Gå til innhold

Barn som forandrer seg

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Mitt barn har hatt ei god venninne siden barneskolen, nå er de 14 og går på ungdomskolen, men i det siste har min datter og hennes venninne glidd i fra hverandre, grunnen er at venninnen plutselig skal vise seg, være en av de så kalte kule på skolen, gå i trange klær og vise kroppen frem. Er dette normal oppførsel? Jeg mener det er bare trist at en 14 åring skal vise seg på den måten. Og de som var så gode venner på barneskolen. Noen som har erfaring med dette? Eller hva tenker dere?

Anonymkode: 01f68...aef

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg skled i fra mange av mine "barneskolevenninner" i den alderen, av samme grunn. De ble populære og hadde sex og viste frem kroppen sin, mens jeg var ikke helt der. Tenker det er en naturlig ting. Noen av disse jentene som tidligere var bestevenninnene mine ble til folk jeg bare sa hei til i gangene, mens noen av de hang jeg sporadisk med. To av jentene som jeg skled fra på ungdomskolen, ble jeg gode venner med igjen i løpet av videregående og er fremdeles gode venner med dem (Jeg er 25 år). Tror jenter vokser litt forskjellig, men kan godt hende de blir venner igjen når begge to er eldre og mer modne. 

Anonymkode: 38c61...2d6

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

De er nok like normale. Minte meg på da jeg skulle møte veninnen min etter sommerferien. Jeg kom i de vanlige jeansene og toppen og usminket med hestehale, og sekk. Og der sto hun med nye og ganske dyrt antrekk, med sminke og stor veske. Hun hadde vokst opp i løpet av sommeren, men det tok litt tid før jeg kom etter. Vi fant noen nye venner, men ble nærere etter et par år igjen. Slikt er helt vanlig i den alderen. 

Anonymkode: e8b27...f29

• Liker 1
Skrevet

Det er veldig vanlig at noen endrer seg i denne alderen. Noen blir som du skriver opptatt av å være med de populære, mens andre ikke ønsker det.

Tenårene er en alder der mye skjer i kroppen, og barndomsvenner kan gli litt fra hverandre på grunn av at de utvikler seg i forskjellige retninger.

Gjest BearMama
Skrevet (endret)

Helt vanlig. Har du allerede glemt hvordan tenårene og puberteten var? 

Vi var jo «voksne» og visste alt *mens vi druknet i drama, hormoner og alt annet som tenårene åpner opp som fucking Pandoras Eske 🙈😅

Endret av BearMama
Gjest Bilbao7
Skrevet

Den gangen jeg gikk på ungdomsskolen, var det kun noen ganske få som ville vise seg fram og som forsøkte å være kuule. Tenker det er greit å ikke være en type som henger seg på uten videre og prøver å tekkes andre. 

Det er ikke alle man tar med seg videre i livet. Datteren din finner mest sannsynlig venner som hun har mere til felles med. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...