Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei.

jeg sluttet nettop på arbeidsplassen min etter nesten 9 år, og fikk ikke så mye som en hilsen en gang.

er dette normalt?

Anonymkode: 9a1a6...20a

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hei.

jeg sluttet nettop på arbeidsplassen min etter nesten 9 år, og fikk ikke så mye som en hilsen en gang.

er dette normalt?

Svært lite normalt. Privat eller offentlig? 

• Liker 3
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Nei, ikke normalt.

AnonymBruker
Skrevet

Spesielt, sluttet du eller fikk du sparken? Hvordan var forholdet til ledelsen/medarbeidere? 

Anonymkode: fbadd...95d

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har nettopp sluttet etter 12 år prikkfri jobbing. Ikke ett takk, ingenting.

Smålig av en av Norges største bedrifter. Privat.

Anonymkode: eed82...f73

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Eh, hva hadde du egentlig forventet?

Vi som arbeidsgiver gir kun gave til de som går av med pensjon. Tror det er ganske vanlig. 

Om de ansatte vil samle inn penger, gjøres det på eget initiativ. 

Anonymkode: 64c4b...b31

• Liker 4
Skrevet

Ja, det er det.

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi som arbeidsgiver gir kun gave til de som går av med pensjon. Tror det er ganske vanlig. 

Eh hun hadde vel forventet en hilsen? Det hadde jeg også. 

Jobber i offentligsektor og der gående som slutter gave, de som har runde dager, får baby og går av med pensjon. Og blomster ved sykemelding. Vi har en gavekasse det vi betaler for kaffe og gavepenger hvert kvartal. Det er helt normalt og er veldig koselig. Du høres ut som en veldig sur sjef som gjør lite for de ansatte. 

Anonymkode: 1271f...8d7

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Får de* 

Anonymkode: 1271f...8d7

AnonymBruker
Skrevet

Jobber offentlig, og har(jeg føler det selv)alltid hatt et godt forhold med mine kollegaer og ledelsen, omtrent ikke noe fravær, alltid vært et Ja-menneske osv.

Måtte si fra meg jobben pga sykdom.

Jeg forventet ikke noe, lurte bare på om det var vanlig å ikke få en hilsen eller en liten oppmerksomhet når man slutter etter nesten 9 år. 

TS

• Liker 6
Skrevet

Det er ikke normalt, det er rett og slett driitkjipt! 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
39 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg har alltid fått gave ved jobbytte. Kolleger har stått for gaven, men arbeidsgiver har tatt initiativ til å ha en liten pause på 20 minutter med kaffe og tale.

Anonymkode: bc9e0...e7e

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Det er vel ikke bedriften, men de ansatte som eventuelt skulle ha samlet sammen til gave? Pleide dere å spleise på gaver når du var i jobb da?

Anonymkode: 4473e...ffc

• Liker 1
Skrevet

Ikke normalt. Jeg fikk heller ikke det. Og det fikk alle som sluttet, hadde bursdag el. Da var det blomster og kake og vinflaske og hele hopprennet. Jeg sluttet etter nesten ti år og fikk bare beskjed om å levere inn nøkkelkort. 

Jeg kan kjøpe blomster selv, det er ikke det, men fy fader...

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Nei, gaver til fødselsdag har jeg aldri hørt om, heller ikke gave til nyfødt(!!) Slikt er privat og hører ikke hjemme på jobb. De som blir pensjonister får gjerne en gave fra arbeidsgiver, men ingenting fra kolleger. 
Det er min erfaring fra arbeid i fylke og stat.

Anonymkode: 0d944...5e7

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Nei, gaver til fødselsdag har jeg aldri hørt om, heller ikke gave til nyfødt(!!) Slikt er privat og hører ikke hjemme på jobb. De som blir pensjonister får gjerne en gave fra arbeidsgiver, men ingenting fra kolleger. 
Det er min erfaring fra arbeid i fylke og stat.

Anonymkode: 0d944...5e7

Jeg har jobbet både statlig og privat. Helt vanlig med oppmerksomhet ved både nyfødt, bryllup og ved bytte av arbeidsplass :)  Også gjerne gratulasjon og en muffins eller melkesjokolade på pulten ved fødselsdag. 

Anonymkode: bc9e0...e7e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

At man ikke får noe fra arbeidsgiver er vel ikke så uvanlig, det er vel bare ved pensjonering at det skjer. Dog har jeg fått en julegave fra arbeidsgiver en gang. Men jeg synes det er litt sært at man ikke gir noe mellom kolleger. På min arbeidsplass så har vi en felleskasse hvor vi alle bidrar litt, vi legger i pant fra flasker, vinlotteri osv., så vi har pleid å kjøpe blomster når noen slutter, selv til de som kun var der noen mnd. Vi pleier også å ha hemmelig venn, julelunsjer osv. Men vi gir ikke oppmerksomhet ved bursdager ol. da, det er vi for mange til:P Jeg har jobbet både offentlig og privat, mest offentlig.

Anonymkode: 4d308...554

AnonymBruker
Skrevet

Vi har frivillig gavekasse. 200/år. De som betaler inn før gave ved runde dager, baby, dødsfall i nær familie og ved pensjonsalder og langtidssykemeldinger. Sykehuset offisielt gir også gave ved fylte 50-60-70 og holder lunch ved pensjon og 25 års jubileum. Koselig. 

Anonymkode: ff70e...d81

AnonymBruker
Skrevet

Har aldri fått noe sånt, og har aldri brydd meg eller tenkt over det.

Jeg selv ga en avskjedsgave etter praksisen min et sted var over, men det var for å vise hvor takknemlig jeg var for at jeg fikk være der da jeg virkelig trivdes de ukene jeg var der.

Anonymkode: 74449...7e9

AnonymBruker
Skrevet

Bare kvinner som henger seg opp i sånt.

Anonymkode: 6fb16...669

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...