Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Noen som har vært hos medicus eller hausken på fertilitetssjekk? Har allerede tatt ett ivf forsøk offentlig og vurderer og ta privat for att det ikke skal være så mye venting..

Hvor fort etter første samtale hos enten medicus eller hausken startet du opp ?

Hvilke prøver gjennomføre de på fertilitetssjekken? 

Veide de deg på samtalen eller er det nok og oppgi vekt selv?

Anonymkode: e6c98...c47

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei,

tok kontakt med hausken i november og fikk time til fertilitetssjekk i desember. I forkant sendte de rekvisisjon med blodprøver jeg og samboer måtte ta i god tid før timen. På selve timen snakket vi med gyn/lege, sjekket de sperm og tok invendig ul før vi fikk snakket med sykepleier om opplegget for oss. Fikk starte opp allerede første syklus etter samtalen med progynova, så sprøyter. 

Er i dag gravid 6+3 etter første forsøket og føler virkelig at vi har fått god og riktig oppfølging av varme, omsorgsfulle folk😊

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Gratulerer så mye med baby i magen 🙂 det gikk temmelig fort da fra oppstart til du ble gravid ihvertfall. Kjøpte dere enkel pakke eller 3 pack ? 

Skrevet

Takk! Vi kjøpte pakke med «3 for 2», vel verdt pengene uansett syns vi😊

Skrevet

Forresten Ingen spørsmål om vekt eller veiing. Jeg er noe overvektig så hadde forberedt meg på det, men godt å slippe🙂

Skrevet

Sendte inn kontaktskjema (over nett) til Medicus i desember, de kontaktet meg på telefon dagen etter. Vi fikk oppstartsamtale uken etter, nødvendige undersøkelser og blodprøver gikk slag i slag, jeg startet opp med sprøyter ved neste kommende menstrasjon.

Vekt og annen relevant informasjon skrev jeg inn kontaktskjemaet på forhånd, fikk ingen øvrige spørsmål om dette. Vi betalte for 1 forsøk, gravid 5+5 nå. Dette var mitt aller første ivf-forsøk. 

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, Fiiol skrev:

Sendte inn kontaktskjema (over nett) til Medicus i desember, de kontaktet meg på telefon dagen etter. Vi fikk oppstartsamtale uken etter, nødvendige undersøkelser og blodprøver gikk slag i slag, jeg startet opp med sprøyter ved neste kommende menstrasjon.

Vekt og annen relevant informasjon skrev jeg inn kontaktskjemaet på forhånd, fikk ingen øvrige spørsmål om dette. Vi betalte for 1 forsøk, gravid 5+5 nå. Dette var mitt aller første ivf-forsøk. 

Fekk de tatt amh blodprøve og av deg på samtalen da ? Den skal vel tas i starten av syklus, og er redd for att det kan sinke meg i å starte ved neste mens visd jeg må vente med å ta den blodprøven.. 

Gikk fort hos deg og, gratulerer så mye med graviditeten 🙂

AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, Hen02 skrev:

Forresten Ingen spørsmål om vekt eller veiing. Jeg er noe overvektig så hadde forberedt meg på det, men godt å slippe🙂

Ja så bra du fekk skrive det inn sjøl ! Har en bmi på ca 31 så vet jeg er innenfor men er fremdeles en skrekk vis jeg må gå opp på vekta der 😅

Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fekk de tatt amh blodprøve og av deg på samtalen da ? Den skal vel tas i starten av syklus, og er redd for att det kan sinke meg i å starte ved neste mens visd jeg må vente med å ta den blodprøven.. 

Gikk fort hos deg og, gratulerer så mye med graviditeten 🙂

Jeg måtte sjekke kalenderen min nå. Det ble tatt blodprøve av både meg og samboer på forsamtalen, som var i midten av desember. Andre undersøkelser som ble tatt var vanlig gu, ultralyd av egglederne, samt samboer sin sædprøve (den fikk han svar på samme dag). Deretter tok jeg en blodprøve ca. halvannen uke etter, når mensen kom. Altså startet jeg opp med stimulering (kort protokoll) i januar når mensen kom igjen, riktignok for 2. gang etter forsamtalen.

Tusen takk ❤️☺️ Krysser alt jeg har for at spiren sitter helt til november! 

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, Fiiol skrev:

Jeg måtte sjekke kalenderen min nå. Det ble tatt blodprøve av både meg og samboer på forsamtalen, som var i midten av desember. Andre undersøkelser som ble tatt var vanlig gu, ultralyd av egglederne, samt samboer sin sædprøve (den fikk han svar på samme dag). Deretter tok jeg en blodprøve ca. halvannen uke etter, når mensen kom. Altså startet jeg opp med stimulering (kort protokoll) i januar når mensen kom igjen, riktignok for 2. gang etter forsamtalen.

Tusen takk ❤️☺️ Krysser alt jeg har for at spiren sitter helt til november! 

Ja det jeg var redd for, er på syklus dag 4 nå så da må jeg sikker vente med å starte til mens nr 2 pga blodprøven som skal tas dag 1-2 i syklus.. 😕 blir ihvertfall flinke til å vente oppi all denne prøvinga 😅  ja det er bare å krysse alt for att spiren holder seg der til november🤞🤞😊

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...