AnonymBruker Skrevet 3. mars 2019 #1 Skrevet 3. mars 2019 Jeg skulle stifte et firma og så litt på enkeltmannsforetak. Jeg ble overrasket over at jeg ikke får lov (ifølge skatteetatens veiviser) å kalle meg selv for næringsdrivende med mindre inntektene er større en utgiftene. Jeg skal selge levende lys. Har laget hjemmeside, har produkter klar og tenker at dette er noe jeg vil begynne med smått, før jeg etterhvert øker satsingen. Men siden jeg ikke kan kalle meg selv som næringsdrivende, hvordan skatter jeg av inntektene da? Anonymkode: fbecd...9c1
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2019 #2 Skrevet 3. mars 2019 Hvis utgiftene er større enn inntektene er det jo ikke noe å skatte av? Anonymkode: 7b81a...d51 3
Gjest BearMama Skrevet 4. mars 2019 #3 Skrevet 4. mars 2019 Alle kan starte et enkeltmannsforetak. Bare registere deg på Brønnøysund registeret det. Etter inntekt på mer enn 50.000 er du mva pliktig. Husk å melde fra til skatteetaten etter første året om fjorårets inntekt slik at de kan beregne forskuddtrekk Og fir Guds skyld legg til side skattepenger hver mnd så du ikke går på feil Nr 1 nesten alle nystartede enkeltmannsforetak gjør og får en gedigen skattesmell.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå