Gå til innhold

Så det finnes en parfymefri Milo liksom?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Nei, det gjør ikke det, for den parfymefrie stinker også av den samme parfymen, bare litt mindre. Noen flere som har oppdaget det?

Anonymkode: 4ecbb...5a7

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Parfymefri betyr ikke det samme som "uten lukt". Jeg tipper lukten du kjenner rett og slett er de andre ingrediensene. 

Min lukter i alle fall ikke parfyme, og jeg tviler på at Astma- og allergiforeningen hadde anbefalt den om den hadde "bare litt" parfyme. 

Anonymkode: 01509...07c

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Merkelig at jeg skal reagere på akkurat denne lukten da, og at den lukter akkurat likt som den andre, og at den lukter liksom "blomster". Jeg måtte henge klærne ut. Vanligvis henger de i stua, og jeg bruker ellers Neutral som lukter absolutt ingenting. Får helt spesifikke reaksjooner på parfyme i klesvask, blir svimmel og varm og helt rød i ansiktet, og det ble jeg av denne nå. Om de ikke skriver det på ingrediensene så kan jo ikke Astma- og allergiforeningen heller vite at det er parfyme i den. Jeg tror de jukser.

• Liker 1
Gjest Albbas
Skrevet

Sikker på at du ikke har fått en feilproduksjon da? Eventuelt må det være andre ingredienser du reagerer på. Den parfymefrie lukter IKKE blomster... 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ingen allergi og reagerer ikke på noe, men jeg har sensitiv nese og begrenser alt av parfyme pga det kan gi meg ubehag og hodepine. Jeg merker betydelig forskjell på vanlig Milo og parfymeri Milo. Den parfymefri varianten er så pass mild at jeg kan bruke den. Den vanlige Milo er uaktuell, da må jeg også lufte klærne etterpå. Jeg bruker f.eks heller aldri Omo Color, for den lukter for mye, og jeg kan alltid lukte om noen andre går i klær vasket med Omo color. 😑 Men som andre sa, det kan være det er noe annet du reagerer på enn selve parfymelukten, og at det stoffet finnes i begge Milo varianter.

Anonymkode: 3a868...e7f

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
4 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg har ingen allergi og reagerer ikke på noe, men jeg har sensitiv nese og begrenser alt av parfyme pga det kan gi meg ubehag og hodepine. Jeg merker betydelig forskjell på vanlig Milo og parfymeri Milo. Den parfymefri varianten er så pass mild at jeg kan bruke den. Den vanlige Milo er uaktuell, da må jeg også lufte klærne etterpå. Jeg bruker f.eks heller aldri Omo Color, for den lukter for mye, og jeg kan alltid lukte om noen andre går i klær vasket med Omo color. 😑 Men som andre sa, det kan være det er noe annet du reagerer på enn selve parfymelukten, og at det stoffet finnes i begge Milo varianter.

Du kan bruke den, men merker du noe lukt? Sammenlign med f.ex. Neutral. Jeg kan også bruke den, men kan ikke henge klærne i stua, jeg må henge dem ut. Og dette er parfyme, helt garantert. Jeg vet hvordan ull lukter med parfymefri såpe, det lukter ull, ikke parfyme.

AnonymBruker
Skrevet
17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei, det gjør ikke det, for den parfymefrie stinker også av den samme parfymen, bare litt mindre. Noen flere som har oppdaget det?

Parfyme er ikke alt som kan inneholde lukt. Milo er så pass mild at de fleste kan tåle den, med mindre de er høysinsitive.

Du må heller ikke på død og liv vaske ull med Milo. Tester gjort i forbrukerprogram på tv viser at du fint kan bruke andre vaskemidler. Vi bruker Blenda sensitiv flytende på ull. 

Anonymkode: 8e276...546

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Omo stinker så mye at verken omo eller klær vasket i omo er mulig å være i hus med. Det samme gjelder Biotex i flytende form og den blå pakka. 

• Liker 3
Gjest Albbas
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker said:

Du kan bruke den, men merker du noe lukt? Sammenlign med f.ex. Neutral. Jeg kan også bruke den, men kan ikke henge klærne i stua, jeg må henge dem ut. Og dette er parfyme, helt garantert. Jeg vet hvordan ull lukter med parfymefri såpe, det lukter ull, ikke parfyme.

Jeg tror ikke du helt forstår hva parfyme er... Det er ikke sånt at noe blir luktfritt bare fordi det ikke inneholder parfyme. Det er ikke parfyme alt som lukter... ;)

AnonymBruker
Skrevet
45 minutter siden, AnonymBruker said:

Omo stinker så mye at verken omo eller klær vasket i omo er mulig å være i hus med. Det samme gjelder Biotex i flytende form og den blå pakka. 

Finnes det andre som synes det altså? For meg virker det som alle tror at Omo er beste vaskemiddel, men de går jo rundt og lukter Omo color i dagevis etterpå. 😓 Samme med folk som har dusjet med Lano. Jeg kan lukte din dusjsåpe på flere meters avstand, 🙄

Til TS. Jeg kan bruker ull vask dea Uniq, selges på Kiwi, Spar. Den er billigere og lukter mindre, win win. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Sikker på at du har kjøpt riktig? De to flaskene er nokså like.  Jeg bruker Europris Effekt Fri, den er parfymefri og jeg merker ingen lukt. Vet ikke om den inneholder MI, for det er kanskje egentlig det du reagerer på? 

Anonymkode: 85b8a...147

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Finnes det andre som synes det altså? For meg virker det som alle tror at Omo er beste vaskemiddel, men de går jo rundt og lukter Omo color i dagevis etterpå. 😓 Samme med folk som har dusjet med Lano. Jeg kan lukte din dusjsåpe på flere meters avstand, 🙄

Til TS. Jeg kan bruker ull vask dea Uniq, selges på Kiwi, Spar. Den er billigere og lukter mindre, win win. 

Skal love deg at det er flere som kjenner Omostanken rundt hushjørner. 

Men enda verre er det med skyllemiddelstanken enkelte i sin uvitenhet ødelegger både egen hjerne og egne klær samt sine omgivelser med. 

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet
5 hours ago, Albbas said:

Jeg tror ikke du helt forstår hva parfyme er... Det er ikke sånt at noe blir luktfritt bare fordi det ikke inneholder parfyme. Det er ikke parfyme alt som lukter... ;)

Men jeg mener det er parfyme altså. Alle kan jo kjenne igjen den vaskemiddel-parfyme-lukten, og det er det det lukter. Litt som skyllemiddel faktisk.

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Men jeg mener det er parfyme altså. Alle kan jo kjenne igjen den vaskemiddel-parfyme-lukten, og det er det det lukter. Litt som skyllemiddel faktisk.

Som sagt, min lukter ikke sånn i det hele tatt. Det er bare en veldig svak lukt av såpe, i mangel av et bedre ord. Ingen tilleggslukt av verken blomster, frukt, vanilje eller noe som helst. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Skal love deg at det er flere som kjenner Omostanken rundt hushjørner. 

Men enda verre er det med skyllemiddelstanken enkelte i sin uvitenhet ødelegger både egen hjerne og egne klær samt sine omgivelser med. 

Tror heller det er noe galt med deg...

Anonymkode: f1126...8cc

Annonse
AnonymBruker
Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

Som sagt, min lukter ikke sånn i det hele tatt. Det er bare en veldig svak lukt av såpe, i mangel av et bedre ord. Ingen tilleggslukt av verken blomster, frukt, vanilje eller noe som helst. 

Og hva inneholder såpe? Parfyme. Du finner ikke den lukten med parfymefri såpe, det skal jeg love deg.

Gjest Albbas
Skrevet
7 hours ago, AnonymBruker said:

Nei, det lukter overhodet ikke noe snev av parfyme i min parfymefrie Milo. Så jeg tror nok det er større sannsynlighet for at du har fått en feilproduksjon, eller at du egentlig kjenner den der såpelukta (ulike kjemikalier som lukter) og tror det er parfyme. 

Såpe er også parfymefritt i seg selv. Parfymen tilsettes i selve såpen, men man kan derfor fint få parfymefri såpe. 

Gallesåpe kan for eksempel fint brukes på ull, det er skikkelig såpe, men den lukter jo selv om den er parfymefri. 

AnonymBruker
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Og hva inneholder såpe? Parfyme. Du finner ikke den lukten med parfymefri såpe, det skal jeg love deg.

Parfyme er ikke en nødvendig ingrediens i såpe. Jfr. svaret under: 

2 timer siden, Albbas skrev:

Nei, det lukter overhodet ikke noe snev av parfyme i min parfymefrie Milo. Så jeg tror nok det er større sannsynlighet for at du har fått en feilproduksjon, eller at du egentlig kjenner den der såpelukta (ulike kjemikalier som lukter) og tror det er parfyme. 

Såpe er også parfymefritt i seg selv. Parfymen tilsettes i selve såpen, men man kan derfor fint få parfymefri såpe

Gallesåpe kan for eksempel fint brukes på ull, det er skikkelig såpe, men den lukter jo selv om den er parfymefri. 

Såpe uten parfyme lukter bare såpe. Ikke parfyme. En lett kjemisk lukt, ikke spesielt behagelig, selv om det er forskjell på lukten på forskjellige såper. Noen lukter mer enn andre. Parfymefri Milo lukter veldig lite. Men den lukter såpe, ikke parfyme. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
11 hours ago, Albbas said:

Såpe er også parfymefritt i seg selv. Parfymen tilsettes i selve såpen, men man kan derfor fint få parfymefri såpe. 

Den lukter ikke parfyme.

AnonymBruker
Skrevet
8 hours ago, AnonymBruker said:

Parfyme er ikke en nødvendig ingrediens i såpe. Jfr. svaret under: 

Såpe uten parfyme lukter bare såpe. Ikke parfyme. En lett kjemisk lukt, ikke spesielt behagelig, selv om det er forskjell på lukten på forskjellige såper. Noen lukter mer enn andre. Parfymefri Milo lukter veldig lite. Men den lukter såpe, ikke parfyme. 

Den lukter ikke parfymefri såpe og ikke parfymefritt vaskemiddel og ikke parfymefritt noe som helst.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...