Gå til innhold

Sende med klær/utstyr på samvær

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Mannen min har en sønn på 6 år. Han bor med moren sin ca 6 timer kjøring unna, så hun har full daglig omsorg. 

Han kommer hit på besøk i ferier og slikt. 

Mor nekter å sende med han det han trenger, mener at det er vi som skal dekke det når han er hos oss.. 

jeg mener det er virkelig unødvendig når han vokser ut av alt vi kjøper før han får brukt det. Og ikke minst skal han ha forskjellig klær tilpasset sesongen.. 

mannen må dekke det meste av reise kostnader via en dom i retten. Da han tapte rettssak om den daglige omsorgen. Han tjener mest av de to. 

Hvordan få denne damen til å forstå at det ikke går utover noen andre enn ungen ? 

Anonymkode: 468c3...ad2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjøp endel brukt tøy på Finn . Du kan få mye tilnærmet ubrukt til en brøkdel av prisen . Mor vil neppe skjønne noe mer uansett dine argumenter 

• Liker 2
Skrevet

Så lenge dere kjøper klær, går det jo utover deres økonomi, og hun får tilfredsstilt sin smålighet.

Dere kan ta det på møte med familievernkontoret, for hun er pliktig å sende med, men i praksis er det ingen virkemidler for å få henne til å faktisk gjøre det.

AnonymBruker
Skrevet

Hvis faren betaler bidrag så er hun pliktig å sende med vanlig tøy til samvær når han har så lite samvær. Men antar at det er som med det meste annet etter samlivsbrudd der foreldrene er uenige, dårlig med sanksjoner for å få henne til å gjøre det om hun ikke vil. 

Anonymkode: 8ff53...e31

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Han betaler bidrag. Har ca 50 dager samvær ila året. Blir meg helt uforstående hvorfor hun nekter å sende med tøy han trenger. Har en datter selv og hadde aldri sendt henne til pappaen sin uten klær og yttertøy som hun trenger. 

Anonymkode: 468c3...ad2

AnonymBruker
Skrevet

Reiseutgiftene skal deles etter foreldrenes inntekt.

klær og utstyr skal sendes med barnet. 

Anvefaler et møte på familievernkontoret. 

Anonymkode: acb04...12a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Her er det bare å kjøpe inn klær, snakker av erfaring. Finnes ingen løsning på sånne ting med disse mødrene som gjør dette... 

Anonymkode: 73b0d...698

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Betaler far bidrag uten at mor sender med klær, kan det brukes mot henne som samværssabotasje. I tillegg har hun hovudomsorgen og er derfor ansvarlig for at barnet alltid har utstyret barnet trenger.

hilsen alenemor som sender med klær og utstyr, selv om far ikke betaler bidrag. Fordi det er min plikt som hovedforsørger.

Anonymkode: 277db...aee

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...