Gå til innhold

Seng til 9 åring, fra ramme til kontinental?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vurderer innkjøp ny seng til 9 åringen. Tenker at denne som hen sover i nå begynner å bli for myk? -  Rammemadrass  Star fra skeidar 120x200. Vil ev en fast og bra overmadrass gjøre at denne sengen blir bedre å ligge i. Når oppgraderte dere til kontinental til barna ev? 

Hva har deres barn? 

Anonymkode: 90363...ade

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ingen?

Dere som har rammemadrass til barna, hvilken kvalitet er det på madrassen? Snakker vi en rimelig fra skeidar (2400) eller oppover? Når bør de mykeste rammemadrassene byttes ut tro.. 

Anonymkode: 90363...ade

Skrevet

Mine har rammemadrasser fra IKEA, med beste overmadrass IKEA har. Kontinental er ikke aktuelt, da begge har nødvendig oppbevaring under sengen. Ene en stor sengeskuff og andre kommodeskuffer under sengen. Sengene er gode nok til at voksne kan sove i dem. 

Jeg og min mann har forøvrig ikke kontinental heller. Det må ikke være det for å være en god seng! 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

En 9-åring har ikke samme kvalitetsbehov i forhold til voksne. Den rimelige rammemadrassen holder nok i mange år til. Barn er såpass lette at de ikke får fullt utbytte av det en kontinentalseng tilbyr i form av soner/støtte da de rett og slett ikke kommer langt nok nedi fjærsystemene som skal gi dette. Begynn å tenk på ny seng av bedre kvalitet i tenårene er mitt tips👍

Anonymkode: 5f850...474

AnonymBruker
Skrevet

Jeg veier 50 kg og min mann 60. Da vi skulle se etter ny seng fant vi ut at det ikke var noen vits i å gå lenger opp i pris enn 7000 fordi vi ikke var tunge nok til å kjenne kvalitetsforskjellen annet enn når vi satt og gynget. Når vi lå kom vi ikke så langt ned i madrassen at vi klarte å kjenne det som var forskjell på dyre og halvbillige madrasser. De billigste var for harde for oss og hofta kom ikke ned i madrassen når jeg lå på sida, så da ble ryggraden skjev. 

Jeg kan derfor ikke se for meg at en madrass er for myk for en 9-åring dersom den ikke er like myk som 10 dyner som ligger oppå hverandre. Hos oss har 9-åringen en tynn skumgummimadrass fra IKEA som jeg klarer å ligge på, men som er litt hard om jeg ligger på siden fordi jeg da kjenner sengebunnen. Han har ingen problemer. 

Anonymkode: 7f1ac...45f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...