Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Noen som har alternative oppskrifter på kjøttkaker? F. eks av kyllingkjøttdeig. Mannen og jeg hadde en krangel, eller mer en liten diskusjon, angående fjordland. Vi kom vel fram til at han skulle prøve ut alternative oppskrifter, og jeg skulle bli bedre på å prøve ut disse. Et kompromiss altså 😊 Har sett litt rundt de siste dagene, men finner liksom ingenting altså. Skulle gjerne hatt en oppskrift med kyllingkjøttdeig og en tomatsaus eller en paprika saus. 

Anonymkode: a5f74...f29

• Liker 2

Fortsetter under...

1 minutt siden, Sirah skrev:

Jeg ble fullstendig satt ut. Hadde ikke forventet at han lagde seg gourmetmat, men BARE Grandiosa lissom? 🙈

Jeg hadde helt ok rutiner når jeg var ungkar, om ikke noe kreative. Ble latterligjort fordi jeg tørket sokkene mine og undertøy på gulvvarmen på badet. Ellers laget jeg middagen selv og sto for allt husarbeidet en sjelden gang i blant. Alt brøt sammen når jeg ble skjemt bort av kona mi. Greier ikke lenger opperere vaskemaskinen og når jeg forsøker er det bare kjeft å få, må jo skjønne at klærne har fargekoder osv. 

Jeg sniker meg unna på jobb, og sørger for ting jeg kan. Reparere bilen, bytte lyspærer lage mat til andre en meg selv, handle og ta meg av økonomien 😂 må le av hvor preget vi er av hulemannen enda. 

AnonymBruker
24 minutter siden, Sirah skrev:

Jeg ble fullstendig satt ut. Hadde ikke forventet at han lagde seg gourmetmat, men BARE Grandiosa lissom? 🙈

Det kunne vært meg. Jeg er vel lite opptatt av mat - blir jeg mett, er jeg fornøyd, så om det er det samme flere dager på rad, blir knapt registrert, tror jeg.
Andre er umusikalske og er helt likegyldige til musikk, hvorfor kan ikke jeg være likegyldig hva angår mat?

Anonymkode: d8f6e...ecf

• Liker 2
8 timer siden, Luciddreamer skrev:

Jeg hadde helt ok rutiner når jeg var ungkar, om ikke noe kreative. Ble latterligjort fordi jeg tørket sokkene mine og undertøy på gulvvarmen på badet. Ellers laget jeg middagen selv og sto for allt husarbeidet en sjelden gang i blant. Alt brøt sammen når jeg ble skjemt bort av kona mi. Greier ikke lenger opperere vaskemaskinen og når jeg forsøker er det bare kjeft å få, må jo skjønne at klærne har fargekoder osv. 

Jeg sniker meg unna på jobb, og sørger for ting jeg kan. Reparere bilen, bytte lyspærer lage mat til andre en meg selv, handle og ta meg av økonomien 😂 må le av hvor preget vi er av hulemannen enda. 

Men da kan du jo egentlig :) Hadde du måttet så hadde du nok klart å steke en kjøttdeig og satt på vaskemaskinen :)

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det kunne vært meg. Jeg er vel lite opptatt av mat - blir jeg mett, er jeg fornøyd, så om det er det samme flere dager på rad, blir knapt registrert, tror jeg.
Andre er umusikalske og er helt likegyldige til musikk, hvorfor kan ikke jeg være likegyldig hva angår mat?

Anonymkode: d8f6e...ecf

Det er jo forskjell på det samme flere dager på rad og på å leve av utelukkende det samme i en måned. Jeg mener jo på ingen måte at man skal lage seg treretters hver dag, men det er jo ikke sundt å leve bare på frossenpizza en hel måned.

På 4.3.2019 den 14.39, Jerry Lee skrev:

Høres veldig ensformig ut, selvom de er gode. 

Dessuten er det dyrt for lite.  En slik pakke er ikke til å bli mett av for en voksen mann.

Det er jo bra for voksne menn , hvis vi har  ett par kilo ekstra, å spise porsjoner som er for små til å legge på seg av.

• Liker 1
8 minutter siden, I Grosny skrev:

Det er jo bra for voksne menn , hvis vi har  ett par kilo ekstra, å spise porsjoner som er for små til å legge på seg av.

En alminnelig stor mann trenger ca. 3000 kcal/dag. En middag bør da være på minst 1000 kcal, så blir det å få i seg bortimot 2000 på de 2 eller 3 andre måltidene.
De fleste av Fjordlands ferdigretter inneholder mellom 400 og 700 kcal, og det er helt klart egentlig for lite for menn.

• Liker 1

Annonse

31 minutter siden, Sirah skrev:

Men da kan du jo egentlig :) Hadde du måttet så hadde du nok klart å steke en kjøttdeig og satt på vaskemaskinen :)

Det er jo forskjell på det samme flere dager på rad og på å leve av utelukkende det samme i en måned. Jeg mener jo på ingen måte at man skal lage seg treretters hver dag, men det er jo ikke sundt å leve bare på frossenpizza en hel måned.

Alle kan hvis de må, det sier seg selv. 

13 minutter siden, Vox_populi skrev:

En alminnelig stor mann trenger ca. 3000 kcal/dag. En middag bør da være på minst 1000 kcal, så blir det å få i seg bortimot 2000 på de 2 eller 3 andre måltidene.
De fleste av Fjordlands ferdigretter inneholder mellom 400 og 700 kcal, og det er helt klart egentlig for lite for menn.

Det sier du ja. Jeg kunne ha godt av litt kalorikontroll.

14 minutter siden, Luciddreamer skrev:

Alle kan hvis de må, det sier seg selv. 

