Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gi ham lungemos...

Anonymkode: 968cf...e2f

Skrevet
16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Gi ham lungemos...

Anonymkode: 968cf...e2f

Fysj, noe så traust og kjedelig. Norsk bondemat er virkelig ufresht 😣 

Anonymkode: a5f74...f29

Skrevet
16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så lag det skikkelig da.

Jeg kverner og lager min egen kjøttdeig 2g i året

Anonymkode: 8952a...65a

Det er beundringsverdig, helt ærlig. Men det forandrer ikke på at kjøttkaker både ser uapetittelig ut, og serveres med en tykk og kaloririk brun saus. 

Hvorfor ikke bare spise lettere og sunnere mat som for eksempel retter fra Italia? Masse farger, lett, sunt, ser appetittelig ut. Det er jo en fryd for øyet 😊 Og masse gode vegetarretter å velge mellom. Himmelen spør du meg. 

• 9 måneder senere...
AnonymBruker
Skrevet

:spise:

Anonymkode: 6bbab...aab

AnonymBruker
Skrevet

Jeg spiste toro lasagne 21 dager på rad for ikke så lenge siden. Det er rekorden som jeg husker.
Nå har jeg spist pasta carbonara 8 dager på rad. Skal ha det i dag også. Og i morgen og garantert dagen etter der igjen. Helt til jeg får en ny ting jeg gidder å spise og lage. Som oftest så bytter jeg ikke fordi jeg går lei, men fordi det er litt galskap å spise toro lasagne på dag 49, selv om at jeg i praksis faktisk kan gjøre det. 

Når jeg har funnet en ting jeg gidder å lage og spise, så blir det bare det. Noen ganger blir jeg lei og spiser ikke på en dag eller to, så er det tilbake til samme måltid igjen.  
Men så er jeg kronisk deprimert da, og det første som går når jeg blir skikkelig deprimert er viljen og orket til å lage og spise mat. Også sliter jeg med mat fra før av, i den forstand at jeg blir ikke mett, blir ikke sulten og får sjelden noe god følelse av å spise god mat. Det er et gedigent ork og et krav som må oppfylles på samme måte som å støvsuge gulv for å holde det rent. 
Tanken på å måtte finne på og å faktisk stå å lage 7 forskjellige måltider, hver bidige uke, gjør meg kvalm og sliten.  

Anonymkode: ad140...384

• Liker 3
  • 10 måneder senere...
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 4.3.2019 den 14.34):

Kom hjem fra en fjortendagers sydentur med to venninner, og fant fjorten kartonger etter fjordland kjøttkaker. Mannen min har altså ikke spist annet til middag i løpet av denne perioden. Er dette normalt eller bør man bli bekymret? 

Hvordan går det ts? Er dere stadig lykkelig gift? Finner mannen din seg i å bli nektet kjøttkaker?

Anonymkode: f8630...eb9

AnonymBruker
Skrevet

For en fornøyelig tråd🤗

Mannen min jobber offshore og en av fordelene med at han er borte i 2 uker er jo at jeg kan spise hva jeg vil så ofte jeg vil. De siste turene har det blitt 14 dager med kyllingtaco. Eller nei, en og annen dag med kjøttdeigtaco ble det kanskje.😁 Han hadde aldri giddet å spise det samme flere uker på rad.

Anonymkode: 7813d...1a6

• Liker 2
Gjest Smeltemann
Skrevet

Kom hjem fra en fjortendagers sydentur med to venninner, og fant fjorten kartonger etter fjordland kjøttkaker. Mannen min har altså ikke spist annet til middag i løpet av denne perioden. Er dette normalt eller bør man bli bekymret? 

Hva spiste du når du var på Sydentur da?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ELSKER kjøttkaker, men 14 dager på rad da hadde jeg blitt kvalm. Er ikke glad i å lage mat, men variasjon må en ha!

Mat for meg er det samme som å fylle bensin på bilen, totalt uinteresert å stå på kjøkkenet flere timer i uka 😅

Anonymkode: 84f48...5e6

• Liker 1
  • 3 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er bekymret for mannen til ts :sukk: Han kan gjerne komme hit og få kjøttkaker hver dag om han vil!😀

AnonymBruker
Skrevet

Han er en lat uoppdratt drittunge

Anonymkode: c7ed5...6d5

AnonymBruker
Skrevet

Han er da voksen nok til å bestemme selv hva han ønsker å spise? Tydligvis liker han kjøttkaker 🤷‍♀️

Anonymkode: 727b2...494

• Liker 2
  • 1 måned senere...
AnonymBruker
Skrevet

Han har nok kost seg meget :) 

Gjest Mysticgirl
Skrevet

Hadde laget skikkelig hjemmelaget kjøttkaker og saus til han , dagen jeg kom hjem 😂

AnonymBruker
Skrevet

Hørtes dyrt ut 😜 Det som er bra her er jo at han faktisk har spist middag da.

Anonymkode: 522a0...954

Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Digger kquindeguiden, det er så mye god underholdning her😃

Anonymkode: 54333...e7a

• Liker 1
  • 2 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet

:kokk:

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har spist sodd en uke i strekk

Anonymkode: fd386...2f0

• Liker 1
Skrevet

Også her går det på Fjordland middager når kjerringa reiser vekk. Risgrøten,og Rømmegrøten til Fjordland er veldi god.  Også kjøttkakene er velsmakende, og mye annet fra fjordland som koster langt mindre en bruke masse tid på å sause saman eit middagsmåltid sjølv.

• 2 uker senere...
Skrevet

Når samboeren var borte i en uke, bestilte jeg alltid mat.

Det var så godt å bare komme hjem fra jobb uten å tenke på å lage mat.  Ellers så lager vi mat sammen, og alltid noe begge har lyst på. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...