Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Neste helg kommer ei veldig nær venninne og besøker meg i Oslo. Vi har kjent hverandre i fem år, men de to siste årene har vi møttes sjeldent siden jeg flyttet. Jeg har ikke fått noe særlig med venner her og ble plutselig veldig usikker på hva man kan gjøre sammen med ei venninne som er hyggelig. Hun blir bare i et døgn. Er det noen som har tips til ei jente på 22 år som føler hun har mistet all sosial intelligens?

Anonymkode: c91b5...df0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ramser opp hva jeg og mine venninner bruker å finne på: Shopping, cafe besøk, ut å ta ei pils, skravle i sofaen med vin, ost og kjeks, badeland, kino/konstert/stand-up 😊

AnonymBruker
Skrevet

Hun vil sikkert gå på byn i Oslo. (Utesteder og drikke) shoppe på Karl Johan. Spise på steder de ikke har i hennes by, som Max burger feks.

Anonymkode: 15e80...469

AnonymBruker
Skrevet

Gå Nordmarksveien fra Hammeren til Ullevålseter, om været er bra. Spis vafler/skillingsboller/whatever.

Anonymkode: 0cb14...ed7

AnonymBruker
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker said:

Hun vil sikkert gå på byn i Oslo. (Utesteder og drikke) shoppe på Karl Johan. Spise på steder de ikke har i hennes by, som Max burger feks.

Anonymkode: 15e80...469

Ok, jeg ville droppet alle tipsene i sitatet. Oslo er så mye mer enn Karl Johan! Og spis et annet sted enn en fastfood-kjede da haha. 

Noen få tips i farta: 

Mat:
Vespa og Humla på Grünerløkka har kjempegod brunsj
GRÅDI på Tøyen har god brunsj
Tranen har god pizza

Tur:
Stikk på tur i Nordmarka/Østmarka (aner ikke hvordan føret er der nå, jeg bor ikke i Oslo lenger) 
Gå rundt i bydelene, jeg liker veldig godt Grünerløkka og Sagene. Fins masse koselige kafeer dere kan stikke innom. 

Shopping:
Masse fine butikker i bydelene. Stikk til Markveien f.eks., der er det ganske gøy å gå hvis man aldri har vært i Oslo før. 

Utesteder:

Spill minigolf på Oslo Camping
Tilt er ganske kult

Hold dere unna sentrum og Karl Johan. 

Anonymkode: db802...997

AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker said:

Gå Nordmarksveien fra Hammeren til Ullevålseter, om været er bra. Spis vafler/skillingsboller/whatever.

Dette er brøytet vei til Skjærsjøen, og fint gangbart resten av veien også, vanligvis. Det er altså ikke skitur.

Skrevet

Ta en tur på Oslo Street Food :)

Skrevet (endret)
47 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette er brøytet vei til Skjærsjøen, og fint gangbart resten av veien også, vanligvis.

ER viktig å huske brodder...

Buss, T-Bane, Trikke -Biletter virker med overgang på båtene til f.eks Hovedøya...

https://www.visitoslo.com/no/produkt/?TLp=181566

Liten kikkert er alltid fint.

a.

Endret av Sliten&kjørt51
AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk for mange gode tips ❤️

Anonymkode: c91b5...df0

Skrevet

KOSE DERE, Og ha det gøy i Tigerstaden  🥂

a.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...