Gå til innhold

Er jeg paykopat/narrsisist?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Begynte plutselig å tenke over at jeg nesten ikke eier samvittighet, tror jeg? 

Når jeg var liten og stjal smågodt fra butikkhyllene fikk jeg aldri dårlig samvittighet. Mine venner derimot kunne si fra til foreldrene med en gang pga dårlig samvittighet. 

Om jeg jukser på en prøve har jeg aldri dårlig samvittighet, men kan være skuffet over meg selv i ettertid fordi jeg ikke «ytet alt». 

Når jeg var 15 og hadde et forhold, kysset jeg noen andre uten snev av dårlig samvitighet. Men hadde jeg gjort det i dag tror jeg det hadde vært annerledes. 

Er dette tegn på psykopati eller narssisme? Jeg har vokst opp med en mor og far uten noen verdier, normer eller moraler, kan det heller ha sammenheng med det? 

Anonymkode: be0ad...b5a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Vet ikke. Heldigvis så er du ikke perfeksjonist da!

Anonymkode: f477e...761

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nei, det skal mye mer til. Det går mer på at man ikke bryr seg om at man behandler mennesker som dritt, bruker og utnytter. 

Anonymkode: 3c5ce...224

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjærlighetsbarn98

Jeg tviler sterkt. Er man psykopat så lurer man ikke på om man kan være det. Da er det alle andre det er noe galt med. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Hadde du vært narsissist ville du ikke hatt selvinnsikten til å innse det. Narsissister bruker andre mennesker på det groveste, gas-lighter folk, behandler folk skikkelig dårlig, driver alltid med psykisk mishandling og ofte med fysisk også. 

Det virker som om du har hatt en tøff oppvekst der du ikke har lært det man skal lære, og jeg vil anbefale deg å gå i terapi. Jeg antar du ikke har det så bra med deg selv siden du oppsøker KG for svar, så jeg tror nok du kan få noe ut av terapi (noe narsissister vanligvis ikke gjør, fordi de ikke har evnen til ordentlig introspeksjon og skylder alltid sine problemer på andre). 

Anonymkode: 9ce9d...842

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kjære ts, jeg tror heller ikke du har en narsissistisk personlighetsforstyrrelse eller det som verre er. En psykopat og narsissist har liten evne til selvkritikk. De mener virkelig at alt som er galt er andres feil, og har overhodet ingen skrupler eller selvinnsikt. Å dvele ved småting de har gjort, som f.eks å stjele smågodt, gjør de neppe. 

Du spør om dine følelser og mangler på følelser kan ha med oppveksten din å gjøre. Ja, det kan det og det kan ha skjedd med deg. Hvis det har vært uforutsigbart og utrygt hjemme hos deg under oppveksten er det ikke rart du har stengt av. Det kan være en strategi for å holde ut, rett og slett.

Anonymkode: ef00e...566

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...