Gå til innhold

Blir sjokkert over andre foreldre

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har ei jente som snart fyller 1 år. Første barnet. Har derfor ikke måtte forholde meg til andre foreldre før. Men jeg blir til tider sjokkert. I dag var vi innom lekeland her vi bor. Jeg sto med dattra som såvidt har begynt å gå på armen, rett ved ballbingen. En gutt på 3-4 år herjet tulling i bingen. Mora står og ser på, henger over kanten. Så kommer flere baller med stor kraft rett i dattra mi. Han sikter skikkelig og jeg hører bare hvor det treffer. Jeg må si ifra til ham at man må ikke kaste baller slik på andre. Mora står der. Som om hun ikle så det som skjedde. Flytter oss til den andre siden når denne gutten forsvinner og våger oss så oppi med dattra vår. Her kommer den samme ungen. Pepprer barnet mitt med baller. Rett i ansiktet, på ryggen osv osv. Jeg sier ifra nok engang at slik må man ikke gjøre, mens jeg samtidig får mitt barn vekk fra denne ungen. Mora står der fortsatt. Sier ikke ett ord. Ikke engang når ungen hånflire til meg Når jeg sier ifra kommer det reaksjoner. Hun bare trekker hijaben bedre på plass og later som hun ikke fikk det med seg eller noe. Kom hjem, kler av dattra mi og ser at hun har røde merker der denne gutten traff. Skjønner jo at det ikke er ungen sin feil, men er dette vanlig oppførsel av foreldre? Jeg er helt sjokkert 😳 jeg burde sikkert ha sagt noe til henne, men jeg ble helt satt ut. 

Hva hadde dere andre gjort. Ungen var 3-4 år gammel og igrunnen for stor til å bære i den ballbingen i utgangspunktet. Likevel.....

hva sier man? 

Anonymkode: 32da5...59b

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis det var moren, var det helt uansvarlig og uakseptabelt. Du vet at det var moren?

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Herregud! Jeg hadde også blitt sjokkert! Aldri om jeg hadde tillatt at barnet mitt hadde oppført seg sånn! 

Anonymkode: 85aa0...dde

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
Just now, exictence said:

Hvis det var moren, var det helt uansvarlig og uakseptabelt. Du vet at det var moren?

Ja, uten tvil var det moren.

Gjest MizBiz
Skrevet

si fra på en streng måte selv. ingen hadde fått gjort noe sånt mot barnet mitt. moren gjør han bare en bjørnetjeneste å la han oppføre seg sånn.

Gjest Bilbao7
Skrevet

Da ville jeg sagt det direkte til moren: Sønnen din kaster baller på barnet mitt og det er ikke lov, du må si til han at han må slutte. 

Gjest MizBiz
Skrevet

uten å vite sikkert, men sønner kan kanskje bare irettesettes av fedrene sine i visse kulturer. ikke rart endel av de blir minityrraner....

men vært i lignende situasjoner endel, siden ungen min og jeg gikk i åpen barnehage i en innvandrertett bydel. og jeg sier fra. klart og tydelig. til mitt eget også, selvfølgelig, men han kan å oppføre seg etter masse korreks.

AnonymBruker
Skrevet

Vi er ofte inne på leos lekeland f.eks. det er en egen avdeling for de minste. Altså fra 0 til 3 år. Men det er ikke uvanlig at det er barn der i både 6 og 7 års alder. Enkelte ganger tar de ikke hensyn og leken kan være farlig for de minste. De er ganske røffe når de leker, spesielt gutter. 

Når jeg ser at dette går over en viss grense sier jeg ifra til ungene at de må roe ned eller være forsiktig. Og selvsagt hvorfor.... dette har jeg gjort både mht mit eget barn og også andre barn. 

Disse barna forstår som regel dette, er ganske snille og som regel slutter de opp eller går ut av dette omrpdet og leker da andre steder. 

Anonymkode: 8fbdf...bbc

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

En 1 åring har ikke noe på lekeland å gjøre, der er det maks herjing. Neste gang sier du bare fra til ungen at det ikke er greit og ber han slutte, evt kaster en hard ball tilbake. 

Anonymkode: 3d9ec...749

• Liker 19
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde faktisk kastet ball tilbake på den jævla drittungen. Kanskje mora da hadde  fått en reaksjon. 

Anonymkode: 36e75...2ea

• Liker 24
Skrevet

Ta tak i gutten, løft ham over kanten til sin mor, si at her er det 0-3 års aldersgrense, og man kaster ikke harde baller på babyer. Kan han ikke oppføre seg, får han sitte ut litt.

• Liker 21
AnonymBruker
Skrevet

Du burde sagt noe til moren hans. 

Anonymkode: 0c3d7...683

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker said:

En 1 åring har ikke noe på lekeland å gjøre, der er det maks herjing. Neste gang sier du bare fra til ungen at det ikke er greit og ber han slutte, evt kaster en hard ball tilbake. 

Kan hende det. Når mener du hun er gammel nok til å bli tatt med på offentlige steder med andre barn da? Vi var innom for å se. Besøkte en egen avdeling for småbarn under 3 år. Legg merke til at de ballene som traff hardest kom mens jeg holdt ungen på armen utenfor ballbingen. Det var en rekke andre barn i bingen, men det var mitt barn han siktet på. Denne ungen satt inni bingen. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker said:

Du burde sagt noe til moren hans. 

Anonymkode: 0c3d7...683

Ja, jeg må manne meg opp hvis slikt skjer igjen kjenner jeg. Angrer på at vi overhode dro.....

AnonymBruker
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er egen avdeling for de minste på lekeland vi pleier være på. Skjer ofte at eldre barn okkuperer deler av området og ødelegger for de små siden de leker såpass mye tøffere. Opplevde det samme på Hunderfossen i sommer, men da sa jeg fra og mor tok med seg barna bort fra ballbingen for de minste. Men sjelden jeg er tøff nok til å si fra.. finner heller et annet sted å leke..

Anonymkode: e0a3a...b19

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Dette er bare introduksjon til livet med barn 🥴 du kommer til å oppleve barn og foreldre som ikke har de samme verdiene som deg, igjennom hele bhg, skole osv.... 

Anonymkode: f6422...87b

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Dette er bare introduksjon til livet med barn 🥴 du kommer til å oppleve barn og foreldre som ikke har de samme verdiene som deg, igjennom hele bhg, skole osv.... 

Det er vel mer en introduksjon til det nye multikulturelle Norge. Den nye hverdagen datteren kommer til å møte i barnehagen og i skolen hvor gutter gjør som de vil med jentene. Det har de lært hjemmefra allerede fra tidlig alder. Det er den nye virkeligheten til denne jenta. 

Anonymkode: 7af26...656

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Huff. Kjenner jeg gruer meg. Jeg trodde liksom at det var uskrevne regler om at man ikke laster Stein, slår, lugger osv og at dette var helt Basic barneoppdragelse liksom....

• Liker 1
Skrevet

Du burde sagt i fra til noen som jobbet der og snakket direkte med mor. Helst mor først da

• Liker 9
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde faktisk kastet ball tilbake på den jævla drittungen. Kanskje mora da hadde  fått en reaksjon. 

Anonymkode: 36e75...2ea

Moren her er å skylde på, ikke barnet på knappe 4 år (??). Barn greier ikke alltid å sympatisere, hjernen er ikke ferdig utviklet i det område før opp til 12-årsalderen. Synes voksne damer kan holde seg for gode til å snakke stygt om små barn. 

• Liker 7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...