Gå til innhold

Kraftig blødning ved mens

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Når nattbind ikke holder, hva bruker dere da? Får man tak i større bind? Vil Tena fungere, selv om det er lagd for urinlekkasje? 

Anonymkode: 059fc...3f0

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvor ofte bytter du? Prøv annenhver time eller oftere.

Om natten så kan du ligge på siden. Hos meg virker det veldig bra. Bytt når du våkner, så kan du legge deg igjen etterpå hvis du vil (og har tid).

Anonymkode: 76b9f...7ee

AnonymBruker
Skrevet

De første to nettene bruker jeg en av de største tampongene og nattbind, om jeg blør mye. Setter gjerne på vekkerklokke og bytter etter 4-5 timer.

Anonymkode: 760d2...944

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Når nattbind ikke holder, hva bruker dere da? Får man tak i større bind? Vil Tena fungere, selv om det er lagd for urinlekkasje? 

Anonymkode: 059fc...3f0

Tror ikke det siden den er laget for annen funksjon. Blir det samme som man kan ikke bruke bind ved urinlekkasje. Har du prøvd og ta på 2-3 bind? Det måtte jeg gjøre til tider. På det meste hadde jeg 5

Anonymkode: 1edcf...3ad

AnonymBruker
Skrevet

Om inkontinensbind fungerer eller ikke tror jeg kommer ann på hvordan mensblodet ditt er. Er det tynt og nesten vandig fungerer nok et inkontinensbind, er blodet litt tykkere og mer sticky vil det fungere dårlig. 

Jeg har aldri funnet noe som fungerer annet enn å bli hjemme og ligge naken på badgulvet med underlivet inne i dusjhjørnet rett over sluket om natta og å sitte naken på samme sted om dagen. Bare sette på dusjen ofte nok til å få skylt vekk og ned det verste av blodet. MÅ jeg ut er det lag på lag som gjelder. Den største tampongen, flere nattbind, tøybind beregnet på bruk etter fødsel under der igjen, mange lag truser, to lag ulltights, tykk bukse, underskjørt og helt ytterst fotsidt skjørt i svart cordfløyel. Det er det stoffet mørkt blod synes minst på, er min erfaring. Så har man de andre sikkerhetsanordningene. Plastsekk med håndklær på i bilsetet, fleecepledd å sitte på andre steder (har noen ganger sagt at jeg har slått halebenet mitt for å slippe å oppgi den reelle grunnen), selvfølgelig det å aldri sette seg på sitteplasser med tekstiltrekk i tilfelle det går galt også gjennom pleddet/-ene og strengt talt helst ikke sette seg i det hele tatt. Også passer jeg på å ha sko som kan vaskes hardt, da, så jeg slipper å kaste skoene mine. Men det aller, aller viktigste er å ta på seg skikkelig tykt skinn så man slipper å dø av skam når man plutselig står der rett foran fremmede menneskers blikk og har både blødd ut sine egne sko og laget store dammer på noens butikk- eller kontorgulv. Dette er det jeg har funnet som «fungerer» for meg. Ikke de beste løsningene, altså, men jeg kommer meg gjennom på et vis. 

Anonymkode: 7bf39...8f4

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har kraftig mens, og må bytte tampong og nattbind opptil hver halve time på de 2 verste dagene. Bruker da de tykkeste tampongene og nattbind hele dagen. Det har ikke holdt, spesielt ikke om natta, da det renner ut foran og bak. Jeg kjøpte meg 2 stk mensentruser da jeg skulle på tur med hotellovernatting på samme rom som en venninne.... Disse holdt bra, i tillegg til bind og tamponger. Brukte dem også når vi var på timeslange sight-seeinger osv. Så nå tilfeldig at de har begynt å selge slike truser på apoteket. De er gode, og ment i utgangspunktet til å kunne erstatte bind og tamponger, men for enkelte av oss går jo ikke det når mensen er på det kraftigste. 

Anonymkode: b8a15...3b6

AnonymBruker
Skrevet
På 4.3.2019 den 9.27, AnonymBruker skrev:

Jeg har kraftig mens, og må bytte tampong og nattbind opptil hver halve time på de 2 verste dagene. Bruker da de tykkeste tampongene og nattbind hele dagen. Det har ikke holdt, spesielt ikke om natta, da det renner ut foran og bak. Jeg kjøpte meg 2 stk mensentruser da jeg skulle på tur med hotellovernatting på samme rom som en venninne.... Disse holdt bra, i tillegg til bind og tamponger. Brukte dem også når vi var på timeslange sight-seeinger osv. Så nå tilfeldig at de har begynt å selge slike truser på apoteket. De er gode, og ment i utgangspunktet til å kunne erstatte bind og tamponger, men for enkelte av oss går jo ikke det når mensen er på det kraftigste. 

Anonymkode: b8a15...3b6

Hvilket apotek så du disse? Jeg har kun sett dem på typ amazon og ebay, men kunne tenkt meg å kunne se en irl før jeg faktisk kjøper?

Anonymkode: ecde9...9b1

AnonymBruker
Skrevet

tena lady pants eller lignende fungerer.

Anonymkode: d9a3a...95f

Skrevet

Om blødningen er så kraftig ville jeg spurt legen om tabletter som reduserer blodmengden. Det er verdt å prøve. Utskrapning kan også være en løsning. 

AnonymBruker
Skrevet

Cyklokapron tabletter kan redusere blødninger. Om noen er dere er ferdige med  å få barn kan en brenne bort livmorslimhinnene og redusere blødningene kraftig; i beste tilfelle fjerne dem helt. Jeg gjorde det og blødningene er kraftig redusert. Regner med 70% er borte. Fått et nytt liv etterpå. Snakk med en gynekolog. Kan bare anbefale dette inngrepet. 

Anonymkode: cc89f...692

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...