AnonymBruker Skrevet 3. mars 2019 #1 Skrevet 3. mars 2019 Jeg bor i et lite hus "i gokk". Det er helt fantastisk å bo her. Men jeg må stadig vekk fikse et eller annet og det går meg skikkelig på nervene. Har ikke råd til å la andre gjøre arbeidet. Ei heller vil jeg bo i byen eller i leilighet, der man kan leie og dumpe alt stresset på en annen huseier. Går det an å løse den floken? Anonymkode: 3bc12...447
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2019 #2 Skrevet 3. mars 2019 Du kan jo leie et hus på landet istedet? Eller få deg en gardsgutt. Anonymkode: 85016...681 4
labine Skrevet 3. mars 2019 #3 Skrevet 3. mars 2019 Enderekkehus i borettslag i utkanten av et tettsted?
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2019 #4 Skrevet 3. mars 2019 Det er få til ingen hus til leie her. Alle de ligger i nabolag, mitt nåværende hus er helt for seg selv. Ordet "rekkehus" er i mitt hode nært beslektet med ordet "helvete": Anonymkode: 3bc12...447 8
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2019 #5 Skrevet 3. mars 2019 Få deg bedre jobb så du kan betale andre for å gjøre det. Bygg deg splitter nytt hus på samme tomt, og selg det gamle. Anonymkode: f21ab...e4e 4
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2019 #6 Skrevet 4. mars 2019 du må nesten nevne hvor du er geografisk, så skal jeg gå på finn og finne deg noe alternativer. Hvor langt kan du tenke deg å flytte? Anonymkode: 0813b...d1a 1
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2019 #7 Skrevet 4. mars 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: du må nesten nevne hvor du er geografisk, så skal jeg gå på finn og finne deg noe alternativer. Hvor langt kan du tenke deg å flytte? Anonymkode: 0813b...d1a Hehe, tørr ikke. Du skjønner, det er som å være den som kjører rosa bil på bygda, anonymiteten blir borte fort. Men jeg har altså vært på Finn. Prøver å gruble meg frem til en god løsning og tenkte at kanskje dere kan komme opp med noe...gardsgutt høres jo fint ut for eksempel, men jeg aner ikke hvordan jeg skal få til det. Anonymkode: 3bc12...447
Gjest Sweet Ingrid Skrevet 4. mars 2019 #8 Skrevet 4. mars 2019 Det finnes jo hus som er mer vedlikeholdsfrie. Kan du få huset bygget om litt?
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2019 #9 Skrevet 4. mars 2019 5 hours ago, AnonymBruker said: Hehe, tørr ikke. Du skjønner, det er som å være den som kjører rosa bil på bygda, anonymiteten blir borte fort. Men jeg har altså vært på Finn. Prøver å gruble meg frem til en god løsning og tenkte at kanskje dere kan komme opp med noe...gardsgutt høres jo fint ut for eksempel, men jeg aner ikke hvordan jeg skal få til det. Anonymkode: 3bc12...447 Blir bare litt vanskelig å hjelpe. Men jeg prøver alikevel. Borettslagleilighet eller rekkehus, eller sameie. Det ser ikke nødvendigvis ut sånn som du skisserer. Gamle blokker fra 70 taller, og rekkehus fra 60-70 tallet, er jo ofte bygd med ganske mye grønt rundt seg. Om du i tillegg finner den som er plassert på utkanten av tettsted, så får du jo bare skog/elv som nabo foran. Jeg ville jo mene at for å komme i et standard man kan leve med, vil det antageligvis trenges totaloppussing av en slik objekt før du flytter inne. Men, du har vel råd til det når du selger enebolig, og det er ikke sikkert du har samme standard som meg. Fordel med sameie er at de tar seg av dyrere mer krevende utvendig vedlikehold. I en blokk kan du også få vaktmester til å hjelpe deg inne. Om der du bor finnes det ikke blokker, må jo da finnes rekkehus og rekkehusleiligheter? i og med at jeg ikke aner hvor du bor, så skytter jeg i blinde men her er der et rekkehus sånn som jeg snakker om https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=141501258 med nærmest perfekt beliggenhet på grensa til marka, fra 60 tallet og må pusses opp. Samtidig så tenker jeg at dette blir for stort for deg om du er alene, men det går an å finne mindre også. Anonymkode: 0813b...d1a 3
Gjest Mysticgirl Skrevet 4. mars 2019 #10 Skrevet 4. mars 2019 Kjøp deg leilighet i blokk i byen og kjøp ei lita hytte på landet om du har råd. Vurderer å kjøpe hytte selv. Bodde i stort hus på landet, men solgte og kjøpte i byen. Savner å bo på landet men samtidig er det praktisk å bo i byen og slippe plenklipping og snømåking. Så jeg vurderer å slå to fluer i en smekk og kjøpe hytte som jeg kan dra til når behovet for landlig idyll melder seg
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2019 #11 Skrevet 4. mars 2019 Litt av utfordringen er jo at den hytta også trenger oppfølging. 😄 Men jeg har heller dårlig råd. Har levd et helt liv på landet - lav lønn, lave utgifter. Bruket mitt får jeg heller neppe mye penger for. Kanskje halvparten av det rekkehuset i lenken over? Synes generelt at folk tar helt av på penger. Jeg lever slik at jeg bytter til meg masse...får hjortekjøtt mot planter, hjelper naboen med å fikse noe, så hjelper han meg i retur. Bilen går i stykker? Da spør jeg noen lengre ned i bygda. Pengeløs økonomi, men jeg er litt låst når det gjelder å hyre inn ordentlige håndverkere, oppgradere/bygge nytt hus, eller å skaffe to boliger (leilighet + hytte). Anonymkode: 3bc12...447 3
Gjest Mysticgirl Skrevet 4. mars 2019 #12 Skrevet 4. mars 2019 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Litt av utfordringen er jo at den hytta også trenger oppfølging. 😄 Men jeg har heller dårlig råd. Har levd et helt liv på landet - lav lønn, lave utgifter. Bruket mitt får jeg heller neppe mye penger for. Kanskje halvparten av det rekkehuset i lenken over? Synes generelt at folk tar helt av på penger. Jeg lever slik at jeg bytter til meg masse...får hjortekjøtt mot planter, hjelper naboen med å fikse noe, så hjelper han meg i retur. Bilen går i stykker? Da spør jeg noen lengre ned i bygda. Pengeløs økonomi, men jeg er litt låst når det gjelder å hyre inn ordentlige håndverkere, oppgradere/bygge nytt hus, eller å skaffe to boliger (leilighet + hytte). Anonymkode: 3bc12...447 Men ei lita hytta med enkel standard. Uten innlagt vann og med aggregat og solcellepanel. Haha.. det er det jeg skal få meg. Dyrke litt poteter og sånn . Har selv bodd på landet og vært litt selvforsynt Mamma og pappa har sånn enkel hytte og det er såå koselig å låne den på sommeren. Fiske i vannet og steke fangsten til middag, men gassovn. Legge pålegget til kjøling i bekken osv.. Elsker det enkle livet på landet men samtidig elsker jeg det lette å bo i byen. Blir aldri fornøyd jeg 😂
Zienna Skrevet 4. mars 2019 #13 Skrevet 4. mars 2019 Da må du leie i stedet for å eie. Se deg om i det området du kan tenke deg å bo. Leieprisen er straks mye lavere enn i mer sentrale strøk. Så kan du spare til å kjøpe egen bolig mens du bor der
Duff Skrevet 4. mars 2019 #14 Skrevet 4. mars 2019 Gamle hus trenger vedlikehold og fiks samme hvor de står enten det er i bygda eller i byen.
Frida Skrevet 4. mars 2019 #15 Skrevet 4. mars 2019 13 minutter siden, Mysticgirl skrev: Men ei lita hytta med enkel standard. Uten innlagt vann og med aggregat og solcellepanel. Haha.. det er det jeg skal få meg. Dyrke litt poteter og sånn . Har selv bodd på landet og vært litt selvforsynt Mamma og pappa har sånn enkel hytte og det er såå koselig å låne den på sommeren. Fiske i vannet og steke fangsten til middag, men gassovn. Legge pålegget til kjøling i bekken osv.. Elsker det enkle livet på landet men samtidig elsker jeg det lette å bo i byen. Blir aldri fornøyd jeg 😂 Jeg kaller det å få det beste fra to verdener! 1
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2019 #16 Skrevet 4. mars 2019 Minihus: https://www.nrk.no/sognogfjordane/ekteparet-meiner-livet-i-minihus-gjer-dei-meir-klimavennlege-1.14447128?fbclid=IwAR231hN6lWz2kMYu8WypyZVwwyzMzqBj7n67nwug3Dq49-FaeShW0gJkh80 Anonymkode: 19433...d6b 3
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2019 #17 Skrevet 4. mars 2019 Jeg bor i leilighet i Oslo. Fra terassen min ser jeg trær og ekorn. (Blokk med mye grønt rundt seg, 20 meter fra markagrensa) Ser ikke en eneste nabo fra terassen med mindre jeg ser til sidene Anonymkode: 99ec6...18e 1
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2019 #18 Skrevet 5. mars 2019 On 3/3/2019 at 8:59 PM, AnonymBruker said: Jeg bor i et lite hus "i gokk". Det er helt fantastisk å bo her. Men jeg må stadig vekk fikse et eller annet og det går meg skikkelig på nervene. Har ikke råd til å la andre gjøre arbeidet. Ei heller vil jeg bo i byen eller i leilighet, der man kan leie og dumpe alt stresset på en annen huseier. Går det an å løse den floken? Anonymkode: 3bc12...447 Nei. Som andre skriver, må du skaffe deg inntekter så du har råd til å få noen til å gjøre arbeidet. Jeg for min del har lyst på en enebolig på Bygdøy med strandlinje, men kan bare betale 4 mill. Jeg har virkelig lyst på det, altså. Anonymkode: a8b9d...025 1
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2019 #19 Skrevet 5. mars 2019 1 hour ago, AnonymBruker said: Nei. Som andre skriver, må du skaffe deg inntekter så du har råd til å få noen til å gjøre arbeidet. Jeg for min del har lyst på en enebolig på Bygdøy med strandlinje, men kan bare betale 4 mill. Jeg har virkelig lyst på det, altså. Anonymkode: a8b9d...025 😂 kunne tenke meg samme. Jeg linket tidligere til rekkehus i Ski, og for «kan fortsatt pendle til Oslo»-avstanden er den prisen svært rimelig. Om TS bor annet plass i landet, er selvsagt helt andre priser. Om din enebolig er verdt 1,8 mil der du bor (men det må i så fall være Rjukan?), så burde jo rekkehus koste halvparten av det, Anonymkode: 0813b...d1a
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2019 #20 Skrevet 5. mars 2019 Må man fikse på ting hele tiden når man eier leilighet eller hus? Anonymkode: cae7b...6a9 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå