AnonymBruker Skrevet 4. mars 2019 #1 Skrevet 4. mars 2019 Jeg slet en del med sopp i ungdomstiden og får det også nå en sjelden gang. De gangene jeg får det sverger jeg til olivenbladekstrakt, som omtales som naturens antibiotikum og som kan virke mot både sopp og bakterier bl.a. Dersom jeg ikke har dette i hus har jeg god erfaring med å skylle med eddikskyllevann (skaper et surere miljø) og yoghurt naturell i skjeden (inneholder melkesyrebakterier). Synes det funker gull :) Flere som tyr til alternativer løsninger som dette? Hvis ikke, så er dette verdt et forsøk :) Anonymkode: 14395...90c 1
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2019 #2 Skrevet 4. mars 2019 Olivenbladekstrakt, er det noe du påfører der eller spiser/drikker du det? Og hvor sterk blanding med eddik? Spruter du det inn eller er det bare utenpå? Anonymkode: 9205c...e27
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2019 #3 Skrevet 4. mars 2019 Jeg fikk bort min kroniske soppinfeksjon med eddik og saltvann. Jeg hadde da slitt med soppinfeksjon i 8 mnd og brukt orale soppmidder og vaginale, ingenting hjalp. Så fort jeg sluttet så kom det tilbake. Jeg blandet ut 0.5 liter lunkent vann med en ts salt og 4 ss eddik. Brukte en 10 ml sprøyte å sprutet inn to ganger om dagen. Anonymkode: 44b10...362 3
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2019 #4 Skrevet 4. mars 2019 Jeg bruker også bare naturell yoghurt. Kjøper en 10ml sprøyte på apoteket og sprøyter inn. Soppen forsvinner etter EN dag! 😄 Veldig billig er det også! Anonymkode: 5b3fd...c00 2
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2019 #5 Skrevet 4. mars 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Olivenbladekstrakt, er det noe du påfører der eller spiser/drikker du det? Og hvor sterk blanding med eddik? Spruter du det inn eller er det bare utenpå? Anonymkode: 9205c...e27 Olivenbladekstrakt er kapsler som svelges. Eddikkskyllevann spruter jeg inni med engangssprøyte og gnir godt utenpå også. Jeg pleier å ta 1 ss eddik i 2 dl vann, leste det på: http://www.rolv.no/urtemedisin/sykdommer/candida.htm Anonymkode: 14395...90c 1
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2019 #6 Skrevet 4. mars 2019 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Olivenbladekstrakt er kapsler som svelges. Eddikkskyllevann spruter jeg inni med engangssprøyte og gnir godt utenpå også. Jeg pleier å ta 1 ss eddik i 2 dl vann, leste det på: http://www.rolv.no/urtemedisin/sykdommer/candida.htm Anonymkode: 14395...90c Takk! Anonymkode: 9205c...e27 1
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2019 #7 Skrevet 4. mars 2019 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg fikk bort min kroniske soppinfeksjon med eddik og saltvann. Jeg hadde da slitt med soppinfeksjon i 8 mnd og brukt orale soppmidder og vaginale, ingenting hjalp. Så fort jeg sluttet så kom det tilbake. Jeg blandet ut 0.5 liter lunkent vann med en ts salt og 4 ss eddik. Brukte en 10 ml sprøyte å sprutet inn to ganger om dagen. Anonymkode: 44b10...362 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg bruker også bare naturell yoghurt. Kjøper en 10ml sprøyte på apoteket og sprøyter inn. Soppen forsvinner etter EN dag! 😄 Veldig billig er det også! Anonymkode: 5b3fd...c00 Så bra! Synes det er så gøy når ting utenfor apoteket fungerer, selv om jeg på ingen måte er motstander av apotekvarer og medisiner. Har lest at enkelte leger og gynekologer også anbefaler dette. Jeg vet veldig mange sliter med sopp, er derfor jeg ville skrive litt om mine beste råd (i tillegg til at jeg sover uten truse og passer på å ikke gå med plagg som gjør meg klam over tid) Anonymkode: 14395...90c 2
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2019 #8 Skrevet 4. mars 2019 32 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg slet en del med sopp i ungdomstiden og får det også nå en sjelden gang. De gangene jeg får det sverger jeg til olivenbladekstrakt, som omtales som naturens antibiotikum og som kan virke mot både sopp og bakterier bl.a. Dersom jeg ikke har dette i hus har jeg god erfaring med å skylle med eddikskyllevann (skaper et surere miljø) og yoghurt naturell i skjeden (inneholder melkesyrebakterier). Synes det funker gull Flere som tyr til alternativer løsninger som dette? Hvis ikke, så er dette verdt et forsøk Anonymkode: 14395...90c Sliter selv akkurat nå og har brukt vann med natron i.. sprøytes inn og tar vann på en klut og klapper utpå. Klør og svir som et helvete, håper d blir bedre Anonymkode: 074b1...d2c
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2019 #9 Skrevet 4. mars 2019 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Sliter selv akkurat nå og har brukt vann med natron i.. sprøytes inn og tar vann på en klut og klapper utpå. Klør og svir som et helvete, håper d blir bedre Anonymkode: 074b1...d2c Hvis det svir kan det være du har blandet for sterkt? Evt er det sårt der nede fra før pga soppen (som skaper kløe og svie) og at det ville klødd og svidd uansett hvor sterkt eller svakt du blandet. Anonymkode: 14395...90c
