Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har dere opplevd å føle at dere har et spesielt bånd til, eller føler en helt spesiell forbindelse til andre personer som ikke er familie (blod)? Det trenger ikke være de beste vennene du har nødvendigvis, men bare en person som du har møtt én gang, aldri har møtt fysisk, eller møtt et par ganger men ikke har kontakt med mer. Jeg vet ikke, men det har ikke med hvor ofte man møtes å gjøre.

Jeg har følt dette til to mennesker i løpet av livet, og med tanke på alle de menneskene vi møter eller har med å gjøre på en eller annen måte, ville det vel dette spesielle båndet føltes oftere hvis det ikke er at det er noe nettopp spesielt?

Så lurer jeg på om de to menneskene føler eller følte det samme fra sin side. Hvis de ikke gjør det, hvor kommer det fra da? Hvorfor føler jeg det som jeg gjør? Den ene så jeg sist for ti år siden og vi har null kontakt i dag, tenker heller sjeldens på vedkommende, allikevel føler jeg noe spesielt og hvis vi hadde møttes igjen tror jeg at det hadde vært som om det ikke hadde gått ti år. Den andre tenker jeg ofte på, men har liten kontakt med nå, men jeg føler allikevel dette båndet som er ulikt det jeg føler til andre.

Nei, kanskje sier ikke det jeg føler noe om hva disse to føler eller følte, det vet jeg jo ikke. Men lurer på hva som gjør at vi av og til føler det sånn? Går ut ifra at jeg ikke er alene om å ha opplevd dette?

Anonymkode: 1d231...3b6

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja jeg har det slik med noen. Vedkommende bor i et annet land. Det har vært noe skriving over nett mens jeg har vært i Norge, og vi har truffet hverandre tilfeldig når jeg har vært der i ettertid. Jeg bare føler jeg vil møte vedkommende igjen. 

Ellers føler jeg at jeg aldri mister båndet med mine beste venner. Ble kjent med en på folkehøgskole. Og en kompis fra hjembyen min. Vi snakkes ikke mer en et par ganger i året nå , men mister liksom aldri kontakten med dem. 

Jeg VET ikke hva de andre føler.

Anonymkode: 4a14e...d40

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ja jeg har det slik med noen. Vedkommende bor i et annet land. Det har vært noe skriving over nett mens jeg har vært i Norge, og vi har truffet hverandre tilfeldig når jeg har vært der i ettertid. Jeg bare føler jeg vil møte vedkommende igjen. 

Ellers føler jeg at jeg aldri mister båndet med mine beste venner. Ble kjent med en på folkehøgskole. Og en kompis fra hjembyen min. Vi snakkes ikke mer en et par ganger i året nå , men mister liksom aldri kontakten med dem. 

Jeg VET ikke hva de andre føler.

Anonymkode: 4a14e...d40

Tror du de føler det som deg, at dere har et spesielt bånd?

Anonymkode: 1d231...3b6

Skrevet (endret)

Ja, jeg har følt dette spesielle båndet. Jeg følte det for en vilt fremmed person jeg bare så én gang for mange år siden på et offentlig sted. Det var en merkelig opplevelse, men jeg følte et sterkt behov for å ta kontakt og snakke med dem og bli kjent med dem. Jeg så dem aldri igjen, men husker hvordan de så ut. Følelsen kan ikke sammenlignes med forelskelse, det handler mer om et sterkt ønske om å ha kontakt med dem og følelsen av at vi hadde hatt veldig god kjemi. En rar følelse av at jeg kanskje hadde hatt et helt spesielt og nært forhold til dem hvis muligheten bød seg. Et usynlig bånd av noe slag. 

Har følt det om noen andre og som jeg er i kontakt med nå for tiden; heldigvis utvikler relasjonen seg og jeg er glad det ikke bare er en fremmed jeg aldri vil se igjen. 

EDIT: Vil legge til at det føltes som om jeg kjente denne fremmede personen, som om jeg "forstod" hvem de var, hvordan de tenkte og lignende. Vanskelig å forklare. Jeg ante ikke om personen følte det samme tilbake. 

Endret av LolitaDostojevska

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...