Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei

Jeg har i 2016 vært hos den faste tannlegen min for å rotfylle en tann. At var greit og jeg betalte ca 5000kr. Siden da har jeg ikke hatt vondt. Jeg ble fortalt at man ikke får vondt igjen i den tanna det er rotfylt, da nerven ble tatt ut. 

Men igår fikk jeg vondt igjen og den vil ikke bort. Samme smerten som før jeg rotfylte. Altså reagerer tannen på tygging,varmt og kaldt. Så det er noe på gang med nerven. 

Kan jeg kreve tannlegen å gjøre jobben på nytt, for jeg vil jo ikke betale 5000kr til for å få gjort den jibben som skulle vært gjort før,og som jeg betalte 5000kr for tidligere.

Anonymkode: 9b9b3...d38

AnonymBruker
Skrevet

Hadde det vært to-tre måneder siden jobben ble gjort, så kanskje, ja. Men ikke tre år senere. Jeg tror ikke du bare kan komme og "kreve" at tannlegen skal jobbe gratis. Det vil han etter all sannsynlighet bare avslå. Men du kan vel spørre pent om han kan gjøre jobben noe rimeligere denne gangen, siden det er hans eget arbeid som må gjøres om igjen?

Anonymkode: a3a55...f84

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ikke så lenge etter. 

Anonymkode: 190c1...d43

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Altså reagerer tannen på tygging,varmt og kaldt

Varmt og kaldt er er det umulig at ei rotfylt tann kan reagere på. Enten er det ei nabotann eller så er ikke tanna rotfylt likevel. 
Pikk på tennene i området og se hvilken som er sår. At du kan ha fått betennelse på rotspissen av den rotfylte tanna, er fullt mulig. Da kan du godt få prisavslag om den samme tannlegen må gjøre om arbeidet. Men sjansen er mindre for at behandlinga lykkes når det allerede er forsøkt. 
En annen mulighet er at tanna er sprukket. Da er den trolig ferdig og må trekkes.
Gå til tannlegen!

Anonymkode: 554f4...d55

AnonymBruker
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Varmt og kaldt er er det umulig at ei rotfylt tann kan reagere på. Enten er det ei nabotann eller så er ikke tanna rotfylt likevel. 
Pikk på tennene i området og se hvilken som er sår. At du kan ha fått betennelse på rotspissen av den rotfylte tanna, er fullt mulig. Da kan du godt få prisavslag om den samme tannlegen må gjøre om arbeidet. Men sjansen er mindre for at behandlinga lykkes når det allerede er forsøkt. 
En annen mulighet er at tanna er sprukket. Da er den trolig ferdig og må trekkes.
Gå til tannlegen!

Anonymkode: 554f4...d55

Når jeg banker på nabotennene, så er det kun den som er vond,den som var rotfylt. Og når jeg snyter (ikke forkjølet, gjør det 1gang om dagen for å rense), så er det vondt i nesa på den ene siden. Vet ikke hva det er.. har ikke råd til å dra til tannlege nå og bruke enda 5000.

TS

AnonymBruker
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei

Jeg har i 2016 vært hos den faste tannlegen min for å rotfylle en tann. At var greit og jeg betalte ca 5000kr. Siden da har jeg ikke hatt vondt. Jeg ble fortalt at man ikke får vondt igjen i den tanna det er rotfylt, da nerven ble tatt ut. 

Men igår fikk jeg vondt igjen og den vil ikke bort. Samme smerten som før jeg rotfylte. Altså reagerer tannen på tygging,varmt og kaldt. Så det er noe på gang med nerven. 

Kan jeg kreve tannlegen å gjøre jobben på nytt, for jeg vil jo ikke betale 5000kr til for å få gjort den jibben som skulle vært gjort før,og som jeg betalte 5000kr for tidligere.

Det er fyisk umulig å få vondt i en rotfylt tann. Nerven er borte og fylt igjen med "tannlegemateriale". 

Var det du som hadde en annen tråd på kropp og helse i går? Høyst sannsynlig har du bihulebetennelse eller fantomsperter. 

Og nei, du kan ikke kreve at tannlegen jobber gratis i denne situasjonen. Reklamasjon etter to år på en tann, er for drygt. 

Anonymkode: b524e...9fb

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei,jeg har ikke skrevet noen tråd om det. Og neo, det er ikke bihulebetennelse, jeg vet hvordan den er. 

Grunnen til jeg lurer, er jo nettoop fordi at jeg brukte så mye penger for å rorfylle, i den tro at jeg skal aldri få smerter i den tanna igjen. Så noe må ha skjedd under behandlingen. Og nei, det er ikke 100% sjanse for at det går, tannlegen sa at det kan være rester etter nerver som ikke er fjernet. Om jeg opplevde smerter på noen uker, så si ifra. Så ja, det kan være det. Men da er det vel tannlegen som skal "ordne" opp?

AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei,jeg har ikke skrevet noen tråd om det. Og neo, det er ikke bihulebetennelse, jeg vet hvordan den er. 

Grunnen til jeg lurer, er jo nettoop fordi at jeg brukte så mye penger for å rorfylle, i den tro at jeg skal aldri få smerter i den tanna igjen. Så noe må ha skjedd under behandlingen. Og nei, det er ikke 100% sjanse for at det går, tannlegen sa at det kan være rester etter nerver som ikke er fjernet. Om jeg opplevde smerter på noen uker, så si ifra. Så ja, det kan være det. Men da er det vel tannlegen som skal "ordne" opp?

Du får nesten snakke med tannlegen. Vi her ikke kan ikke si hva som er galt bortsett fra at dette er unormalt på alle måter både fysisk og økonomisk. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Bihulebetennelse kan opptre på mange forskjellige måter. Har hatt det sikkert 30 ganger pga overfølsomhet for støv. En gang hadde jeg vondt i én  tann i ukesvis, gikk til tannlegen som sa det ikke var noe galt med tanna, men som spurte om jeg slet med bihulene. Det kunne jeg jo bekrefte, og han sa det nok var det. Synes det var rart, men måte jo stole på at tanna var ok. Gikk over en stund etterpå, så han hadde tydelig rett. Ikke hatt bihulebetennelse på den måten før eller etterpå. 

Anonymkode: a78ec...598

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er fyisk umulig å få vondt i en rotfylt tann. Nerven er borte og fylt igjen med "tannlegemateriale". 

Var det du som hadde en annen tråd på kropp og helse i går? Høyst sannsynlig har du bihulebetennelse eller fantomsperter. 

Og nei, du kan ikke kreve at tannlegen jobber gratis i denne situasjonen. Reklamasjon etter to år på en tann, er for drygt. 

Å joda, det er fult mulig å få vondt i en rotfylt tann. Hovednerven er fjernet, det har du helt rett i, men nervene i tennene våre er ofte som et tre med mange små grener.

Uansett jeg har hatt mye vondt i rotfylte tenner, og de kan være ømme og vonde flere år etterpå, Jeg har måttet trekke rotfylte tenner. Og tannlegen sier det ikke er uvanlig.

Anonymkode: f3fe1...2e2

AnonymBruker
Skrevet
28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Å joda, det er fult mulig å få vondt i en rotfylt tann. Hovednerven er fjernet, det har du helt rett i, men nervene i tennene våre er ofte som et tre med mange små grener.

Uansett jeg har hatt mye vondt i rotfylte tenner, og de kan være ømme og vonde flere år etterpå, Jeg har måttet trekke rotfylte tenner. Og tannlegen sier det ikke er uvanlig.

Samme her. 

Anonymkode: 609de...9bc

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Nei...neiii

Jeg kan da ikke trekke fortanna oppe! Kommer ikke til å smile igjen hele livet mitt!

Men tilbale til spm, fikk du gjort etterarbeidet gratis eller er det ikke tannlegens "feil"?

TS

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har måttet gjøre opp to rotfylte tenner, fordi jeg har fått betennelse i en liten ekstra rotkanal som ikke synes på vanlig røngten. Det er jo ikke tannlegens feil at tennene mine er dust konstruert, så det måtte jeg dekke selv. Og de trekker jo ikke fortenner sånn uten videre, mest sannsynlig må jobben gjøres på nytt, og du får krone på. Koster en del, men du får smile igjen. 

Anonymkode: b276e...c80

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...