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2019 #10 Skrevet 4. mars 2019 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvis det svir kan det være du har blandet for sterkt? Evt er det sårt der nede fra før pga soppen (som skaper kløe og svie) og at det ville klødd og svidd uansett hvor sterkt eller svakt du blandet. Anonymkode: 14395...90c Ja, jeg mente at soppen klør. Når det er sagt har jeg lest at et redusert inntak av gjør og sukker kan forhindre nye utbrudd. Anonymkode: 074b1...d2c 1
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2019 #11 Skrevet 4. mars 2019 Ikke behandling da, mer forebygging men: jeg holder meg unna gjær og sukker. Sukkerfri brus osv. Får sopp umiddelbart omtrent hvis jeg spiser mye brød, eller drikker cider eller hvitvin. Når jeg først får sopp funker ingen alternative løsninger, da må jeg gå 2 mnd på diflukan Har også god effekt av å bruke yoghurt naturell mens jeg går på antibiotika feks men det er jo også forebygging Anonymkode: a2209...935
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2019 #12 Skrevet 4. mars 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ikke behandling da, mer forebygging men: jeg holder meg unna gjær og sukker. Sukkerfri brus osv. Får sopp umiddelbart omtrent hvis jeg spiser mye brød, eller drikker cider eller hvitvin. Når jeg først får sopp funker ingen alternative løsninger, da må jeg gå 2 mnd på diflukan Har også god effekt av å bruke yoghurt naturell mens jeg går på antibiotika feks men det er jo også forebygging Anonymkode: a2209...935 Meg over, hva drikker du om du drikker alkohol da? Bør kanskje holde seg helt unna alkohol kavskje🤔 Liker ikke sprit. Spiser du lavkarbo som forebygging? Anonymkode: 074b1...d2c
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2019 #13 Skrevet 4. mars 2019 Er dette 100% trygt? Anonymkode: 90ea6...542
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2019 #14 Skrevet 4. mars 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Er dette 100% trygt? Anonymkode: 90ea6...542 Jeg har ihvertfall ikke hatt noe problem med salt og eddikvann. Kun positive erfaringer. Og mye mer effektivt enn medisinene man får, både de orale og vaginale. Anonymkode: 44b10...362
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2019 #15 Skrevet 4. mars 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er dette 100% trygt? Anonymkode: 90ea6...542 Du kan spise naturell yoghurt og det gis til barn. Selvfølgelig kan det sprøytes inn i musa. Anonymkode: 5b3fd...c00 2
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2019 #17 Skrevet 4. mars 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Wow. Anonymkode: c15ce...d9c ? Anonymkode: 44b10...362
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2019 #18 Skrevet 4. mars 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Er dette 100% trygt? Anonymkode: 90ea6...542 Ja, det skal være det. https://www.klikk.no/helse/velvare/sexogsamliv/vond-lukt-i-underlivet-2572734 Denne artikkelen omhandler bakteriell vaginose (BV), men også her anbefales yoghurt i skjeden. «Og syns du at underlivet lukter ekkelt, ja da kan ifølge gynekologen ta saken i egne hender og sprøyte nettopp yoghurt opp i skjeden for å få tilbake balansen i underlivet. - Bruk for eksempel en pipett og sprut inn litt naturell yoghurt, da vil det behandle ubalansen siden melkesyrebakterier dreper andre bakterier. Før i tiden brukte man gjerne rømme på åpne sår som ikke ville gro, av samme hensikt; fordi rømme inneholder melkesyrebakterier, sier opplyser Ekgren.» Og vedr eddik: https://www.nrk.no/livsstil/hvitlok-mot-skjedekatarr-1.1318463 «Eddik eller sitronsaft gjør samme nytten. Bland ut 2 ts eddik eller presset sitron i en liter vann og skyll to ganger daglig med en ballong til skjedeskylling (fås på apotek).» Sistnevnte er anbefalt av lege og homeopat. Begge artiklene er i første omgang rettet mot BV, men det viser iallfall at det er trygt med både eddik og yoghurt i skjeden (og selvsagt også utenpå). (ser at blandingsforholdene mellom eddik og vann varierer litt, i denne linken vs den andre linken lenger opp på siden, jeg har alltid pleid å bruke 1 ss eddik i 2 dl vann) Anonymkode: 14395...90c
AnonymBruker Skrevet 4. september 2024 #19 Skrevet 4. september 2024 AnonymBruker skrev (På 4.3.2019 den 9.41): Jeg fikk bort min kroniske soppinfeksjon med eddik og saltvann. Jeg hadde da slitt med soppinfeksjon i 8 mnd og brukt orale soppmidder og vaginale, ingenting hjalp. Så fort jeg sluttet så kom det tilbake. Jeg blandet ut 0.5 liter lunkent vann med en ts salt og 4 ss eddik. Brukte en 10 ml sprøyte å sprutet inn to ganger om dagen. Anonymkode: 44b10...362 Hvor lenge gjorde du det? En uke? Anonymkode: 4a196...4d9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå