Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi er et par i midten av 20årene som skal igang med å prøve på vårt første barn. 

I dag slutter jeg på ppiller, og det blir rart - for de har jeg tatt i 10 år :rolleyes: Håper jeg kommer fort tilbake til syklusen jeg hadde før, den var i det minste stabil. Håper jeg slipper de forferdelige menssmertene jeg slet med.. 

Er det noen flere som forsøker å få barn i 2020, og som har lyst til å skrive litt i denne tråden om når de sluttet på prevensjon, og hvordan det går med prøvingen så blir jeg veldig glad! :blomst: Har lyst til å lese om andre sine erfaringer og kanskje finne et lite fellesskap i denne prøveperioden som kanskje tar litt lenger tid enn jeg ser for meg.

Hilsen meg :)

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hei, sluttet på p-piller i slutten av oktober, men begynner ikke prøving før i april i håp om å få i 2020😊 fikk tilbake mensen ganske kjapt, så håper det klaffer når vi først begynner å prøve😃

Anonymkode: 98a52...60d

• Liker 2
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei, sluttet på p-piller i slutten av oktober, men begynner ikke prøving før i april i håp om å få i 2020😊 fikk tilbake mensen ganske kjapt, så håper det klaffer når vi først begynner å prøve😃

Anonymkode: 98a52...60d

Så koselig! Krysser fingrene for at det går fort når dere begynner å prøve 😁 Har forsøkt å lese meg litt opp, og sett at mange først får en blødning rett etter pilleslutt også kommer mensen tilbake et par uker etter det. Er det noe som stemte for deg? Er veldig spent på hvorfor det blir å slutte på ppiller! Har ikke gått uten på så mange år 

Skrevet

Jeg og min mann skal også prøve på 2020-baby 🙋‍♀️ Er i slutten av 20-årene. Sluttet på p-piller i midten av januar. Fikk en blødning noen dager etter som varte i 3 dager. Nå er det 40 dager siden og jeg føler jeg har ventet leeenge, men i kveld så jeg endelig antydning til brunt på papiret! Så håper mensen kommer nå, og at den stabiliserer seg 😊 Skal begynne å prøve i april! Blir spennende 😃

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, Lyd skrev:

Jeg og min mann skal også prøve på 2020-baby 🙋‍♀️ Er i slutten av 20-årene. Sluttet på p-piller i midten av januar. Fikk en blødning noen dager etter som varte i 3 dager. Nå er det 40 dager siden og jeg føler jeg har ventet leeenge, men i kveld så jeg endelig antydning til brunt på papiret! Så håper mensen kommer nå, og at den stabiliserer seg 😊 Skal begynne å prøve i april! Blir spennende 😃

Så spennende! 😁😁 krysser fingrene dere.   

Jeg skjønner at du er utålmodig etter 40 dager, men håper det er mensen som er på vei. Blir spennende å se hva de neste månedene bringer 😊

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Mannen min og jeg prøver også på baby. Baby nummer 2, siden vi har en på to fra før. Er i midten av 20-årene.

Forrige gang klaffet det på første forsøk, nå er vi på prøveperiode 2. Har nettopp hatt eggløsning. 😊 

Hvis det klaffer denne måneden, så blir termin i slutten av november. Og hvis vi får det til i mars, så blir det rundt 23.desember, og det synes jeg egentlig er litt sent. 

Lykke til ❤️

Anonymkode: d00f5...670

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, puffy123 skrev:

Vi er et par i midten av 20årene som skal igang med å prøve på vårt første barn. 

I dag slutter jeg på ppiller, og det blir rart - for de har jeg tatt i 10 år :rolleyes: Håper jeg kommer fort tilbake til syklusen jeg hadde før, den var i det minste stabil. Håper jeg slipper de forferdelige menssmertene jeg slet med.. 

Er det noen flere som forsøker å få barn i 2020, og som har lyst til å skrive litt i denne tråden om når de sluttet på prevensjon, og hvordan det går med prøvingen så blir jeg veldig glad! :blomst: Har lyst til å lese om andre sine erfaringer og kanskje finne et lite fellesskap i denne prøveperioden som kanskje tar litt lenger tid enn jeg ser for meg.

Hilsen meg :)

Jeg har hatt min første PP og håper på en spire :) Sluttet på p piller etter 8 år i slutten av november og fikk en blødning som planlagt uten problem. Det kom når det skulle. Ble positivt overrasket og lettet egentlig.

Min første ordentlige mens kom også på forventet dag. Syklus på 27 dager. Har nå hatt 3 ordentlige menstruasjoner. Å det går som en klokke :) er veldig fornøyd. Eneste er vel at jeg blør veldig lite. 2-3 dager å veldig lite. Men har hatt EL hver mnd. Temper og tar EL test. Men begynte ikke prøvingen før nå i februar. 

Jeg slet med forferdelige (fosterstilling) mens smerter å de forsvant med p piller og er faktisk borte ennå. Men kanskje de plutselig dukker opp igjen når kroppen har vendt seg ordentlig til det å ha en normal syklus. Satser på det motsatte for det var vondt.  

Anonymkode: 8675a...c1b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Sluttet på p pillen i august/september 2018 etter 10 års bruk av p pille.. vi prøver og prøver, men det tar tid 😕

fikk tilbake mensen ganske kjapt.

Anonymkode: 94551...665

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Opprett en prøvedagbok 😊

Anonymkode: 56092...538

• Liker 1
Skrevet (endret)
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Opprett en prøvedagbok 😊

Anonymkode: 56092...538

Var inne og tittet på prøvedagbøkene nå, var to valgmuligheter - hvem av dem er riktig? Og hva står bokstavene for? Feks heter det ene A-L. Veit ikke hva det betyr

Endret av puffy123
Skrevet
34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sluttet på p pillen i august/september 2018 etter 10 års bruk av p pille.. vi prøver og prøver, men det tar tid 😕

fikk tilbake mensen ganske kjapt.

Anonymkode: 94551...665

Krysser fingrene for at det snart går! Bra du fikk tilbake mensen fort, krysser fingrene for dere :hjertesmil:

Skrevet
22 minutter siden, puffy123 skrev:

Var inne og tittet på prøvedagbøkene nå, var to valgmuligheter - hvem av dem er riktig? Og hva står bokstavene for? Feks heter det ene A-L. Veit ikke hva det betyr

Jeg tror det er meningen at man skal bruke den gruppen hvor første bokstav i brukernavnet ditt passer inn i. Det var i alle fall sånn jeg tolket det. Altså at du er M-Å. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ja, men begynner vi nå blir ikke barnet født i 2020, det er jo så vidt mars, og om det kommer litt tidlig får dere desember 2019 barn. 42 uker fra nå...

Vi skal ha i starten av 2020 men begynner ikke før om noen uker tidligst. Kanskje april. For vi har to barn fra før, og begge kom på ett blunk, og spirene satt begge gangene... 

Anonymkode: 8af48...63b

AnonymBruker
Skrevet

Vi prøver igjen neste mnd. Hadde en sa denne uken, dessverre. Vi venter i noen uker, så drar jeg til legen å skjekker ut at alt står fint til, så kommer mensen, så prøver vi igjen! Vi skal ha en 2020 baby ❤️

Anonymkode: b79b1...b5e

Skrevet
7 timer siden, puffy123 skrev:

Så koselig! Krysser fingrene for at det går fort når dere begynner å prøve 😁 Har forsøkt å lese meg litt opp, og sett at mange først får en blødning rett etter pilleslutt også kommer mensen tilbake et par uker etter det. Er det noe som stemte for deg? Er veldig spent på hvorfor det blir å slutte på ppiller! Har ikke gått uten på så mange år 

Ja, fikk festeblødning og mensen litt etterpå, å kom rett i syklus med en gang egentlig 😃 

• Liker 1
Skrevet

I skal starte prøvingen i slutten av april eller kanskje mai, for å bikke 2020. Er i begynnelsen av 30 årene og prøver på nr. 2. Nr. 1 satt på 4-5 pp. Fastlegen min mente nr.2 ofte kommer lettere enn nr.1 fordi kroppen allerede har vært gravid en gang og vet hva det går i, men det har jeg aldri hørt om før...

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor er det så forferdelig å få baby sent i 2019 egentlig? Husker en tråd der Ts lurte på det samme og ingen skjønte hvorfor hun gjorde det.. skjønner det jo nå hvor hun tar det fra.

"Vi skal ha 2020 baby" Litt spesielt å si med absolutt sikkerhet? Og hvis man planlegger en termin så tidlig som i januar er jo sjansen absolutt til stede for at det kan bli en desemberbaby..

Ikke meningen å kuppe tråden din puffy, synes bare enkelte virker litt vel skråsikre på noe som ikke går an å planlegge 100%.

Masse lykke til med prøving :) 

Anonymkode: be422...2c2

• Liker 4
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor er det så forferdelig å få baby sent i 2019 egentlig? Husker en tråd der Ts lurte på det samme og ingen skjønte hvorfor hun gjorde det.. skjønner det jo nå hvor hun tar det fra.

"Vi skal ha 2020 baby" Litt spesielt å si med absolutt sikkerhet? Og hvis man planlegger en termin så tidlig som i januar er jo sjansen absolutt til stede for at det kan bli en desemberbaby..

Ikke meningen å kuppe tråden din puffy, synes bare enkelte virker litt vel skråsikre på noe som ikke går an å planlegge 100%.

Masse lykke til med prøving :) 

Anonymkode: be422...2c2

Jeg tenker det er en fordel å ikke være yngst når man begynner på skolen, spesielt om det er en gutt. Mest mulig skoleklar! 

Vi kommer derfor til å utsette prøvingen til slutten av april/eller mai for å bikke 2019. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, men begynner vi nå blir ikke barnet født i 2020, det er jo så vidt mars, og om det kommer litt tidlig får dere desember 2019 barn. 42 uker fra nå...

Vi skal ha i starten av 2020 men begynner ikke før om noen uker tidligst. Kanskje april. For vi har to barn fra før, og begge kom på ett blunk, og spirene satt begge gangene... 

Anonymkode: 8af48...63b

Det er Ikke gitt at den tredje kommer akkurat når dere ønsker det.. Du må mest sannsynlig smøre deg med tolmodighet. MANGE som sliter med nummer to eller tre til tross for at de første kom fort🙂

Anonymkode: 9821e...599

AnonymBruker
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er Ikke gitt at den tredje kommer akkurat når dere ønsker det.. Du må mest sannsynlig smøre deg med tolmodighet. MANGE som sliter med nummer to eller tre til tross for at de første kom fort🙂

Anonymkode: 9821e...599

Snakk om å forsøke å ta piffen ifra folk. Hele innlegget ditt gir inntrykk av at du håper de sliter med nestemann.

Det er ganske mange som ikke sliter, og som blir raskt gravide, både den fjerde. femte og sjette gangen... noen har faktisk den muligheten at de kan planlegge en graviditet, selv om andre sliter aldri så mye.

Anonymkode: 395c7...8a4

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...