Gå til innhold

Gult oppkast. Gi mat sent på kvelden?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hunden min får totalt 3dl for om dagen. Fordeler dette til 1,5dl morgen og 1,5dl kveld. Ellers er det litt godbiter ute på tur når vi trener (frysetørket kylling, pølse ol.) Og kanskje et lite bein/dentastix/kong med litt fyll. 

Men noen ganger kaster han opp gult. Som regel på morgenen. Våkner av at han lager brekningslyder. Har lest dette kan være overproduksjon av galle og feks komme av at han har tom mage. Skal uansett til veterinær for helsesjekk om tre uker, men hva bør jeg gjøre i mellomtiden? Gi litt mat senere på kvelden? Like før jeg legger meg? I såfall dele opp til 3 måltider om dagen, men kun 1dl per gang?

Bruker et for uten korn som skal være bra. 

Anonymkode: bf25e...cab

Skrevet

Min har lett for å gjøre det samme. Han får to måltider om dagen, det siste større enn det første og ganske sent på kvelden. Du må bare prøve deg fram :)

AnonymBruker
Skrevet

Hadde samme problem med min en periode, vi startet med å fôre 3 ganger om dagen for en liten periode etter råd fra veterinæren, deretter gikk vi tilbake til 2 ganger om dagen og passet da på at det gikk ca 12 timer mellom måltidene, etter dette har hun ikke kastet opp noe mer. Vi varierer ofte fôringstid pga skiftarbeid, men da justerer vi tid for kveldsmaten slik at det blir ca 12 timer til frokost igjen. 

Anonymkode: 76c95...4c3

AnonymBruker
Skrevet

Hos oss kunne ikke hunden gå får lenge uten mat. Så vi måtte dele opp til 3 ganger per dag. Da roet det seg hos oss.

Anonymkode: 2b180...787

AnonymBruker
Skrevet

Gi mat senere på kvelden eller gi tre måltider om dagen. Mine hunder får mat to ganger om dagen, eksakt 12 timer mellom hvert måltid. Min eldste hund spyr galle om middagen serveres for tidlig og frokosten for seint neste dag. 

Anonymkode: ca31e...800

AnonymBruker
Skrevet

Ja, fordel samme mengde over flere måltider. Kjøp evt en forigsautomat som du kan stille klokke på, hvis det blir for lenge mellom hvert måltid. 

Anonymkode: b2bdc...fc6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...