AnonymBruker Skrevet 4. mars 2019 #1 Skrevet 4. mars 2019 Kjæresten har en datter på 9 år, de gikk fra hverandre for 2 år siden. Vi er samboere og han har datteren 100%. Hans x vil gjerne at de gjør mest mulig som en kjernefamilie, felles familiebursdag, felles barnebursdag der begge stiller. Alt for å gjøre det best mulig for datteren. Og det er bra, men hun skjønner ikke at vi som en ny familie (jeg har også en jente, 5 år) vil ha egne tradisjoner. Barna har bursdag med 4 dager imellom, så selvfølgelig vil vi feire de sammen med familiene våre. Hans x ble da sur for mente at hennes datter skal ha en feiring med mor, far og familier på begge sider. Hun klarer ikke å se vår side av saken. Ja man skal gjøre så barna får en bra feiring men kan ikke gjøre det som er best for barna hele tiden. Ett sted må man stoppe. Men at de skal ha det bra er jo viktig. Forskjell på å gjlre det som er bedt for eller gjøre så de har det bra. De skal også feire barnebursdagen sammen, men der burde de vel tatt hvert sitt år også fått hjelp fra nye kjærester eller andre familiemedlemmer/venner? At de to skal feire sammen sånn er jo litt rart? Anonymkode: cf59a...dc4
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2019 #2 Skrevet 4. mars 2019 Jeg ser ikke problemet. Han og eksen feirer sin datter sammen og du og din eks feirer din datter sammen. Vil dere ha en felles feiring av begge barna kan dere jo ta det i tillegg. Anonymkode: 38ef2...c68 31
Gjest padawan Skrevet 4. mars 2019 #3 Skrevet 4. mars 2019 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg ser ikke problemet. Han og eksen feirer sin datter sammen og du og din eks feirer din datter sammen. Vil dere ha en felles feiring av begge barna kan dere jo ta det i tillegg. Anonymkode: 38ef2...c68 This.
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2019 #4 Skrevet 4. mars 2019 Ikke slå sammen bursdagen deres. Det gagner kun dere. Barna fortjener å ha en dag hver som er bare deres. Min ble slått sammen nesten hele barndommen, jeg hatet det. Anonymkode: 9691a...ed3 33
mortilen Skrevet 4. mars 2019 #5 Skrevet 4. mars 2019 Enig med eksen. Det er unødig at ett barn skal feire to bursdager. Barnet har en bursdag en gang i året, at det skal feires to ganger i året er kun for foreldrene, og ikke barnet. Hadde heller ikke slått sammen familiebursdag til ungene. Greit med fellesbursdag i barnehage- og barneskolealder, de skal få hver sin dag med familiene. 4
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2019 #6 Skrevet 4. mars 2019 Du må legge bort sjalusien her, viktig for barndt at foreldrene kan omgås ibkandt. Hilsen en mor og stemor. Du må tenkw like mye pp begge barna. Anonymkode: d4ce9...f49 7
Jolene Skrevet 4. mars 2019 #7 Skrevet 4. mars 2019 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ikke slå sammen bursdagen deres. Det gagner kun dere. Barna fortjener å ha en dag hver som er bare deres. Min ble slått sammen nesten hele barndommen, jeg hatet det. Anonymkode: 9691a...ed3 Enig. 1
SoWhat? Skrevet 4. mars 2019 #8 Skrevet 4. mars 2019 Ser ikke problemet. Dere kan jo feire som normalt med din datter, mens det andre barnet har jo mor og familie på den siden. Skjønner jo godt at moren vil feire med datter og sin familie. Det blir jo litt vanskelig med mine, dine og våre barn, men en trenger ikke å lage problemer. 2
Gjest O.G. Skrevet 4. mars 2019 #9 Skrevet 4. mars 2019 Bli ilag med noen med unger fra før, folkens....
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2019 #10 Skrevet 4. mars 2019 Ts her jeg føler jo at jeg gjør det som er best for de, nemlig å feire sammen med de i familien og besteforeldre på begge sider. Hvis vi feirer hans datter med han sin x må vi jo bruke to dager på feiring. Hvis vi har de sammen blir det jo allikevel gøy. Barna sier at de vil feire sammen, så føler ikke det er feil. Min datter har alltid før feiret med sin fetter da han er 1 uke eldre. Kanskje jeg tenker feil. Men at vi alle må til han sin x og at det skal være bedre for oss tror jeg ikke på. Blir rar stemning med alle der tenker jeg, ihvertfall hvis ikke vi vil. Enig i at tanken er god, men da må alle ville det samme. Min kjæreste vil ikke at de skal feire sammen, men hans x som mener at det er det riktige. Vi vil ha noe eget for vår familie Anonymkode: cf59a...dc4
Sylveon Skrevet 4. mars 2019 #11 Skrevet 4. mars 2019 Enig med eksen og de andre i tråden. Barna fortjener å ha en feiring med familien sin, og moren hennes er en del av familien. Enten du liker det eller ikke. 10
Sylveon Skrevet 4. mars 2019 #12 Skrevet 4. mars 2019 (endret) 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ts her jeg føler jo at jeg gjør det som er best for de, nemlig å feire sammen med de i familien og besteforeldre på begge sider. Hvis vi feirer hans datter med han sin x må vi jo bruke to dager på feiring. Hvis vi har de sammen blir det jo allikevel gøy. Barna sier at de vil feire sammen, så føler ikke det er feil. Min datter har alltid før feiret med sin fetter da han er 1 uke eldre. Kanskje jeg tenker feil. Men at vi alle må til han sin x og at det skal være bedre for oss tror jeg ikke på. Blir rar stemning med alle der tenker jeg, ihvertfall hvis ikke vi vil. Enig i at tanken er god, men da må alle ville det samme. Min kjæreste vil ikke at de skal feire sammen, men hans x som mener at det er det riktige. Vi vil ha noe eget for vår familie Anonymkode: cf59a...dc4 Men deres familie inkluderer hans datter som igjen inkluderer en mor, besteforeldre og kanskje mer. Deres familie er mer enn bare dere og jo før dere innser det, jo bedre. Endret 4. mars 2019 av Sylveon 7
