019 Det er et faktum at mange vil omgi seg med suksessrike mennesker. Er du trygdet, blir du sett på som B-lag, om ikke vennskapet stikker veldig dypt. Det gjør det åpenbart ikke her. Da er det bare å avfinne seg med det, uten å bli sår eller bitter. Men du trenger naturligvis heller ikke å stille opp når hun trenger deg. Anonymkode: 9eae4...db6
Gjest O.G. Skrevet 4. mars 2019 #7 Skrevet 4. mars 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vær direkte med henne. Hun er bare egoistisk og tror nok at du ikke legger merke til at hun bruker deg som klagemur, og andre for å ha det gøy osv. Bare press henne. "Hvorfor i helvete ringer du meg kun når du har det dårlig, der jeg liksom skal sitte å høre på dritten din når det passer deg, mens du ditcher meg for andre personer når du har det bra?? Akkurat hvorfor bør jeg beholde deg som venninnne når du behandler meg som et levende søppelspann?" Anonymkode: 88cb5...172 Denne var fin.
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2019 #8 Skrevet 4. mars 2019 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vær direkte med henne. Hun er bare egoistisk og tror nok at du ikke legger merke til at hun bruker deg som klagemur, og andre for å ha det gøy osv. Bare press henne. "Hvorfor i helvete ringer du meg kun når du har det dårlig, der jeg liksom skal sitte å høre på dritten din når det passer deg, mens du ditcher meg for andre personer når du har det bra?? Akkurat hvorfor bør jeg beholde deg som venninnne når du behandler meg som et levende søppelspann?" Anonymkode: 88cb5...172 Hva med å heller ta det som en komplement at hun alltid ringer til TS når hun har det vanskelig? Det viser jo at hun føler at TS er en god venninne, en å stole på og en som gir gode råd. Hvorfor ta alt i verste mening? Hvorfor ikke heller spørre på en pen måte? Det kan finnes gode grunner til hvorfor hun ikke lar høre fra seg i perioder. Kanskje har hun mye å gjøre på jobben, eller kanskje vet hun ikke helt hvordan hun skal opptre overfor TS som ikke kan jobbe og er redd for å mase på henne når hun vet at TS er veldig syk? Eller, hvis TS er like hissig og irritabel som du fremstår her, synes kanskje venninnen at TS blir for slitsom, og derfor trenger pause fra henne? Eller kanskje hun selv sliter med noe sykdom men som hun ikke er klar for å snakke om? Det kan være mange gode grunner som ikke vi vet om fordi vi hverken kjenner TS eller venninnen. Husk at mange vonde situasjoner kan løses dersom man snakker sammen om problemet på en god måte. Men da kan man ikke oppføre seg slik som du foreslår her, det løser ingenting, heller bidrar til å lage problemer. Anonymkode: 0e798...6c8 2
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2019 #9 Skrevet 4. mars 2019 54 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kan du ikke heller bare akseptere at hun er som hun er, og at slik er deres vennskap, og være glad for den kontakten dere har? Du kan finne deg andre venner og ha andre vennskap med dem. Ikke alle mennesker er like, og få har de samme ønskene som deg. Anonymkode: 0e798...6c8 Haha, tror ikke dette handler om å ikke akseptere henne slik hun er. Har akseptert sånt mye i fra henne over flere år! Komt på besøk, gitt gave når jeg har reist utenlands, stilt opp når hun hadde det vanskelig osv. Så her vet du ikke hva du snakker om. Men ha gjerne den meningen din du, da kan vi være enig om å være uenig 👍 Anonymkode: 08782...bde 1
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2019 #10 Skrevet 4. mars 2019 Har prøvd å fortelle henne på en hyggelig måte før, at jeg hadde en satt pris på å gjøre noe hyggelig sammen, men da truer hun med vennskapet? Å reise med andre kan hun. Dra ut med andre kan hun. Så her føler jeg at det er jeg som er en god venn, og hun kun utnytter meg til sin fordel når hun trenger noe. Ikke en hyggelig følelse, og egentlig veldig rart, i og med at vi har alltid hatt en god kjemi. Det startet mer og mer når jeg ble ufør da og uten jobb. Anonymkode: 08782...bde
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2019 #11 Skrevet 4. mars 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Det er et faktum at mange vil omgi seg med suksessrike mennesker. Er du trygdet, blir du sett på som B-lag, om ikke vennskapet stikker veldig dypt. Det gjør det åpenbart ikke her. Da er det bare å avfinne seg med det, uten å bli sår eller bitter. Men du trenger naturligvis heller ikke å stille opp når hun trenger deg. Anonymkode: 9eae4...db6 Bra skrevet. Og mye sannhet i den her tror jeg. Men det skal ikke stå i veien for et vennskap mener jeg. Ts Anonymkode: 08782...bde
Gjest O.G. Skrevet 5. mars 2019 #12 Skrevet 5. mars 2019 17 timer siden, AnonymBruker skrev: Hva med å heller ta det som en komplement at hun alltid ringer til TS når hun har det vanskelig? Det viser jo at hun føler at TS er en god venninne, en å stole på og en som gir gode råd. Hvorfor ta alt i verste mening? Hvorfor ikke heller spørre på en pen måte? Det kan finnes gode grunner til hvorfor hun ikke lar høre fra seg i perioder. Kanskje har hun mye å gjøre på jobben, eller kanskje vet hun ikke helt hvordan hun skal opptre overfor TS som ikke kan jobbe og er redd for å mase på henne når hun vet at TS er veldig syk? Eller, hvis TS er like hissig og irritabel som du fremstår her, synes kanskje venninnen at TS blir for slitsom, og derfor trenger pause fra henne? Eller kanskje hun selv sliter med noe sykdom men som hun ikke er klar for å snakke om? Det kan være mange gode grunner som ikke vi vet om fordi vi hverken kjenner TS eller venninnen. Husk at mange vonde situasjoner kan løses dersom man snakker sammen om problemet på en god måte. Men da kan man ikke oppføre seg slik som du foreslår her, det løser ingenting, heller bidrar til å lage problemer. Anonymkode: 0e798...6c8 Fordi TS kan ikke gå til henne når hun har problemer, alt går i venninnens favør.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå