AnonymBruker Skrevet 4. mars 2019 #1 Skrevet 4. mars 2019 Eller holder de tre tallene på Visa-kortet? Anonymkode: 0b639...b0e
Splittbinders Skrevet 4. mars 2019 #2 Skrevet 4. mars 2019 Det varierer litt tror jeg, fra hvor du handler. Jeg har vært borti begge deler, at bare kortdetaljer er nødvendig og at bank-id ettetspørres. Men nå har det jo også blitt veldig vanlig med Klarna faktura i Norge, jeg bruker oftest det der det er mulig. 1
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2019 #3 Skrevet 4. mars 2019 Faktura er veldig greit, men da må du oppgi personnr. Anonymkode: 1a1e2...aa2
exictence Skrevet 4. mars 2019 #4 Skrevet 4. mars 2019 Ikke alltid, men noen steder krever de det. Det merker du når du skal betale.
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2019 #6 Skrevet 4. mars 2019 Hvis du ikke har Bank-ID i det hele tatt så vil du ikke få krav om det når du handler på nett. Det kan hende du må sette opp et verified by visa-passord, eller du bruker den autentiseringsmetoden banken din tilbyr. Det varierer fra bank til bank. Hvis du har Bank-ID og betalingsformideren autentiserer med denne, så kan du i de fleste tilfeller ikke velge noe annet og må da heller gå for faktura. Anonymkode: 9e56a...56c
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2019 #7 Skrevet 4. mars 2019 Jeg anbefaler deg Klarna om det er et alternativ. Ryddig, både ved betaling og ved retur. Bank id er uansett lurt å ha. Tror du faktisk trenegr bank id for å logge inn på Klarna sine sider for å se oversikt over fakturaene/kjøpene dine (men du får de også på mail). Anonymkode: b7170...847
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2019 #8 Skrevet 4. mars 2019 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Eller holder de tre tallene på Visa-kortet? Anonymkode: 0b639...b0e Hva du skal handle og hvor er avgjørende for svaret. Beløp over en viss sum kan ligge som en sperre i kortet at du må identifisere med bankid. Småbeløp på under tollgrensen på 350 kr. Har jeg aldri måttet bruke bankid på. Anonymkode: be726...2c8
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2019 #9 Skrevet 4. mars 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg anbefaler deg Klarna om det er et alternativ. Ryddig, både ved betaling og ved retur. Bank id er uansett lurt å ha. Tror du faktisk trenegr bank id for å logge inn på Klarna sine sider for å se oversikt over fakturaene/kjøpene dine (men du får de også på mail). Anonymkode: b7170...847 Klarna er den letteste måten å bli svindet og utsette seg for id tyveri på. Dette har media satt søkelys på igjen og igjen. Folk som bruker Klarna fremstilles av media som naive og uvitende om hva de utleverer og gjør på nettet. Anonymkode: be726...2c8 1
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2019 #10 Skrevet 4. mars 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Klarna er den letteste måten å bli svindet og utsette seg for id tyveri på. Dette har media satt søkelys på igjen og igjen. Folk som bruker Klarna fremstilles av media som naive og uvitende om hva de utleverer og gjør på nettet. Anonymkode: be726...2c8 Har du link til slike saker? Anonymkode: 79524...aee
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2019 #11 Skrevet 4. mars 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har du link til slike saker? Anonymkode: 79524...aee Det kan du virkelig fint lete etter selv. Snakk om latskap og å forlange å få servert ting på sølvfat av andre! Anonymkode: be726...2c8
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2019 #12 Skrevet 4. mars 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Det kan du virkelig fint lete etter selv. Snakk om latskap og å forlange å få servert ting på sølvfat av andre! Anonymkode: be726...2c8 Det var bare et spørsmål, du trenger faktisk ikke bli ufin. Ved å google klarna og svindel fant jeg heller ingen artikler fra aviser som peker på det du skrev. Mest saker fra andre forum. Anonymkode: 79524...aee
FrodeF Skrevet 4. mars 2019 #13 Skrevet 4. mars 2019 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Faktura er veldig greit, men da må du oppgi personnr. Anonymkode: 1a1e2...aa2 Faktura et tull å bruke for de som har kredittkort
Emmelise Skrevet 4. mars 2019 #14 Skrevet 4. mars 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det kan du virkelig fint lete etter selv. Snakk om latskap og å forlange å få servert ting på sølvfat av andre! Anonymkode: be726...2c8 Det var dette med å komme med en påstand og kunne vise til kilde for å støtte påstanden. Som du ikke gjorde. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå