AnonymBruker Skrevet 3. mars 2019 #1 Skrevet 3. mars 2019 Ser det er mange forskjellige sjampoer mot flass for hund, men hvilken er bra? Noen anbefalinger? 🍃 Anonymkode: 4d506...fd0
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2019 #3 Skrevet 4. mars 2019 Du bør først finne årsaken til flass. Hos noen raser, f.eks schæfer kan dette være koblet til lavt stoffskifte eller fôrallergi. Anbefaler deg så milde produkter som mulig, helst uten SLS. Wildwash har enormt gode produkter som er drøye i bruk, og får hunden skikkelig ren. Anonymkode: c5001...9f8
Sirah Skrevet 4. mars 2019 #4 Skrevet 4. mars 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du bør først finne årsaken til flass. Hos noen raser, f.eks schæfer kan dette være koblet til lavt stoffskifte eller fôrallergi. Anbefaler deg så milde produkter som mulig, helst uten SLS. Wildwash har enormt gode produkter som er drøye i bruk, og får hunden skikkelig ren. Anonymkode: c5001...9f8 Dette. Ville først og fremst sjekket om kanskje det var noe i fôret hunden ikke tåler Ofte er det "så enkelt" som at hunden får feil fôr.
Million Skrevet 4. mars 2019 #5 Skrevet 4. mars 2019 (endret) Hunden min hadde masse flass som valp. Oppdaget det et par dager etter at jeg kjøpte den og tok den med hjem. Satte henne på bordet for å børste henne, og bordflaten rundt valpen ble helt hvit av flass. Jeg tok den med til veterinær, og det viste seg at den hadde midd. Måtte medisineres. Ville utelukket sånne årsaker før jeg begynte å prøve og vaske det vekk. Har du latt veterinæren se på det og ta skrapeprøve til å sjekke under mikroskop? Ellers har jeg ingen shampooanbefalinger, dessverre. Endret 4. mars 2019 av Million
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2019 #6 Skrevet 4. mars 2019 5 timer siden, Million skrev: Hunden min hadde masse flass som valp. Oppdaget det et par dager etter at jeg kjøpte den og tok den med hjem. Satte henne på bordet for å børste henne, og bordflaten rundt valpen ble helt hvit av flass. Jeg tok den med til veterinær, og det viste seg at den hadde midd. Måtte medisineres. Ville utelukket sånne årsaker før jeg begynte å prøve og vaske det vekk. Har du latt veterinæren se på det og ta skrapeprøve til å sjekke under mikroskop? Ellers har jeg ingen shampooanbefalinger, dessverre. Vår er også valp, han har vært på helsesjekk, regner med at de sjekker sånt også på den sjekken? Anonymkode: 4d506...fd0
Million Skrevet 4. mars 2019 #7 Skrevet 4. mars 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Vår er også valp, han har vært på helsesjekk, regner med at de sjekker sånt også på den sjekken? Anonymkode: 4d506...fd0 Nei, det skal man ikke regne med at de gjør. De gransker ikke pelsen, åpenbart ikke alle veterinærer i alle fall. Min valp passerte helsesjekken som oppdretter tok hos veterinær rett før overlevering av valpen. Ingen oppdaget noen midd der. Måtte selv finne det ut, som sagt, og det var 1 eller 2 dager etter overtakelse. Ringte oppdretter for å fortelle det, og hun presterte å bli sur. Så ringte hun tilbake noen dager senere, fordi hun hadde snakket med en bekjent som "hadde greie på hunder" fordi han hadde hatt hund i så og så mange år. Han "anbefalte" noe helt annet enn det veterinæren min hadde forordnet og skrevet ut. Jeg skulle i hvert fall IKKE gjøre som veterinæren min hadde sagt.....🙄 (jeg ga blaffen i oppdretter og ga kur som foreskrevet av vet.) Det var lett å bli kvitt da. Men det klødde sykt mye for valpen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå