GĂ„ til innhold

Ekteskap đŸ’â€ïž

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Mannen min og jeg er forlovet og har to smÄ barn. Vi er nettopp ferdige studenter begge to, og begynt i jobb. Det har vÊrt trangt Þkonomisk disse Ärene, sÄ vi har ikke fÄtt spart opp mye penger. Heldigvis har vi noen i familien som kan vÊre kausjonist, og vi har fÄtt faste jobber begge to. Men bryllup er dyrt.. vet at vi ikke trenger Ä «gjÞre sÄ mye ut av det», men vi mÄ nesten ha et visst antall gjester. Og mat og kjole osv koster jo. Samtidig synes vi at det er noe fint med Ä gifte seg, dele etternavn osv. Tenker litt pÄ om vi skal inngÄ ekteskap i all enkelhet, ogsÄ ta festen senere. Vi har jo en del andre ting vi mÄ prioritere Þkonomisk fÞrst, blant annet huskjÞp.

Er det noen som har gjort det slik?

Anonymkode: 7abb4...7d3

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

SkjÞnner ikke hvorfor du spÞr nÄ du har svaret pÄ det selv; ta huskjÞpet fÞrst sÄ gift dere etterpÄ

Anonymkode: 8eb12...0a8

• Liker 1
Gjest BearMama
Skrevet (endret)

Vi giftet oss pÄ Tinghuset.

Det er en del fordeler, spesielt nÄr dere har barn, at dere er gift, med mindre dere skriver samboerkontrakt, testamente etc. Om noe skjer med en av dere sÄ er det viktig mht forsikringer og arv etc at partner er sikret. Spesielt nÄr det er barn i bildet.

SÄ jeg ville giftet meg og sÄ kan dere heller fornye lÞftene med bryllupsfest og alt det innebÊrer nÄr dere har bedre rÄd.

Endret av BearMama
AnonymBruker
Skrevet

Vi giftet oss pÄ tinghuset, enkelt og fint. Ingen andre enn forlovere vet at vi er gift pÄ 5.Äret heller. Syns det er tullete Ä bruke penger pÄ bryllup hvis dere ikke eier bolig? Og hvis dere trenger kausjonist vil det si at dere mÄ ta opp lÄn for Ä gifte dere?! 

Anonymkode: bcb14...fae

• Liker 3
Skrevet

Hvorfor ikke gifte seg og ha fest samtidig senere ? 

AnonymBruker
Skrevet

Vi har bare utsatt bryllupet. Og nĂ„ har vi vĂŠrt sammen i 15 Ă„r, har to barn, og tror ikke vi kommer til Ă„ gifte oss. Om ekteskapet er viktig for deg, la det bli tinghuset. Men det er ikke sikkert det blir like viktig for deg om 15 Ă„r. 😊

Anonymkode: 884ba...087

Skrevet

Vi giftet oss for snart to Är siden. Av ulike grunner som sykdom, Þkonomi osv gjorde vi det enkelt pÄ tinghuset og middag med familie etterpÄ. VÄr plan er Ä ha en stor fest om tre Är, nÄr vi har vÊrt gift i fem. Da planlegger vi velsignelse i kirken med pÄfÞlgende fest. Ganske likt et vanlig bryllup, bare at vi allerede er gift. 

Opprett en konto eller logg inn for Ă„ kommentere

Du mÄ vÊre et medlem for Ä kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt Ă„ melde seg inn for Ă„ starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nÄ
  • Opprett ny...