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2019 #13 Skrevet 4. mars 2019 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du må legge bort sjalusien her, viktig for barndt at foreldrene kan omgås ibkandt. Hilsen en mor og stemor. Du må tenkw like mye pp begge barna. Anonymkode: d4ce9...f49 TS her ingen vond tone mellom oss, men jeg tenker at det er naturlig at vi som familie nå vil ha egne tradisjoner og det å feire de sammen. Min familie vil jo også feire han sin datter, men de kan jo ikke være med til han sin x. Er ikke lett å alltid vite hva som er riktig og alle gjør det forskjellig. Derfor greit å høre litt her inne😀 Anonymkode: cf59a...dc4
Gjest Mass Skrevet 4. mars 2019 #14 Skrevet 4. mars 2019 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ts her jeg føler jo at jeg gjør det som er best for de, nemlig å feire sammen med de i familien og besteforeldre på begge sider. Hvis vi feirer hans datter med han sin x må vi jo bruke to dager på feiring. Hvis vi har de sammen blir det jo allikevel gøy. Barna sier at de vil feire sammen, så føler ikke det er feil. Min datter har alltid før feiret med sin fetter da han er 1 uke eldre. Kanskje jeg tenker feil. Men at vi alle må til han sin x og at det skal være bedre for oss tror jeg ikke på. Blir rar stemning med alle der tenker jeg, ihvertfall hvis ikke vi vil. Enig i at tanken er god, men da må alle ville det samme. Min kjæreste vil ikke at de skal feire sammen, men hans x som mener at det er det riktige. Vi vil ha noe eget for vår familie Anonymkode: cf59a...dc4 Problemet er at du tenker altfor selvsentrert og det som er best for deg og din familie. Som ikke er dette barnet sin biologiske familie.
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2019 #15 Skrevet 4. mars 2019 Synes exen har rett. Tror dessuten neppe at en 9-åring ønsker felles bursdagsfeiring med sin 5 år gamle stesøster, har dere spurt henne? Anonymkode: 99006...de9 6
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2019 #16 Skrevet 4. mars 2019 Ta her jeg og min x har aldri hatt familiebursdager sammen, og datteren vår er kjempe fornøyd med to feiringer. Aldri vært noe tema for oss å gjøre det sånn, pg vi er gode venner. Men visse ting endres jo når man flytter fra hverandre. Derfor jeg ikke har tenkt at felles feiring er noe dumt. Anonymkode: cf59a...dc4
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2019 #17 Skrevet 4. mars 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Synes exen har rett. Tror dessuten neppe at en 9-åring ønsker felles bursdagsfeiring med sin 5 år gamle stesøster, har dere spurt henne? Anonymkode: 99006...de9 TS her typo, hun er 8 år så bare ett år imellom. Derfor de leker så bra og er kjempe gode venner😊 Anonymkode: cf59a...dc4
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2019 #18 Skrevet 4. mars 2019 Hvor gammel var datteren din når du og faren gikk fra hverandre? Er det noen som har spurt stedatteren din hva hun vil? Hvorfor kan ikke din familie feire stedatteren også når de er i bursdag til din datter, uten at man kaller det en felles bursdag? Kanskje mor synes det er fint at hennes familie og din manns familie møtes helt naturlig en gang i året, har hun nevnt det? Er det noen av de andre involverte som ikke ønsker den ordningen mer? Anonymkode: 99006...de9
FluffyJuggernaut Skrevet 4. mars 2019 #19 Skrevet 4. mars 2019 Jeg syns det høres litt kjipt ut å måtte dele burdag med noen andre, selv om det er ett stesøsken. Men så lenge de begge ønsker å dele dagen, så er jo det fint. Men det er ikke sikkert at de alltid kommer til å føle det slik, og det bør dere ta hensyn til. Og skjønner at mor og hennes familie ikke ønsker å feire sin datter sammen med din, de har tross alt ikke samme forhold til ditt barn som det samboeren din og hans familie. Mine foreldre feiret så og si aldri bursdagene til meg og min søster sammen etter det ble slutt. De gikk ikke spesielt overens, så det var mer avslappende å ha to familiefeiringer enn at det skulle være trykket stemning. Så vi har nesten bestandig hatt to forskjellige familie selskap. Så kanskje det er løsningen for dere også? 1
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2019 #20 Skrevet 4. mars 2019 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ta her jeg og min x har aldri hatt familiebursdager sammen, og datteren vår er kjempe fornøyd med to feiringer. Aldri vært noe tema for oss å gjøre det sånn, pg vi er gode venner. Men visse ting endres jo når man flytter fra hverandre. Derfor jeg ikke har tenkt at felles feiring er noe dumt. Anonymkode: cf59a...dc4 Men det er din datter. Hans datter har en annen oppvekst og en annen familie i tillegg til hans. Det eneste dette gagner er deg, ikke barna. Anonymkode: 9691a...ed3 8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå