Gå til innhold

Utslett hver kveld (bilde)

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har over lengre tid fått en del utslett som kommer og går iløpet av dagen. Tidligere skjedde det innimellom, det kunne gå dager imellom. De siste 2 månedene har det kommet oftere og oftere, nå er det hver dag, ofte om kvelden.

utslette er flekkvist, varmt og dekker skuldre/overarmer, bryst og ansikt. Er helt avslappet før det kommer, ikke spist/drukket noe spesielt. Det kommer helt ut av det blå...

Noen som har opplevd lignende? 

C2EC5C93-E836-4CD6-9A97-0EE61DE5C3B8.jpeg

Anonymkode: 8446a...ba8

AnonymBruker
Skrevet

Det er mye rødere/tydeligere i virkeligheten.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har opplevd det ja, elveblest som kom av stress. Elveblest flytter seg rundt på kroppen, og klør. Ville dratt til lege med det der. 

Anonymkode: 271b6...025

• Liker 1
Skrevet

Er det varmt der du er? Nå på vinteren driver man gjerne og fyrer, det blir tørr og varm luft. 

Klør det? Jeg tenker at det er varmeutslett. Prøv å ha litt lavere temperatur, gå med klær av tynn ull. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg har opplevd det ja, elveblest som kom av stress. Elveblest flytter seg rundt på kroppen, og klør. Ville dratt til lege med det der. 

Anonymkode: 271b6...025

Det klør ikke, er kun varmt. Og holder seg kun til de plassene jeg skrev i innlegget. Har vært hos legen tidligere, han mente det ikke var elveblest, men noe som lignet. Dette var før det begynte å skje oftere.. har prøvd allergimedisin uten effekt.

synes du fremdeles det minner om elveblest? Skal isåfall spørre legen igjen om det ikke det likevel. 

Har time om 14 dager, takk for svar :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ser ut som elveblest. Kan påvirkes av varme/kulde.

Anonymkode: 1b5f0...a2b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hei, jeg fikk sånne kart på ryggen, halsen og armene. Det slutta når jeg begynte å ta tran. Kanskje det er mangel på vitaminer? Beste er å komme seg til hudlege for da tar hun test av huden og finner ut årsak.

Anonymkode: 22d1e...501

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, solmåneogstjerner skrev:

Er det varmt der du er? Nå på vinteren driver man gjerne og fyrer, det blir tørr og varm luft. 

Klør det? Jeg tenker at det er varmeutslett. Prøv å ha litt lavere temperatur, gå med klær av tynn ull. 

Kun normal innetemperatur 21-22 grader og cirka 5 grader ute. Klør ikke, men utslettet er varmt og jeg blir subfebril (37,8-38).

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hei, jeg fikk sånne kart på ryggen, halsen og armene. Det slutta når jeg begynte å ta tran. Kanskje det er mangel på vitaminer? Beste er å komme seg til hudlege for da tar hun test av huden og finner ut årsak.

Anonymkode: 22d1e...501

Har hatt jern, b-vit og d-vit mangel og er akkurat ferdig på 3mnder kur. Tar tran hver dag, men har ikke vært på kontroll av verdinene enda, så mulig de fremdeles er lav. Skal få det sjekket, takk!

• Liker 2
Skrevet (endret)
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kun normal innetemperatur 21-22 grader og cirka 5 grader ute. Klør ikke, men utslettet er varmt og jeg blir subfebril (37,8-38).

Jeg ville kanskje tatt en tur til lege igjen, men hva slags klær går du med? Jeg ville brukt tynt ullundertøy hjemme, det fungerer så bra for å regulere temperaturen og virker bra for huden, så lenge du ikke reagerer på det selvsagt. 

Endret av solmåneogstjerner
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, solmåneogstjerner skrev:

Jeg ville kanskje tatt en tur til lege igjen, men hva slags klær går du med? Jeg ville brukt tynt ullundertøy hjemme, det fungerer så bra for å regulere temperaturen og virker bra for huden, så lenge du ikke reagerer på det selvsagt. 

Har time om 14 dager. :) går for det meste i singlet inne, har og gått endel med ull. Har ikke merket noe forskjell utifra hva jeg har hatt på meg. 

• Liker 1
Skrevet

Har time om 14 dager. :) går for det meste i singlet inne, har og gått endel med ull. Har ikke merket noe forskjell utifra hva jeg har hatt på meg. 

Ok, bra at du skal til legen. Det høres jo ikke ut som dette er så alvorlig, men greit å sjekke. 

Jeg vet ikke noe mer. Men etter slik du forklarer det så tror jeg uansett at det blir bedre mot sommeren. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, solmåneogstjerner skrev:

Ok, bra at du skal til legen. Det høres jo ikke ut som dette er så alvorlig, men greit å sjekke. 

Jeg vet ikke noe mer. Men etter slik du forklarer det så tror jeg uansett at det blir bedre mot sommeren. 

Takk for svar :) 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Har hatt sånn selv, først følte det ut som hele kroppen var solbrent. Så etter noen uker fikk jeg elveblest. Det klødde så at jeg trodde jeg skulle dø! Helt forferdelig. Fikk en krem fra legen som fjernet det med en gang, pluss at han minte meg på allergiene mine. Som jeg hadde helt glemt. Jeg var allergisk mot såpen og skyllemiddelet jeg brukte. 

Anonymkode: d2eab...120

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har hatt sånn selv, først følte det ut som hele kroppen var solbrent. Så etter noen uker fikk jeg elveblest. Det klødde så at jeg trodde jeg skulle dø! Helt forferdelig. Fikk en krem fra legen som fjernet det med en gang, pluss at han minte meg på allergiene mine. Som jeg hadde helt glemt. Jeg var allergisk mot såpen og skyllemiddelet jeg brukte. 

Her sa du noe viktig! Er du allergisk mot noe ts? Har du tatt test hos legen? Jeg ville uansett prøvd å bruke parfymefri tøyvask.

Anonymkode: ae6d5...a57

Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg får og slikt utslett, mest på brystet og opp mot halsen. Kommer nesten daglig, for så å gå raskt bort igjen. Aldri vært til lege med det, har hatt det i årevis... 

kommer helst på kvelden, men også om jeg blir varm eller stressa.

Anonymkode: bbf88...870

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hos meg har det pågått lenge (minimum 2år) men har blitt hyppigere de siste månedene. Har testet allergimedisin uten virking, har ingen allergier.

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Her sa du noe viktig! Er du allergisk mot noe ts? Har du tatt test hos legen? Jeg ville uansett prøvd å bruke parfymefri tøyvask.

Anonymkode: ae6d5...a57

Har ingen allergier, bruker kun parfymefritt da jeg har barn med atopisk eksem (kommer fra farsiden, de har mye eksem i familien) 

Har og prøvd allergimedisin daglig over en periode uten effekt. Takk for svar begge to :) 

kan det være hormonelt? Har (hadde?) PCOS. Tidligere masse cyster og manglende mens. Etter sist fødsel har det ikke kommet tilbake igjen. Og er helt regelmessig. Mister mye hår.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg får og slikt utslett, mest på brystet og opp mot halsen. Kommer nesten daglig, for så å gå raskt bort igjen. Aldri vært til lege med det, har hatt det i årevis... 

kommer helst på kvelden, men også om jeg blir varm eller stressa.

Anonymkode: bbf88...870

Høres helt likt ut, bare at jeg har det på armene og i ansiktet også. Emosjonelt stress trigger det også har jeg lagt merke til. Da kan det komme mange ganger iløpet av dagen.

takk :)

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Høres helt likt ut, bare at jeg har det på armene og i ansiktet også. Emosjonelt stress trigger det også har jeg lagt merke til. Da kan det komme mange ganger iløpet av dagen.

takk :)

Men varme trigger det ikke her.

AnonymBruker
Skrevet

Det der er elveblest. Det skyldes IKKE stress eller lignende men ALLERGI. 

Anonymkode: 60848...f7f

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...