Nemlig :) 

For all del, folk må leve på nudler om de ønsker for min del. Jeg er virkelig ingen gourmetkokk selv. Hadde stryki glatt på husmorskolen for å si det sånn! Men syntes bare det er litt spesielt.

Akkurat nå, Sirah skrev:

Nemlig :) 

For all del, folk må leve på nudler om de ønsker for min del. Jeg er virkelig ingen gourmetkokk selv. Hadde stryki glatt på husmorskolen for å si det sånn! Men syntes bare det er litt spesielt.

Typisk mann å gå inn i overlevelses modus når familien drar vekk. 

AnonymBruker
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Noen som har alternative oppskrifter på kjøttkaker? F. eks av kyllingkjøttdeig. Mannen og jeg hadde en krangel, eller mer en liten diskusjon, angående fjordland. Vi kom vel fram til at han skulle prøve ut alternative oppskrifter, og jeg skulle bli bedre på å prøve ut disse. Et kompromiss altså 😊 Har sett litt rundt de siste dagene, men finner liksom ingenting altså. Skulle gjerne hatt en oppskrift med kyllingkjøttdeig og en tomatsaus eller en paprika saus. 

Eg tykkjer det er godt med raudbetar i kjøtkakene mine så puttar det oppi når eg ein gang lagar heimelaga kjøtkaker. Blir ekstra saftige då... hmmm når eg tenkjer meg om så er det altfor lenge sidan eg har laga det. Trur eg lyt invitere ho eg datar på det og sjekke kva ho tykkjer om det. Dealbreaker om det ikkje fell i smak :)

Helsing mann som likar kjøtkaker

Anonymkode: 3b26a...c08

• Liker 3
Gjest SeptemberRose
På 4.3.2019 den 14.39, AnonymBruker skrev:

Oki. Takk for svar alle sammen 😊 Synes bare det er litt stusselig med så lite variasjon. Altså kjøttkaker 14 dager på rad er jo galskap synes jeg. Det blir ikke kjøttkaker på han en stund, det er helt sikkert. 

Er du mere som mora hans enn kona?

Endret av SeptemberRose

Annonse

Altså, det er jo ikke rart han har spist kjøttkaker i 14 dager. 

Og: det er jo ikke så usunt? Med variert kost er ikke kjøttkaker usunt, like lite som "italienske kjøttboller". Stakkars mann, jeg hadde fått mare av å bo sammen med en som skulle bestemme på denne måten. 

• Liker 3
3 timer siden, I Grosny skrev:

2 timer siden, I Grosny skrev:

Det sier du ja. Jeg kunne ha godt av litt kalorikontroll.

Avsporing, dette...

Hva men hva med oss som er et par kilo +  i minus?

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

HVOFOR kan du ikke lage med en lett fløtesaus eller brunsaus? Det er jo det som er skikkelig godt til kjøttkaker! MÅ det være italia inspirert igjen med tomatsaus!? Det er IKKE det samme! Jeg skjønner du vil ha det alternativt men det holder med å bytte ut vanlig kjøttdeig med kyllingkjøttdeig viss du absolutt må. Men ikke gjør noe med sausen!

Endret av Zidji
  • Liker 6
Annonse
36 minutter siden, Jerry Lee skrev:

Avsporing, dette...

Hva men hva med oss som er et par kilo +  i minus?

Dessert.  Lettvin dessert med brukbart kalori-innhold er flatbrødsølv. Det beste jeg har prøvd er  Røros Flatbrød med Røros Tjukkmjølk og blåbær. Knus flatbrødene i ei skål, hell på tjukkmjølk og blåbær. Rør rundt, og det er spiseklart fortere enn Fjordland.

AnonymBruker

Økonomisk kanskje litt problematisk. Ernæringsmessig helt uproblematisk. Atferdsmessig litt særegent, men i seg selv ikke nok til å konkludere med at det er bekymringsverdig.

Anonymkode: 9e6c5...8cc

• Liker 4
AnonymBruker
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Bland 1 pk kyllingkjøttdeig med 1/2 dl melk eller matfløte. Form til boller og steik i olje til de er litt brune. Bollene skal være ganske små, max få plass i ei teskje.

Kok noen bokser/esker hakkede tomater på middels varme. Ha i noen ts paprikapulver  og grønne tørkede krydder som basilikum og oregano, eller bruk Rema 1000s pizzakryddder. Ha i salt, og litt pepper hvis du ikke brukte pizzakryddderet (det inneholder pepper). Hvis du vil ha sausen sterkere, ha i litt hvitløksolje. Ha i 1-2 ss god olivenolje til slutt.

Sausen kan putre mens du steiker kjøttbollene. Ha bollene i sausen til slutt.

Passer fint til f.eks fiberpasta eller linsepasta.

Anonymkode: 99d72...a22

• Liker 3
AnonymBruker
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Eg tykkjer det er godt med raudbetar i kjøtkakene mine så puttar det oppi når eg ein gang lagar heimelaga kjøtkaker. Blir ekstra saftige då... hmmm når eg tenkjer meg om så er det altfor lenge sidan eg har laga det. Trur eg lyt invitere ho eg datar på det og sjekke kva ho tykkjer om det. Dealbreaker om det ikkje fell i smak :)

Helsing mann som likar kjøtkaker

Anonymkode: 3b26a...c08

Høres godt ut :)

Rødbetkaker er også godt i seg selv. Jeg kjøper fra Coops vegetardag innimellom.

Ellers liker jeg å bruke god base (mel+smør, og litt dyr buljong oppløst i noen dl vann) og sukkerkulør til brune sauser, og en skvett matfløte. 

Anonymkode: 99d72...a22

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...