Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det så jævla usunt med det da? Hvorfor kan ikke han spise det han vil? 

Anonymkode: 91e25...cc8

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
On 3/4/2019 at 2:39 PM, AnonymBruker said:

Oki. Takk for svar alle sammen 😊 Synes bare det er litt stusselig med så lite variasjon. Altså kjøttkaker 14 dager på rad er jo galskap synes jeg. Det blir ikke kjøttkaker på han en stund, det er helt sikkert. 

Anonymkode: a5f74...f29

Har nok ikke klikket for ham. Jeg spiste pizza i to uker ellernoe. Var forsåvidt student da, og dagene var ensformige og fokusert på studier. Nå som jeg bor sammen med kjæreste blir det jo ikke sånn. Men for min del kan sånt henge sammen med den sosiale delen med mat. Det er fryktelig lett å forbli ukreativ hvis man bruker mye tid alene.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

original.956x390.jpg

801.jpg

byg5ybwdrl0kpxa3pekw.jpg

2118966703.jpg

Anonymkode: e1c7d...e8e

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Fjordland "kjøttkaker" er ikke kjøttkaker. De smaker ikke godt. Lag de selv istedet, smaker myye bedre.

Anonymkode: a3f31...757

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
På 4.3.2019 den 15.23, AnonymBruker skrev:

Nei altså kjøttkaker er ikke for meg om de så aldri så delikate ut. Men mannen min logrer og sikler som en hund bare han får ferten av kjøttkaker. Har til og med sett han stoppe å trekke inn matlukten i gata flere ganger, hvor han bastant påstår at de og de lager kjøttkaker til middag. Jeg tenker det er greit at man ikke mater manien, og så kan kjøttkaker være en litt sånn ekstra spesiell ting han får på bursdagen sin. Da får han ekte vare med hjemmelaget ertestuing og hele pakka. 

Så han får favorittretten sin en gang i året. Du vet at du tenker motsatt av sunn fornuft. Er man hektet på et eller annet og det blir "forbudt" så har man enda mer lyst på det. I perioder der jeg pga slanking har forbudt meg selv mat har jeg nettopp gått på en krasj. Nå spiser jeg det jeg vil og det er balanse i det. Jeg og mannen inngår ofte kompromiss på middagene, han lager noe av det han har skikkelig lyst på selv om jeg ikke er så glad i det og motsatt. Vi kjører ikke envei i et forhold. 

Anonymkode: 9c1ae...4e8

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
På 4.3.2019 den 16.19, AnonymBruker skrev:

Spør søsteren min 😂

Nei, ærlig talt, det er ikke meg. Og jeg er heller ingen kjøkkennazi altså. Men jeg er bevisst på kosthold, og vil ikke at mannen min skal bli en kjøttkake i ung alder. Så noen rimelige grenser må være greit. 

Det er nok av ernæringseksperter som mener pasta og typisk italiensk mat ikke er særlig sunt da. Pasta inneholder mye kalorier og stivelse. Og det er veldig lett å forspise seg på pasta..

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er nok av ernæringseksperter som mener pasta og typisk italiensk mat ikke er særlig sunt da. Pasta inneholder mye kalorier og stivelse. Og det er veldig lett å forspise seg på pasta..

Det er ingenting usunt med stivelse, men pasta inneholder som regel gluten som kan være problematisk for noen. Man får kalorier fra to steder, karbohydrater og fett. Om man skal unngå karbohydrater så sitter man igjen med fett, noe som bare rene rovdyr er laget for å få alle sine kalorier fra. Om vi prøver på det dør vi av hjerteinfartk.

Anonymkode: 93a2a...17d

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det er ingenting usunt med stivelse

Hvite kornprodukter(bl. a. pasta, hvitt brød og middagsris) er tomme kalorier og er ikke å anbefale. Det er sunnere med matvarer som i tillegg til stivelse inneholder fiber, vitaminer og mineraler samt proteiner og litt fett.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er ingenting usunt med stivelse, men pasta inneholder som regel gluten som kan være problematisk for noen. Man får kalorier fra to steder, karbohydrater og fett. Om man skal unngå karbohydrater så sitter man igjen med fett, noe som bare rene rovdyr er laget for å få alle sine kalorier fra. Om vi prøver på det dør vi av hjerteinfartk.

Anonymkode: 93a2a...17d

Jo det er det absolutt, håper ikke du jobber som lege. Stivelse er like raske karbohydrater som sukker. Derfor man bør du begrense inntaket av dette. Grunnen er at raske karbohydrater fører til svingende blodsukker, søtsug, og økte insulinnivåer hos de som har insulinresistens. Dette kan igjen føre til at vekten går ytterligere oppover.

• Liker 5
  • 2 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet

Nomnomnom :spise: 

kjottkakerogertestuing.jpg?w=425&h=312&c

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

:spise:  TS værsåsnill å si at den stakkars manen din får kjøttkaker oftere nå :) 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
På 9.4.2019 den 21.23, AnonymBruker skrev:

:spise:  TS værsåsnill å si at den stakkars manen din får kjøttkaker oftere nå :) 

Han skal få kjøttkaker på bursdagen sin 😊 

• Liker 3
  • 2 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet
På 16.4.2019 den 15.39, AnonymBruker skrev:

Han skal få kjøttkaker på bursdagen sin 😊 

Takk snille du :hjerte: Er det snart? Kan han få feire bursdag med kjøttkaker hver helg året rundt? :jepp: 

AnonymBruker
Skrevet

Er han feit? 

Anonymkode: b45a1...65f

• 2 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet

Kanskje mannen din lurer deg ts? Kanskje han spiser Fjordland kjøttkaker til lunsj hver dag på jobben? :laugh:

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er en stakkars mann,
som stadig har tennene i vann,
når naboen sine herlige kjøttkaker steker,
jeg stiller meg på trappen hennes og mekrer,
og hun forer meg med sine delikate kjøttkaker,
og jeg har forelsket meg i de herlige smaker :rodmer:

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
On 3/4/2019 at 2:39 PM, AnonymBruker said:

Oki. Takk for svar alle sammen 😊 Synes bare det er litt stusselig med så lite variasjon. Altså kjøttkaker 14 dager på rad er jo galskap synes jeg. Det blir ikke kjøttkaker på han en stund, det er helt sikkert. 

Du får servere høne da.

Anonymkode: 5f2a9...4f4

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Du får servere høne da.

Anonymkode: 5f2a9...4f4

:jepp: hønsefrikasse :spise: 
7feb7bec4bdfcdfdf79ffe9affeeb383.jpg?t%5

AnonymBruker
Skrevet
On 3/4/2019 at 2:34 PM, AnonymBruker said:

Kom hjem fra en fjortendagers sydentur med to venninner, og fant fjorten kartonger etter fjordland kjøttkaker. Mannen min har altså ikke spist annet til middag i løpet av denne perioden. Er dette normalt eller bør man bli bekymret? 

Bekymret? For hva?? Esken inneholder kjøttkaker, poteter og ertestuing og om han liker det ser jeg ikke problemet. Om du i det hele tatt tenker at det er grunn til p bekymre seg bør du heller være bekymret over dine tanker. 

Anonymkode: 74fbc...886

Skrevet (endret)
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Bekymret? For hva??

Trådstarter er sikkert bekymret for at hennes kokekunster ikke faller i smak hos mannen. På tross av langvarig tilvenning til middelhavsmat med både pasta og andre gourmetingredienser, viser det seg likevel at han, når han får velge fritt, heller vil ha kjøttkaker med ertestuing i brun saus. 
Jeg forstår godt hennes bekymring og regner med at hun tar signalet på alvor og lærer seg å lage god mat i stedet.

Endret av Vox_populi
  • Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...